Forum
[Ημερησία] Έρχεται η έξυπνη κάρτα στις συγκοινωνίες - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Ημερησία] Έρχεται η έξυπνη κάρτα στις συγκοινωνίες (/showthread.php?tid=5647)



[Ημερησία] Έρχεται η έξυπνη κάρτα στις συγκοινωνίες - meganium - 28-02-2012

Το πράσινο φως άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας, με τέσσερις αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων για να προχωρήσει στη β' φάση ο διεθνής διαγωνισμός έκδοσης των ηλεκτρονικών «έξυπνων καρτών» του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), προϋπολογισμού 94 εκατ. ευρώ.

Το αυτοματοποιημένο σύστημα συλλογής κομίστρου ή ΑΣΣΚ προβλέπει την αντικατάσταση των χάρτινων εισιτηρίων με ηλεκτρονικές κάρτες και την τοποθέτηση πυλών εισόδου - εξόδου επιβατών στο μετρό, ενώ η «έξυπνη κάρτα» θα αντικαταστήσει τις σημερινές μηνιαίες και ετήσιες κάρτες.

Η κάρτα αυτή θα κυκλοφορήσει σε διάφορους τύπους, όπως απεριόριστων διαδρομών ή μεγάλης διάρκειας και θα απευθύνεται σε σταθερούς χρήστες των μέσων μεταφοράς. Στην «έξυπνη κάρτα» θα αποθηκεύονται όλα τα δεδομένα του χρήστη της.

Ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και την τοποθέτηση των πυλών εισόδου - εξόδου επιβατών θα μπει τέλος στα φαινόμενα λαθρεπιβίβασης στα μέσα μεταφοράς, καθώς υπολογίζεται ότι περίπου 33,7 εκατ. ευρώ χάνονται ετησίως λόγω της μη ακύρωσης εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς της Αθήνας.

Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιβατών που δεν πληρώνουν κυμαίνεται από 6% έως 7% σε μετρό και τραμ, 10% στους ΗΣΑΠ, 17,5% στα τρόλεϊ μέχρι και 40% στα λεωφορεία.

Σε δύο φάσεις ο διαγωνισμός

Ειδικότερα, έξι κοινοπραξίες εταιρειών προσέφυγαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο κατά του ΟΑΣΑ, ο οποίος προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό με σκοπό την επιλογή ιδιωτικού φορέα σύμπραξης για το έργο «Μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, λειτουργία κ.λπ. ενός ενιαίου αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ) για τις εταιρείες του ΟΑΣΑ με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα».

Η ανάθεση θα γίνει στην πλέον συμφέρουσα από οικονομικής σκοπιάς προσφορά.

Ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις: η πρώτη είναι της προεπιλογής κατά την οποία θα προεπιλεγούν έξι υποψήφιοι και η δεύτερη της υποβολής προσφορών και αξιολόγησής τους.

Η επιτροπή του διαγωνισμού εισηγήθηκε να προκριθούν όλες οι κοινοπραξίες και το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του ΟΑΣΑ (6.10.2011) προέκρινε όλους τους διαγωνιζόμενους στη β' φάση.

Κατά της απόφασης αυτής όλοι οι υποψήφιοι (εκτός ενός) άσκησαν προδικαστικές προσφυγές. Στις 15.12.11 με νέα απόφασή του το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ απέρριψε όλες τις προδικαστικές αποφάσεις. Κατόπιν αυτού ολοκληρώθηκε η α' φάση του διαγωνισμού.

Πέντε από τις έξι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό προσέφυγαν στο ΣτΕ η μία κατά της άλλης υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να αποκλειστούν οι προσφορές των υπόλοιπων εταιρειών, καθώς δεν πληρούν ορισμένους όρους της διακήρυξης (δεν προσκομίστηκαν ένορκες δηλώσεις προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου κ.λπ.)

Το Δ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Σωτήρης Ρίζος) με σειρά αποφάσεών του (142-145/2012) απέρριψε τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των κοινοπραξιών.

Μεταξύ των εταιρειών που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες είναι οι INTRACOM SERVICES, INTRASOFT INTERNATIONAL, INTRACOM A.E. Τηλεπικοινωνιακών Λύσεων, INTRACOM Κατασκευές Α.Ε. Τεχνικών Έργων και Μεταλλικών Κατασκευών, ELSAG DAMAT s.p.a - SWARCO, G45 ΕΛΛΑΣ και ΕΡΙΚΣΟΝ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. Τηλεπικοινωνιακού Υλικού.