Forum
[Καθημερινή] Σε επιτήρηση μπαίνουν οι ανενεργοί σταθμοί του μετρό - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Καθημερινή] Σε επιτήρηση μπαίνουν οι ανενεργοί σταθμοί του μετρό (/showthread.php?tid=5565)



[Καθημερινή] Σε επιτήρηση μπαίνουν οι ανενεργοί σταθμοί του μετρό - meganium - 18-02-2012

Η Αττικό Μετρό... δεν βλέπει φως στις σήραγγες των επεκτάσεων της. Με πρόσφατη απόφασή της αναθέτει στη ΣΤΑΣΥ (διάδοχο της εταιρείας λειτουργίας του μετρό) τη συντήρηση των ηλεκτρονικών συστημάτων των τεσσάρων σταθμών του μετρό προς Ελληνικό, προκειμένου να μην υποστούν βλάβες από την αχρησία. Η σύμβαση ισχύει για ένα έτος με δυνατότητα να φθάσει το ενάμισι, διάστημα από το οποίο προκύπτει η εκτίμηση της εταιρείας για τον χρόνο εγκαινίασης της επέκτασης.

Η Αττικό Μετρό, λοιπόν, εκτιμά ότι οι σταθμοί της επέκτασης προς Ελληνικό δεν πρόκειται να ανοίξουν στο επόμενο 1-1½ έτος και για τον λόγο αυτό ανέθεσε στη ΣΤΑΣΥ τη συντήρησή τους. «Σε οποιαδήποτε επέκταση του μετρό, ακόμα και αν αυτή δεν βρίσκεται σε λειτουργία, θα πρέπει να λειτουργούν τα απαραίτητα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα για τον φωτισμό και την άρδευση του περιβάλλοντος χώρου, τη δυνατότητα φωτισμού των χώρων των σταθμών και φρεάτων, τη δυνατότητα ασύρματης και ενσύρματης επικοινωνίας με τους υπόγειους χώρους, το οποίο απαιτεί με τη σειρά του τη λειτουργία κατ’ ελάχιστο μιας σειράς συστημάτων», αναφέρει η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, με ημερομηνία 9 Φεβρουαρίου 2012. Επιπλέον, «οι αρχές σχεδιασμού των συστημάτων επιβάλλουν τη συνεχή επιτήρησή τους από το κέντρο ελέγχου και την άμεση επέμβαση σε περίπτωση δυσλειτουργίας ή οποιουδήποτε έκτακτου συμβάντος (λ.χ. πυρκαγιά)».

Για τους λόγους αυτούς, η Αττικό Μετρό αναθέτει απευθείας (χωρίς διαγωνισμό) στη ΣΤΑΣΥ Α.Ε. την επιτήρηση και συντήρηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων των σταθμών της. Το κόστος είναι 287.966 ευρώ για ένα έτος και 147.088 ευρώ αν ζητηθεί η παράταση της σύμβασης κατά 6 μήνες. Το ποσό δείχνει αμελητέο, αν το συγκρίνει κανείς με τα 65 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που εκτιμάται ότι «χάνει» η Αττικό Μετρό ετησίως, όσο παραμένουν κλειστές οι τρεις επεκτάσεις του μετρό. Και αυτά μόνο από τα εισιτήρια, χωρίς να συνυπολογιστούν έσοδα από διαφημίσεις στους σταθμούς και άλλες βοηθητικές πηγές εσόδων. Ωστόσο, ο μισθός των 3.500 ευρώ/μηνιαίως που θα δίνει η Αττικό Μετρό στη ΣΤΑΣΥ για έναν τεχνικό ηλεκτρολόγο και τα 2.500 ευρώ για εργασία 2 εβδομάδων(!) σε έναν χειριστή καλαθοφόρου φορτηγού είναι μάλλον τιμές... προμνημονιακές.

Κατά τα λοιπά, οι επεκτάσεις του μετρό εξακολουθούν να περιμένουν την επίλυση του ζητήματος με τη Siemens. Ο υπουργός Υποδομών, Μάκης Βορίδης, εκτίμησε τον Φεβρουάριο στη Βουλή ότι η υπογραφή της περίφημης σύμβασης για την ολοκλήρωση των επεκτάσεων θα προχωρήσει ανεξάρτητα από την προσπάθεια του ελληνικού Δημοσίου να διεκδικήσει αποζημίωση από τον γερμανικό κολοσσό. Την ίδια στιγμή, στελέχη του ίδιου υπουργείου επιμένουν ότι οι δύο υποθέσεις είναι άμεσα αλληλεξαρτώμενες. Και οι μήνες περνούν χωρίς ουσιαστικές εξελίξεις, με την Πολιτεία να γνωρίζει καλά πως αν οι επτά σταθμοί δεν ανοίξουν μέσα στο 2012, τότε θα πρέπει να επιστραφεί η κοινοτική χρηματοδότηση, ύψους 463 εκατομμυρίων ευρώ...