Forum
[Ημερησία] Προτίμηση σε Σαντορίνη, Πειραιά και Μύκονο - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Ημερησία] Προτίμηση σε Σαντορίνη, Πειραιά και Μύκονο (/showthread.php?tid=5203)



[Ημερησία] Προτίμηση σε Σαντορίνη, Πειραιά και Μύκονο - meganium - 26-01-2012

Έξι επισημάνσεις σχετικά με το νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΝ έστειλε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων στο υπουργείο Ανάπτυξης - Ναυτιλίας

Tα λιμάνια της Σαντορίνης, του Πειραιά και της Μυκόνου ήταν τα τρία λιμάνια με τις περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων το 2011, ανάμεσα στα 17 ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ). Στη Σαντορίνη κατέπλευσαν 962 κρουαζιερόπλοια, αύξηση 37,4% έναντι του 2010, μεταφέροντας 938.000 επιβάτες, αύξηση 20,9%. Στον Πειραιά κατέπλευσαν 936 πλοία, αύξηση 13,7% σε σχέση με το 2010, μεταφέροντας 2.515.191 επιβάτες, αύξηση 34,8% ενώ στη Μύκονο κατέπλευσαν 684 πλοία αύξηση 15,1% μεταφέροντας 782.365 επιβάτες.

Πάντως σε επίπεδο μεταφερόμενων επιβατών τρίτο ελληνικό λιμάνι κρουαζιέρας εμφανίζεται από τα στοιχεία του ΕΛΙΜΕ το Κατάκολο με 819.943 επιβάτες και αύξηση 11,2% σε σχέση με το 2010. Στο μεταξύ χθες η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων έστειλε στο υπουργείο Ανάπτυξης - Ναυτιλίας έξι επισημάνσεις της σχετικά με το νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΝ που θα κατατεθεί στη Βουλή για την απελευθέρωση της κρουαζιέρας.

Ο φορέας προτείνει:

Να μην υπάρχει χρονική διάρκεια της υπουργικής απόφασης που θα καθορίζει το τέλος επιβίβασης, που στην προκειμένη περίπτωση είναι τα τρία χρόνια, καθώς συχνά αλλάζουν οι συνθήκες στις οποίες λειτουργεί η αγορά. Επίσης η αγορά εκτιμά ότι το τέλος των 3,95 ευρώ ανά επιβάτη είναι πολύ υψηλό και θα κοστίζει από 15.000 έως και 20.000 ευρώ για τα πλοία με τρίτες σημαίες.

Δεν υπάρχει λόγος να γίνεται αναφορά στις ειδικότητες των Ελλήνων ναυτικών που επιτρέπεται να ναυτολογούνται στα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες. Τέλος επισημαίνεται ότι και στο νέο νομοσχέδιο υπάρχει αναφορά στο μέτρο της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών το οποίο δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί για πλοία με τρίτες σημαίες ενώ ουδέποτε είχε πραγματική εφαρμογή και στα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια παρά τα όσα προέβλεπε ο σχετικός νόμος του 2005.