[Ypodomes.com] Προαστιακός Αθήνας: αναζητείται η εργολαβία για το τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Ypodomes.com] Προαστιακός Αθήνας: αναζητείται η εργολαβία για το τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες (/showthread.php?tid=5055) |
[Ypodomes.com] Προαστιακός Αθήνας: αναζητείται η εργολαβία για το τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες - AlexNik - 10-01-2012 Κυριολεκτικά άφαντος παραμένει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθηνών εδώ και πολύ καιρό. Το μέσο που έχει κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ όχι μόνο δεν κάνει την δουλειά για την οποία προορίστηκε αλλά υποβαθμίστηκε αδικαιολόγητα πετάγοντας με αυτόν τον τρόπο τα τεράστια ποσά που δόθηκαν. Το τραγικό της υπόθεσης είναι το άγνωστο της συνέχειας. Δεν υπάρχει καμία εξαγγελία, καμία πρόβλεψη, καμία προοπτική για το μέσο αυτό. Ο Προαστιακός της Αθήνας ενώ ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά, φτάνει στον κεντρικό σταθμό της πόλης και έχει τερματικούς σε Αεροδρόμιο, Κιάτο και Χαλκίδα δεν έχει την κατάλληλη βούληση για να μπορέσει επιτέλους να ολοκληρωθεί. Ο ..ΓΥΜΝΟΣ ΚΟΡΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΓΕΦΥΡΕΣ Η βασική σιδηροδρομική του Προαστιακού Αθηνών χρησιμοποιείται λόγω έργων εδώ και 7,5 χρόνια ως ..συμπληρωματική. Παρότι περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές και έχει σταθμούς σε σημεία που άλλα μέσα σταθερής τροχιάς δεν φτάνουν δεν έχει καταφέρει να κερδίσει το επιβατικό κοινό. Ο βασικός λόγος είναι η απουσία ηλεκτροκίνησης η οποία δεν υπάρχει σε όλο το τμήμα από τον Πειραιά μέχρι τις Τρείς Γέφυρες. Τα τρένα που χρησιμοποιούνται σε αυτό το τμήμα είναι πετρελαιοκίνητα και ο χρόνος ανταπόκρισης είναι ανά ..20 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος χάσει το τρένο είναι υποχρεωμένος να περιμένει 20 λεπτά για το επόμενο χάνοντας έτσι το συγκριτικό πλεονέκτημα της ταχύτητας στην χρονοαπόσταση. Η έλλειψη προώθησης και σύνδεσης του Προαστιακού μέσα στην πόλη με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς καθιστά το μέσο αδύναμο και σε συνδυασμό με τα απελπιστικά αραιά δρομολόγια έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα μείγμα ..διώχτη από τον Προαστιακό. Η εγκατάσταση και λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα αυτό, απαραίτητης για να μπορέσει να λειτουργήσει ως ενιαίο δίκτυο δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν το 2014. Αυτό συμβαίνει γιατί η εργολαβία που υπήρχε διαλύθηκε και είμαστε εν αναμονή της νέας δημοπράτησης για την ολοκλήρωση του έργου. Από το δίκτυο της βασικής γραμμής από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ εξακολουθούν να μην λειτουργούν οι σταθμοί ΤΑΥΡΟΣ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΑΙ. Εκεί οι εργασίες συνεχίζονται με τους δύο τελευταίους σταθμούς να είναι σε φάση ολοκλήρωσης. ΤΑ ..ΣΠΑΝΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ Τα δρομολόγια προς Αεροδρόμιο εδώ και πολύ καιρό έχουν συχνότητα ανά 20 λεπτά. Χωρίς κανένα σχεδιασμό και πρόβλεψη για ώρες αιχμής τα δρομολόγια εκτελούνται με την ίδια συχνότητα από τις 5 το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Φαίνεται πως κάποιοι μπέρδεψαν τον Προαστιακό με τον ΟΣΕ? Τα δρομολόγια προς και από Κιάτο εκτελούνται με την ίδια συνταγή ανά μία ώρα σταθερά με αποτέλεσμα το πρωί και το απόγευμα να γίνεται συνωστισμός στα τρένα ενώ οι βλάβες αποτελούν πάρα πολύ συχνό φαινόμενο. Απορίες δημιουργεί και το δρομολόγιο προς και από Χαλκίδα καθώς ενώ είναι χαρακτηρισμένο ως «Προαστιακό» ωστόσο δεν υπάρχει πουθενά που να δικαιολογεί την ένταξη του. Το φαινόμενο προκαλεί γέλια καθώς ακόμα και μέσα στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον χάρτη του Προαστιακού υπάρχει η γραμμή προς Χαλκίδα ενώ απουσιάζει παντελώς από τους πίνακες δρομολογίων. Η γραμμή προς Θήβα αναζητείται καθώς το θέμα με τις κλοπές καλωδίων έχει γίνει καθημερινό φαινόμενο και η ζημιά πια είναι μεγάλη. Εδώ και τουλάχιστον 4 χρόνια αναμενόταν να ενταχθεί στα δρομολόγια του Προαστιακού μέχρι που τελικά λόγω κρίσης παρέμεινε ως υπεραστικό δρομολόγιο. ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ. ΠΟΙΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ; Ούτε κουβέντα για τις επεκτάσεις του Προαστιακού δεν γίνεται. Οι επεκτάσεις που είχαν εξαγγελθεί με κάθε επισημότητα ενώ κάποιες μελέτες είχαν ήδη γίνει προς Λαύριο και Ραφήνα είναι κυριολεκτικά άφαντες. Ειδικά η επέκταση του μέσου προς Λαύριο είχε και χάραξη, σταθμούς μέχρι και ..χρονοδιάγραμμα αλλά τελικά έχει μείνει εκτός από οποιαδήποτε πολιτική επέκτασης του μέσου ενώ χάθηκε και το ΕΣΠΑ στερώντας από την περιοχή της Νότιας Αττικής και το λιμάνι του Λαυρίου κάθε έννοια ανάπτυξης. Η περίπτωση της Ραφήνας είναι διαφορετικά καθώς συνδέεται και με την επέκταση της Αττικής Οδού στο λιμάνι της Ραφήνας οπότε υπάρχει αναμονή εδώ και πολλά χρόνια. Αν η Αττική Οδός δεν φτάσει στη Ραφήνα, δύσκολα θα δούμε τρένο του Προαστιακού στην περιοχή. Πηγή:ypodomes.com |