[Voria.gr] Έρχεται το Ευφυές Σύστημα Κινητικότητας τριών διαδρομών - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=88) +--- Thread: [Voria.gr] Έρχεται το Ευφυές Σύστημα Κινητικότητας τριών διαδρομών (/showthread.php?tid=5039) |
[Voria.gr] Έρχεται το Ευφυές Σύστημα Κινητικότητας τριών διαδρομών - Konstantinos - 08-01-2012 Η Voria.gr παρουσιάζει το νέο ευφυές σύστημα διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας που θα εφαρμοστεί, στην πόλη μας, τους επόμενους δύο μήνες, για πρώτη φορά στην Ελλάδα Της Χριστίνας Τσερβελή Έρχεται στη Θεσσαλονίκη, από τον Φεβρουάριο - Μάρτιο του 2012, το νέο ευφυές σύστημα διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας, με το οποίο ο κάθε πολίτης θα μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες, σε πραγματικό χρόνο, τόσο για τις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές συνθήκες όσο και για τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει για να φτάσει στον προορισμό του. «Πρόκειται για ένα σύστημα ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μέσω διαδικτύου, που σχεδιάστηκε από το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) για τη Θεσσαλονίκη, με το οποίο ο χρήστης θα μπορεί να ορίζει το σημείο από το οποίο θέλει να μετακινηθεί, το σημείο στο οποίο επιθυμεί να φτάσει, καθώς και να επιλέγει τον τρόπο μεταφοράς του, δηλαδή αν θέλει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του, τη δημόσια συγκοινωνία ή το συνδυασμό αυτών των δύο», τονίζει στη Voria.gr η κ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου από το ΙΜΕΤ του ΕΚΕΤΑ. Στη συνέχεια, σύμφωνα με την ίδια, το σύστημα, με βάση τις πληροφορίες πραγματικού χρόνου για τις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές συνθήκες, που θα λαμβάνει κατευθείαν από το κέντρο διαχείρισης σηματοδότησης της περιφέρειας, με το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο, θα παρέχει στον χρήστη τη βέλτιστη διαδρομή για να προσεγγίσει τον προορισμό του. Αναλυτικότερα, αν ο χρήστης επιλέξει τις δημόσιες συγκοινωνίες, το σύστημα θα του παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαδρομή, όπως από ποια στάση θα πάρει το λεωφορείο, ποια ώρα περνάει το λεωφορείο (εκτίμηση χρόνου), αν θα χρειαστεί μετεπιβίβαση, σε ποια στάση θα κατέβει, καθώς και το δρόμο που οδηγεί στη διεύθυνση που επιθυμεί. Τρεις δυνατές επιλογές Επιπλέον, αν ο χρήστης επιλέξει να μετακινηθεί με αυτοκίνητο, του παρέχονται τρεις επιλογές. Πρώτον, του δίνεται η πιο σύντομη χρονικά διαδρομή, δεύτερον, η πιο σύντομη από πλευράς μήκους διαδρομή, ώστε να καταναλώσει λιγότερη βενζίνη και τρίτον, του δίνεται η πιο περιβαλλοντικά φιλική διαδρομή. «Ο χρήστης, εφόσον επιθυμεί να συνεισφέρει, μπορεί να επιλέξει να αποφύγει περιοχές όπου υπάρχει μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση, έτσι ώστε να λειτουργήσει θετικά για την πόλη του, κάτι το οποίο ελπίζουμε να βοηθήσει να χτιστεί μια κουλτούρα γύρω από τα περιβαλλοντικά θέματα», επισημαίνει η κ. Αϋφαντοπούλου. Παράλληλα, εκτός από τις υπηρεσίες δρομολόγησης, το σύστημα προσφέρει και υπηρεσίες πληροφόρησης, με τις οποίες ο χρήστης θα λαμβάνει πληροφορίες για σημεία ενδιαφέροντος, όπως μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, θέατρα, σχολεία κτλ, ενώ θα του δίνεται η δυνατότητα να ενημερωθεί για τις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές συνθήκες της πόλης, καθώς και για δρομολόγια και τιμές εισιτηρίων για μεταφορικά μέσα όπως ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, ΟΣΕ κτλ. Τέλος, το σύστημα προσφέρει και υπηρεσίες εκπαίδευσης, μέσα από τις οποίες ο χρήστης θα μπορεί να ενημερωθεί για το τι σημαίνει περιβαλλοντικά φιλική κινητικότητα, ώστε να μην επιβαρύνει το σύνολο της πόλης από τη μετακίνησή του. Καινοτομία Αξίζει να σημειωθεί ότι το ευφυές σύστημα διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας, του οποίου η πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει το Φεβρουάριο – Μάρτιο και θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο – Μάιο, αποτελεί μία καινοτόμο υπηρεσία, η οποία δεν υπάρχει σε άλλη πόλη στην Ελλάδα, ενώ λίγες είναι οι πόλεις στην Ευρώπη που εφαρμόζεται. «Η Θεσσαλονίκη θα είναι πρωτοπόρα όχι μόνο γιατί θα έχει ένα κέντρο κινητικότητας αλλά και γιατί θα είναι μία από τις λίγες πόλεις στην Ευρώπη που θα έχουν ένα δυναμικό μοντέλο προσομοίωσης της κυκλοφορίας, προβλέψεις, δηλαδή, σε πραγματικό χρόνο με πραγματικά δεδομένα για το τι θα γίνει το επόμενο τέταρτο σε κάθε δρόμο της πόλης», υπογραμμίζει η κ. Αϋφαντοπούλου. |