[Καθημερινή] Σε 5 χρόνια το μετρό στον Πειραιά - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Καθημερινή] Σε 5 χρόνια το μετρό στον Πειραιά (/showthread.php?tid=5033) |
[Καθημερινή] Σε 5 χρόνια το μετρό στον Πειραιά - meganium - 06-01-2012 Στη Βουλή θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την πολύπαθη επέκταση του μετρό προς Πειραιά, που έχει καθυστερήσει μία πενταετία. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Ιανουάριο, ενώ αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου, που σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια. Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει έξι σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) και θα κοστίσει 515 εκατ. ευρώ. [Ypodomes.com] Μετρό Αθήνας: υπογράφεται η σύμβαση για την επέκταση προς Πειραιά - meganium - 11-01-2012 'Eνα από τα μεγαλύτερα νέα έργα στην Ελλάδα, αυτό της επέκτασης του Μετρό Αθήνας προς τον Πειραιά, αναμένεται να αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά μέσα στους πρώτους μήνες του 2012! Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, έργο συνολικού προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ, την υλοποίηση του οποίου έχει αναλάβει η κοινοπραξία της J&P Άβαξ, της ιταλικής Ghella SPA και της γαλλικής Alstom Transport. Η γραμμή 3 αποτελεί ένα από τα «τελευταίας γενιάς» μεγάλα έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και το γεγονός αυτό τροφοδοτεί την «αισιοδοξία» για ολοκλήρωση του έργου, εντός χρονοδιαγράμματος, δηλαδή το 2017. Αυτή τη στιγμή, το Ελεγκτικό Συνέδριο ελέγχει τη σύμβαση του έργου, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, και στη συνέχεια αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές μεταξύ του Δημοσίου και της αναδόχου κοινοπραξίας. Η Γραμμή 3 θα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6 χλμ και έξι σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) και θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το «Ελ. Βενιζέλος», εξυπηρετώντας καθημερινά 135.000 επιβάτες. Η επέκταση του δικτύου του μετρό προς Πειραιά είναι ουσιαστικά το μοναδικό μεγάλο έργο που θα ξεκινήσει να υλοποιείται μέσα στο 2012, ύστερα από πολυετή καθυστέρηση λόγω προσφυγών στη δικαιοσύνη. Εάν αρθεί το αδιέξοδο στους υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους, όπου οι εργασίες έχουν ανασταλεί, αυτό το «πακέτο» έργων θα λειτουργήσει ως τονωτική ένεση για την οικονομία. Η γραμμή 3 έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με εγκεκριμένο συγχρηματοδοτούμενο προϋπολογισμό 534,8 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει συμπληρωματικά εγκεκριμένη πίστωση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η έναρξη κατασκευής τη φετινή χρονιά θα ενισχύσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της J&P Άβαξ, η οποία είχε «χτυπήσει» το έργο, προσφέροντας περίπου 344 εκατ. ευρώ. Θα σημάνει επίσης, την έναρξη δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά του πολυεθνικού ιταλικού κολοσσού Ghella, ο οποίος δραστηριοποιείται, ως επί το πλείστον, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στη Βραζιλία, την Αργεντινή, τη Βενεζουέλα, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το χάρτη με τις στάσεις του Μετρό στον Πειραιά [Iefimerida.gr] Το 2017 το Μετρό θα φτάσει από το Χαϊδάρι στον Πειραιά - meganium - 13-01-2012 Σε περίπου έναν μήνα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό, από το Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, μέσω της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και των Μανιάτικων. Η σύμβαση, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της Αττικό μετρό Χρήστος Τσίτουρας, θα κατατεθεί σε 10 με 15 ημέρες, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για ενημέρωση. "Θα είναι το μεγαλύτερο έργο στην Αττική, μετά το αρχικό Μετρό", δήλωσε ο κ. Τσίτουρας διευκρινίζοντας ότι στην κατασκευή του θα απασχοληθούν χίλιοι εργαζόμενοι, ενώ όταν ολοκληρωθεί, στις αρχές του 2017, θα εξυπηρετούνται 200 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. Η επέκταση θα έχει μήκος 7,6 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 515 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωσή της, θα συνδεθεί για πρώτη φορά απευθείας το αεροδρόμιο με το λιμάνι του Πειραιά (σήμερα η σύνδεση αυτή γίνεται με αλλαγή γραμμής στον προαστιακό ή από μετρό στον ΗΣΑΠ). Τα 6,5 από τα 7,6 χιλιόμετρα σήραγγας θα ανοιχτούν με τη βοήθεια μετροπόντικα, ενώ το υπόλοιπο με υπόγεια εκσκαφή. |