Forum
[Ypodomes.com] Πόσες γραμμές Μετρό χωράει η Αθήνα; - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Ypodomes.com] Πόσες γραμμές Μετρό χωράει η Αθήνα; (/showthread.php?tid=4442)



[Ypodomes.com] Πόσες γραμμές Μετρό χωράει η Αθήνα; - meganium - 15-12-2011

Ποιες είναι οι ανάγκες στην Αθήνα για μετακίνηση με τη χρήση του μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου; Είναι ένα από τα πιο κύρια ερωτήματα για το μέλλον του Μετρό στην πόλη που ζουν και εργάζονται περίπου 4,5 εκατομμύρια άνθρωποι χωρίς σε αυτούς να συμπεριλάβουμε και μερικά εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την πόλη ετησίως τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό.

Το κύριο χαρακτηριστικό για να επενδύσει μια πόλη σε Μετρό είναι οι ανάγκες που έχει αλλά και ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα. Μετρό μπορεί να κατασκευαστεί σε μία πολυπληθή περιοχή της πόλης αλλά και σε σημεία που μπορεί να φέρουν κόσμο μετά από λίγα χρόνια λόγω κατασκευής υποδομών (είτε αθλητικών είτε κοινωνικών).

Η Αθήνα λόγω της πυκνοκατοίκησης που τη διακρίνει είναι μια πόλη φτιαγμένη για υπόγειο Μετρό. Η πυκνή και σφιχτή της δόμηση επιτρέπει στο υπόγειο μέσο να ελίσσεται με ευκολία και να διανύει αποστάσεις σε πολύ μικρό χρόνο.

Που θα φτάσει το Μετρό μέχρι το 2020;

Αυτό το ερώτημα είναι σχετικά εύκολο να απαντηθεί. Από τους σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό μας έχει προκύψει η Γραμμή 4. Αυτή θα είναι η κύρια κατασκευαστική ασχολία που θα έχουμε στο Αθηναϊκό Μετρό τα επόμενα χρόνια.

Είναι μία τεράστια γραμμή που ξεκινά από τον Περισσό, το Γαλάτσι, την Κυψέλη και διαμέσου του κέντρου (Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό) θα καλύπτει το υπέρ-δομημένο Ανατολικά Προάστια σε Ίλιον, Γουδί, Ζωγράφου και επιστρέφοντας στην Λεωφόρο Κηφισίας θα φτάνει στα Βόρεια Προάστια περνώντας από Φιλοθέη, Ψυχικό, Χαλάνδρι, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση τερματίζοντας στην Εθνική Οδό.

Επίσης μας προέκυψε ένα παρακλάδι από τον Ευαγγελισμό που μέσω Παγκρατίου, Καισαριανής και Υμηττού θα καταλήγει στην Άνω Ηλιούπολη. Όλο αυτό το σχέδιο θα μας πάρει μέχρι το 2025 τουλάχιστον.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΓΡΑΜΜΩΝ 1, 2 ΚΑΙ 3

Η Γραμμή 3 με την επέκταση της στον Πειραιά ολοκληρώνει την κατασκευή της και σειρά θα πάρει η γραμμή 2. Προτεραιότητα δίνεται στην βόρεια επέκταση της από το Περιστέρι στο Ίλιον μέσω της Πετρούπολης. Ακόμα προγραμματίζεται η νότια επέκταση της γραμμή από το Ελληνικό στην Γλυφάδα. Για την γραμμή 1 προγραμματίζεται η επέκταση της από την Κηφισιά στην Νέα Ερυθραία. Κάπως έτσι θα συμπληρωθεί το πάζλ των 4 γραμμών της Αθήνας.

ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Μιλώντας κανείς για την Αθήνα και το Μετρό θα μπορούσε να διακρίνει δύο μεγάλα κενά στην πόλη. Το πρώτο μεγάλο κενό είναι στα Νότια Προάστια μεταξύ της γραμμής που διατρέχει την Λεωφόρο Βουλιαγμένης (γραμμή 2) και αυτήν που καταλήγει στον Πειραιά (γραμμή 1). Επίσης χωρίς Μετρό είναι η Λεωφόρος Αθηνών η οποία ξεκινά από το Σκαραμαγκά και καταλήγει στο κέντρο της πόλης.

Εκεί σίγουρα «κρύβεται» μία μελλοντική γραμμή η οποία είχε αποτυπωθεί στο περίφημο σχέδιο «Σουφλιά» των 8 γραμμών και ήταν η 7η γραμμή. Μία γραμμή η οποία ξεκινώντας από το Χαϊδάρι, διατρέχει την Λεωφόρο Αθηνών φτάνει στο κέντρο και μέσω της Συγγρού και της Αμφιθέας φτάνει στον Άλιμο. Είναι μία ελκυστική, εμπορική και μάλιστα θα μπορούσε να ενώνεται σε κεντρικά σημεία με τις άλλες γραμμές της πόλης.

Μία άλλη γραμμή η οποία έγινε κάποια στιγμή κουβέντα αλλά εγκαταλείφθηκε είναι η σύνδεση του Πειραιά με τα Νότια Προάστια. Εκεί υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα στις συγκοινωνίες και οι οδικές αρτηρίες δυσχεραίνουν πολύ την μετακίνηση στις δύο περιοχές. Εκεί θα μπορούσε μελλοντικά να υπάρξει μία γραμμή από τις περιοχές του Πειραιά που να κινείται σχεδόν παραλιακά περνώντας από Μοσχάτο, Τζιτζιφιές, Παλαιό Φάληρο, Άλιμο, και να φτάνει μέχρι την Γλυφάδα συναντώντας την Γραμμή 2.

Τέλος εδώ και χρόνια υπάρχει στο παρασκήνιο μία κουβέντα για την «κυκλική» γραμμή του Μετρό η οποία θα ενώνει τις υπάρχουσες γραμμές και θα λειτουργεί ως «παράκαμψη» του κέντρου στις μετακινήσεις από Προάστιο σε Προάστιο. Είναι μία ιδέα η οποία έχει εφαρμοστεί στο Μετρό της Μόσχας με μεγάλη επιτυχία ενώ πολλές άλλες πόλεις διαθέτουν παρόμοιες γραμμές που ουσιαστικά ανακουφίζουν τις μετακινήσεις μέσω των κεντρικών σταθμών του κέντρου της πόλης.