Forum
[Η Έρευνα] «Πράσινο φως» από την ΕΡΓΟΣΕ στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Η Έρευνα] «Πράσινο φως» από την ΕΡΓΟΣΕ στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής (/showthread.php?tid=4402)



[Η Έρευνα] «Πράσινο φως» από την ΕΡΓΟΣΕ στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής - meganium - 10-12-2011

Μεταξύ των ώριμων έργων που μπορούν να προωθηθούν άμεσα προς ένταξη στο ΕΣΠΑ περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.

Η συγκεκριμένη διαπίστωση ανήκει στην ΕΡΓΟΣΕ η οποία έχει συντάξει πίνακα με τα ώριμα σιδηροδρομικά έργα που μπορούν άμεσα να απορροφήσουν κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Μεταξύ αυτών και το έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στη Δυτική Θεσσαλία το οποίο διαθέτει ικανοποιητικό βαθμό ωρίμανσης και το κυριότερο, δε χρειάζεται απαλλοτριώσεις, οπότε το κόστος του είναι «ελεγχόμενο».

Στο σχετικό πίνακα που παρέδωσε η θυγατρική ΕΡΓΟΣΕ του ΟΣΕ στον πρώην Δήμαρχο Τρικκαίων κ. Μιχάλη Ταμήλο κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα, εμφανίζονται τα συγκεκριμένα έργα μεταξύ των οποίων και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής. Όπως αναφέρεται στο συνοδευτικό που υπογράφει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ι. Πετρόπουλος, «τα έργα αυτά συμβάλουν στους στόχους των Προγραμμάτων, στην ανάπτυξη, στην αύξηση της απασχόλησης και διαθέτουν ικανοποιητικό βαθμό μελετητικής ωρίμανσης».

Επίσης, στο ίδιο έγγραφό αναφέρονται τα εξής: «Παρακαλούμε όπως εξετασθεί η δυνατότητα ένταξης κάποιων από τα έργα αυτά σε Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ (ΕΠΕΠ, ΠΕΠ Αττικής, κλπ.), και ειδικότερα αυτών που θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν «έργα σημαία», ώστε να επικεντρωθεί σε αυτά, κατά προτεραιότητα, η προσπάθεια της Εταιρείας για ολοκλήρωση της μελετητικής ωρίμανσής τους».

Η αναφορά για τη γραμμή

Αναλυτικά, στον πίνακα αναφέρεται ότι το συγκεκριμένο έργο (Ηλεκτροκίνηση και Σηματοδότηση σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα) έχει εκτιμώμενο κόστος 45 εκ. ευρώ. 45.000
Μελέτες που έχουν εκπονηθεί είναι οι εξής:
- Μελέτη ενεργειακής επάρκειας.
- Συμμόρφωση με τις παρατηρήσεις του ΥΠΕΚΑ στην Π.Π.Ε. του έργου και επανυποβολή για λήψη σύμφωνης γνώμης.

Μελέτες προς εκπόνηση:
- Εκπόνηση προμελέτης ηλεκτροκίνησης
- Εκπόνηση Μ.Π.Ε.
- Σύνταξη τευχών δημοπράτησης

Τονίζεται επίσης, πως απαλλοτριώσεις απαιτούνται μόνο για τους υποσταθμούς.

Ως προς τις άδειες αναφέρεται ότι έγινε επανυποβολή για έγκριση της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και στη συνέχεια έγκριση αναμένεται η έκκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για έκδοση Περιβαλλοντικών Όρων.

Τέλος σημειώνεται ότι η εκτίμηση προϋπολογισμού είναι ενδεικτική και θα οριστικοποιηθεί κατά την σύνταξη τευχών δημοπράτησης.

Ο κ. Ταμήλος εξέφρασε πως η συγκεκριμένη εισήγηση της ΕΡΓΟΣΕ δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την υλοποίηση του έργου. Ήδη ο νέος υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης έχει λάβει γνώση της εισήγησης και επομένως, απομένει στους τοπικούς παράγοντες να πιέσουν για την αναγκαιότητα ένταξής του στο ΕΣΠΑ αφενός για να υλοποιηθεί ένα έργο υποδομής και αφετέρου να δημιουργηθεί οικονομική κινητικότητα στην περιοχή από τα κονδύλια που θα επενδυθούν σ’ αυτό. Θετική βέβαια θα είναι και η επίδραση στην απασχόληση καθώς στο έργο αναμένεται να απασχοληθούν εκατοντάδες εργαζόμενοι.