Forum
[NewsBeast.gr] Επί τάπητος τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [NewsBeast.gr] Επί τάπητος τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα (/showthread.php?tid=4332)



[NewsBeast.gr] Επί τάπητος τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα - Konstantinos - 30-11-2011

Συνεδριάσε σήμερα η Επιτροπή Ακτοπλοΐας

Υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Νίκου Λίτινα συνεδριάσε σήμερα η Επιτροπή Ακτοπλοΐας, που εισηγήθηκε μέτρα για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων της ακτοπλοΐας.

Στην επιτροπή συμμετείχαν μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Ο ΣΕΕΝ πρότεινε:

-Οι τροποποιήσεις της νομοθεσίας να γίνουν άμεσα και να αφορούν στις ετήσιες δρομολογήσεις των πλοίων.

-Οι δρομολογήσεις να είναι ανά γραμμή 10 μήνες, 6 μήνες και 3 μήνες αναλόγως της κίνησης και του τύπου του πλοίου (συμβατικό-ταχύπλοο) ως ελάχιστος χρόνος δρομολόγησης με αντίστοιχη υποχρεωτική στελέχωση του υπόχρεου πλοίου.

-Οι ανωτέρω δρομολογήσεις να εκτελούνται από πλοιοκτήτριες εταιρείες και όχι από πλοία.

-Να έχει δικαίωμα η εταιρεία που αναλαμβάνει τη δρομολόγηση πλοίου ή πλοίων να εναλλάσσει τον χειμώνα το μεγάλο πλοίο με μικρότερο.

-Η εταιρεία που ανέλαβε και εκτέλεσε τα δρομολόγια σε μία γραμμή για ένα έτος να έχει το δικαίωμα να δρομολογεί κατ’ ελάχιστο άλλο πλοίο -ταχύπλοο, φορτηγό-οχηματαγωγό ή συμβατικό- για τους 3 θερινούς μήνες με δικαίωμα παράτασης του χρόνου αυτού, με αντίστοιχη στελέχωσή του.

-Να επιτραπούν δρομολογήσεις μέχρι 6 μηνών σε περισσότερες γραμμές ιδιαζόντως τουριστικού ενδιαφέροντος και να προβλεφθεί η ύπαρξη εταιρικού ναυτολογίου.

-Εξομοίωση ΦΠΑ στο 6,5% κατά τα κρατούντα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ξηράς για τα εισιτήρια επιβατών, οχημάτων και φορτίων, ενώ ζητεί ο επίναυλος του 3% να ισχύει μόνο στις άγονες επιδοτούμενες γραμμές.

-Εφαρμογή του μέτρου της «ρήτρας καυσίμου» στις πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας να γίνεται υπό ένα σύστημα αυτόματης αναπροσαρμογής.

-Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των υπό ελληνική σημαία πλοίων στις γραμμές της Αδριατικής για να παραμείνουν ανταγωνιστικά.