[Euro2Day] Σε κερδοφορία το 2012 τα μέσα σταθερής τροχιάς - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Euro2Day] Σε κερδοφορία το 2012 τα μέσα σταθερής τροχιάς (/showthread.php?tid=4307) |
[Euro2Day] Σε κερδοφορία το 2012 τα μέσα σταθερής τροχιάς - meganium - 28-11-2011 Μηδενισμό του ελλείμματός του μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να πετύχει ο όμιλος εταιρειών ΟΑΣΑ την επόμενη χρονιά όπως προκύπτει από τα στοιχεία που αφορούν στον απολογισμό του τρέχοντος έτους βάσει των οποίων γίνεται και η κατάρτιση του προϋπολογισμού για το 2012. Η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών των συγκοινωνιακών εταιρειών το 2011, οπότε και τέθηκε σε εφαρμογή ο νόμος για την εξυγίανσή τους, είναι σημαντική ωστόσο δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι αυτό επετεύχθη με σημαντική μείωση του προσωπικού και παράλληλη μείωση του παραγόμενου έργου. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού του 2012, τα μέσα σταθερής τροχιάς, Μετρό, Ηλεκτρικός και ΤΡΑΜ, που αποτελούν πλέον την εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες) αναμένεται να κλείσουν τη φετινή χρονιά με ζημιές 42 εκατομμύρια ευρώ ωστόσο την επόμενη χρονιά αναμένεται η εταιρεία να καταγράψει κέρδη 29,1 εκατομμύρια ευρώ. Σε ότι αφορά την εταιρεία Ο.ΣΥ. (Οδικές Συγκοινωνίες), στην οποία έχουν ενταχθεί τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, το 2012 αναμένεται να περιορίσει δραστικά τις ζημιές της στα 63 εκατομμύρια ευρώ. Οι εκτιμήσεις αυτές για την πορεία των εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου την επόμενη χρονιά βασίζονται στην παραδοχή, ότι ήδη από φέτος θα υπάρξει ταυτόχρονα αύξηση των εσόδων κοντά στα όρια του 10% και μείωση των εξόδων σε διψήφιο ποσοστό που θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό των ζημιών. Αύξηση εσόδων και μείωση εξόδων Το 2012 οι αστικές συγκοινωνίες που ήδη, από φέτος, έχουν μπει σε τροχιά δραστικών αλλαγών κατ’ εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανσή τους θα πρέπει να εφαρμόσουν το επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει μείωση της παράνομης επιβίβασης, αξιοποίηση των διαφημιστικών δυνατοτήτων, αξιοποίηση των χώρων των σταθμών για την αποκόμιση εσόδων αλλά και η ανάπτυξη υπηρεσιών στάθμευσης και μετεπιβίβασης. Μεγάλο το πρόβλημα της λαρθεπιβίβασης Για τον έλεγχο της λαθραίας επιβίβασης, που αποτελεί μείζον πρόβλημα για όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς, υπολογίζεται ότι λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν χωρίς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που βρίσκεται στην δεύτερη φάση του, και την εγκατάσταση συστημάτων που θα καταστήσουν ελεγχόμενη την πρόσβαση στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Ο έλεγχος της λαθραίας επιβίβασης, όπως διενεργείται σήμερα, ελάχιστα αποτελεσματικός είναι και παρότι το πρόστιμο που προβλέπεται για όσους κυκλοφορούν το δίκτυο του ΟΑΣΑ χωρίς επικυρωμένο εισιτήριο είναι τσουχτερό, εντούτοις χιλιάδες λαθρεπιβάτες κυκλοφορούν κάθε μέρα σε όλα τα μέσα. Σε ότι αφορά την διαφημιστική εκμετάλλευση σταθμών και συρμών έχουν γίνει και στο πρόσφατο παρελθόν απόπειρες για την εξεύρεση εσόδων αλλά τα αποτελέσματα ήταν μάλλον πενιχρά. Ενώ το ίδιο ισχύει και σε ότι την αφορά την ενοικίαση χώρων των σταθμών για διάφορες εκδηλώσεις. Με δεδομένη, όμως, πλέον την κυβερνητική απόφαση οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας να επιδοτούνται κατά ένα μικρό μέρος του λειτουργικού τους κόστους από το κράτος, οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων θα πρέπει να εκμεταλλευθούν κάθε δυνητική πηγή εσόδων. Μείωση επιδότησης Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες το κράτος θα επιδοτεί μόνο το 40% του λειτουργικού ελλείμματος των εταιρειών. Μάλιστα ο έλεγχος των εταιρειών θα είναι συνεχής, ώστε σε περίπτωση που διαπιστώνεται απόκλιση των επιδόσεων από αυτές που προβλέπει στο επιχειρησιακό σχέδιο να λαμβάνονται άμεσα διορθωτικά μέτρα. Στο πλαίσιο αυτό είναι σχεδόν βέβαιο ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν νέες περικοπές δρομολογίων στην εταιρεία ΟΣΥ, σε ένα εγχείρημα που από την πλευρά της διοίκησης χαρακτηρίζεται ως εξοθρολογισμός των προγράμματος δρομολογίων, ενώ από την πλευρά των εργαζομένων χαρακτηρίζεται ως «θάνατος» των αστικών συγκοινωνιών αφού, όπως σημειώνουν, λεωφορεία και τρόλεϊ διέρχονται πλέον με πολύ αραιές συχνότητες από πάρα πολλούς δήμους της πρωτεύουσας. Κρίσιμες οι αποφάσεις για την εφεδρεία Να σημειώσουμε, τέλος, ότι κρίσιμες για την λειτουργία των συγκοινωνιακών εταιρειών είναι και οι αποφάσεις που θα ληφθούν την εργασιακή εφεδρεία. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την προηγούμενη εβδομάδα ζήτησε από τον υπουργό Οικονομικών να υπάρξει, με κάποιο τρόπο, εξαίρεση των συγκοινωνιών από το μέτρο. Με την αποχώρηση συνολικά 700 εργαζομένων από όλες της συγκοινωνιακές εταιρείες θα δημιουργηθούν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, αφού η πλειονότητα των εργαζόμενων που έχουν λάβει τα σχετικά εξώδικα είναι οδηγοί ή τεχνικό προσωπικό απαραίτητο για την λειτουργία των εταιρειών αυτών. Απόφαση για την γενικευμένη εξαίρεση των συγκοινωνιακών φορέων θεωρείται δύσκολο να υπάρξει, ωστόσο γενική είναι η παραδοχή ότι περιθώρια να γίνουν μειώσεις στο προσωπικό των αστικών συγκοινωνιών είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Από την πλευρά των εργαζομένων μάλιστα σημειώνεται με έμφαση ότι η λειτουργία των συγκοινωνιών απειλείται και ήδη έχουν ληφθεί αποφάσεις για πολυήμερη απεργιακή κινητοποίηση στην περίπτωση που δεν υπάρξει εξαίρεση. |