Forum
[Euro2Day] Σερβία: Ελληνικές κατασκευαστικές στη μάχη για τον εθνικό αυτοκινητόδρομο - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Άλλες Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Forum: Εξωτερικό (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=120)
+--- Thread: [Euro2Day] Σερβία: Ελληνικές κατασκευαστικές στη μάχη για τον εθνικό αυτοκινητόδρομο (/showthread.php?tid=4299)



[Euro2Day] Σερβία: Ελληνικές κατασκευαστικές στη μάχη για τον εθνικό αυτοκινητόδρομο - Konstantinos - 26-11-2011

Ελληνικό ενδιαφέρον έχει αποκτήσει η προσπάθεια της Σερβίας να ολοκληρώσει εντός διετίας τον κύριο οδικό της άξονα, που διασχίζει τη χώρα από τα σύνορα με τα Σκόπια μέχρι τα σύνορα με Ουγγαρία.

Προχθές, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η ΑΚΤΩΡ μαζί με το υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας της Σερβίας στην πόλη Βράνιε έγινε γνωστό πως απομένουν προς ανάθεση περί τα 150 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου ο οποίος αποτελεί τμήμα του γνωστού πανευρωπαϊκού άξονα 10.

Οι δύο ελληνικοί όμιλοι (η ΑΚΤΩΡ και η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ) που έχουν ήδη αναλάβει εργολαβίες στον άξονα αναμένεται να είναι μεταξύ των υποψηφίων για ένα ακόμα τμήμα, το «Grdelica (Gornje Polje) - Caricina Dolina», που θα κατασκευαστεί μέσω δύο διαγωνισμών, με τις προσφορές να κατατίθενται στις 15 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για τμήματα που απαιτούν άμεση αναβάθμιση, καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι του άξονα από τη Νις μέχρι τα Σκόπια βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση.

Στην προχθεσινή εκδήλωση της ΑΚΤΩΡ, ο υπουργός Υποδομών και Ενέργειας της Σερβίας Milutin Mrkonjic υποστήριξε πως το τμήμα του πανευρωπαϊκού άξονα 10 που διέρχεται από τη χώρα θα ολοκληρωθεί εντός διετίας. Οπως είπε, όταν ξεκίνησε η θητεία της σημερινής κυβέρνησης, περίπου 330 χιλιόμετρα του άξονα 10 δεν είχαν κατασκευαστεί. Επί της θητείας της ολοκληρώθηκε η κατασκευή περίπου 180 χιλιομέτρων, εξέλιξη που ο Σέρβος υπουργός θεωρεί επιτυχία και σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη της χώρας.

Η κυβέρνηση δημιούργησε μια ανώνυμη εταιρεία, κατά το πρότυπο της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να επιταχύνει την κατασκευή του οδικού άξονα. Η συγκεκριμένη εταιρεία, η «Koridori Srbije» (Σερβικοί Αξονες) προκηρύσσει τους διαγωνισμούς και επιβλέπει τα έργα. Ο κ. Mrkonjic πρόσθεσε πως το μεγάλο στοίχημα (καθώς απαιτούνται σημαντικά υψηλότερα κονδύλια) είναι η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα 10.

Τα έργα για τον αυτοκινητόδρομο συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) η οποία πρόσφατα παραχώρησε δάνειο 107 εκατ. ευρώ και στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ώστε να κατασκευαστεί το τμήμα του άξονα 10 που διέρχεται από τη γείτονα. Τμήμα των κονδυλίων συνεισφέρει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Η ΑΚΤΩΡ υπέγραψε προ διμήνου σύμβαση για το τμήμα Crvena Reka-?iflik του πανευρωπαϊκού άξονα 10, μήκους 12,5 χιλιομέτρων. Την υπογραφή έβαλε μάλιστα ο ίδιος ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ Δημ. Κούτρας. Σχεδόν ταυτόχρονα υπέγραψε αντίστοιχη σύμβαση και η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή δύο σηράγγων στην παράκαμψη της πόλης Ντιμιτροβγκραντ.