Forum
[Παρουσία] Χειρόφρενο στα mini bus λόγω οφειλών του δήμου Κομοτηνής - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+--- Thread: [Παρουσία] Χειρόφρενο στα mini bus λόγω οφειλών του δήμου Κομοτηνής (/showthread.php?tid=4290)



[Παρουσία] Χειρόφρενο στα mini bus λόγω οφειλών του δήμου Κομοτηνής - meganium - 25-11-2011

Ενα εκατομμύρια έχει να παίρνει το αστικό ΚΤΕΛ

Σε απεργίες διαρκείας προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι

Απλήρωτοι έξι μήνες οι οδηγοί, ξεκίνησαν στάσεις εργασίας


Χειρόφρενο τραβούν από τις 10:30 το πρωί έως και τις 5:30 το απόγευμα τις καθημερινές, και το Σάββατο από τις 11:30 έως 3:30 οι οδηγοί των mini bus στην Κομοτηνή, που προανήγγειλαν κινητοποιήσεις διαρκείας. Έξι μήνες έχουν να πληρωθούν και προειδοποιούν ότι οι κινητοποιήσεις που αρχικά θα έχουν διάρκεια μίας εβδομάδας, ενδέχεται να συνεχιστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πρωί της Τετάρτης συγκεντρώθηκαν στην οδό Ορφέως στη στάση των λεωφορείων στο κέντρο της Κομοτηνής, παρατάσσοντας τα λεωφορεία με κλειστές τις πόρτες. Εκεί θα βρίσκονται έως ότου πάρουν τα χρήματα τους, διαβεβαίωσαν λέγοντας ότι η οικονομική τους κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

“Έχουμε οικογένειες και οι υποχρεώσεις μας τρέχουν”, είπε ένας εκ των οδηγών, δηλώνοντας αποφασισμένος να διεκδικήσει τα χρήματά του, όχι από το Αστικό ΚΤΕΛ, που μέχρι πρότινος ήταν συνεπές, αλλά από το δήμο Κομοτηνής. Ο δήμος, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Νίκο Λυκούδη, χρωστάει περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ στην επιχείρηση. Λέγοντας πως καμία γραμμή των mini bus δε θα λειτουργήσει για μία εβδομάδα, από τις 10:30 έως τις 17:30, ο Συμεών Ουρεϊλίδης, εκπροσωπώντας τους εργαζόμενους, τόνισε ότι είναι οι αρχικές κινητοποιήσεις του κλάδου και έπεται συνέχεια. “Αυτή τη στιγμή είμαστε 6 μήνες απλήρωτοι και βαδίζουμε στον 7ο, αν βγει ο Δεκέμβριος πάμε στους 9 μήνες. Κάτι πρέπει να κάνουμε για να αντιδράσουμε”. Τόνισε δε, ότι η μισθοδοσία των εργαζομένων στα mini bus είναι ευθύνη του Αστικού ΚΤΕΛ, αλλά “αυτή τη στιγμή το ΚΤΕΛ, έχει να παίρνει από το δήμο Κομοτηνής, ένα πολύ μεγάλο ποσό και δεν μπορεί να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις απέναντι μας, έχει να παίρνει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ”.

Δε γνωρίζουν πότε θα πληρωθούν

Όλα εξαρτώνται από το δήμο Κομοτηνής, είπε ο οδηγός του λεωφορείου και έκανε γνωστό ότι ο δήμος δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει ποσό 100 χιλιάδων ευρώ, χρήματα τα οποία δεν επαρκούν, ούτε για την κάλυψη των βασικών υποχρεώσεων του ΚΤΕΛ. “Είναι ένα ποσό κοντά στις 100.000 που δε φτάνει να πληρωθούν ούτε τα δάνεια, το leasing, τα πετρέλαια, τα συνεργεία. Έτσι δε θα μείνει τίποτα για εμάς, γι’ αυτό αποφασίσαμε να κάνουμε αυτές τις κινητοποιήσεις σαν μέτρο πίεσης”. Σύμφωνα με τον ίδιο, απλήρωτοι είναι και οι υπόλοιποι οδηγοί του Αστικού ΚΤΕΛ. Πάντως, το προηγούμενο διάστημα, αντιπροσωπεία των εργαζομένων επισκέφτηκε το δήμαρχο Κομοτηνής Γιώργο Πετρίδη, “του είπαμε ότι η κατάσταση είναι τραγική, δεν μπορούμε να πληρώσουμε τους λογαριασμούς μας, οι λογαριασμοί τρέχουν, δεν έχουμε πληρώσει από την αρχή του χρόνου τίποτα, τώρα αυτό τον μήνα που θα έρθουν και τα χαράτσια, δεν ξέρουμε τι θα κάνουμε. Μας υποσχέθηκε ότι θα κάνει ό,τι μπορεί, αλλά με τις υποσχέσεις δεν πληρώνονται οι λογαριασμοί. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να κάνουμε τις κινητοποιήσεις, μήπως και καταλάβουν το πρόβλημα μας. Η κατάσταση είναι τραγική”. Απευθυνόμενος στους πολίτες, τους κάλεσε να δείξουν κατανόηση, ενώ τόνισε ότι όσοι μετακινούνται με τα mini bus γνωρίζουν ότι οι οδηγοί δουλεύουν επί 6 μήνες απλήρωτοι και βρίσκονται στο πλευρό τους.

Στο πλευρό των εργαζομένων ο πρόεδρος Αστικού ΚΤΕΛ

Είμαι στο πλευρό των εργαζομένων και όχι απέναντι τους, δήλωσε στο “Χ” ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Νίκος Λυκούδης και ξεκαθάρισε ότι εάν δεν τακτοποιηθούν οι οικονομικές υποχρεώσεις του δήμου Κομοτηνής, το Αστικό ΚΤΕΛ είναι σχεδόν αδύνατο να καταβάλει τους μισθούς. Ο κ. Λυκούδης παραδέχθηκε ότι στους οδηγούς οφείλονται 6 μηνιάτικα και ότι η επιχείρηση έχει να πληρωθεί από το δήμο τουλάχιστον 1,5 χρόνο. Είναι κατανοητό, το πρόβλημα είπε, γιατί όλο το κράτος δεν έχει λεφτά, όμως οι υποχρεώσεις της επιχείρησης και κατ’επέκταση των εργαζομένων τρέχουν. “Είναι σίγουρα άσχημο να μην εξυπηρετούνται οι πολίτες της πόλης, γιατί η συγκοινωνία έγινε για να εξυπηρετούνται, αλλά από την άλλη οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο και αποφάσισαν με αυτό τον τρόπο να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους”. Όσον αφορά στις υποχρεώσεις του δήμου, σύμφωνα με το κ. Λυκούδη αποτελεί συμβατική υποχρέωση του να καταβάλει κάθε μήνα, ένα συγκεκριμένο ποσό στο Αστικό ΚΤΕΛ, στο οποίο προβλέπεται και η μισθοδοσία των οδηγών. Ο δήμος έχει να πληρώσει 1,5 χρόνο την επιχείρηση και τα χρέη διογκώθηκαν, φτάνοντας σήμερα το 1 εκατομμύριο ευρώ. Χρήματα στο Αστικό ΚΤΕΛ οφείλει επίσης και το ΔΠΘ, όπως και η Πρόνοια. Είναι μικρότερα τα ποσά, είπε ο κ. Λυκούδης, ωστόσο δεν μπορούν να καλυφθούν οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης. Το ΔΠΘ οφείλει τα χρήματα του Σεπτεμβρίου και το Οκτωβρίου. “Σε άλλους τομείς που δραστηριοποιείται η εταιρία, όπως στην μεταφορά των φοιτητών, των μαθητών, τα τακτικά δρομολόγια στα χωριά του νομού μας, όλο αυτό το διάστημα καλύπτουμε και τα έξοδα των μίνι λεωφορείων, όπως καύσιμα, συνεργεία, ελαστικά και πληρώναμε και τους οδηγούς και τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Πλέον έχουμε φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο, όπως όλη η χώρα βέβαια, στην οποία δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε και γι’ αυτό τον λόγο είναι και απλήρωτοι οι άνθρωποι. Έχουν υποχρεώσεις, έχουν οικογένειες, παιδιά, κάποιοι από αυτούς μπορεί να έχουν δάνεια και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν”.

Eλλειψη χρημάτων επικαλείται ο δήμος Κομοτηνής

Στην τελευταία επικοινωνία με το δήμαρχο Κομοτηνής και το δημοτικό συμβούλιο, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει διάθεση για συνεργασία, όμως δεν τέθηκε σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα τακτοποιηθούν οι οφειλές. Ο δήμος αναγνωρίζει το πρόβλημα, αλλά δεν μπορεί να κάνει κάτι άμεσα, είπε ο κ. Λυκούδης. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας ξεκίνησε το 2003, οπότε και άρχισαν να κυκλοφορούν μέσα στην Κομοτηνή τα πρώτα mini bus. Τα τελευταία χρόνια το πρόγραμμα της αστικής δημοτικής συγκοινωνίας χρηματοδοτείται μέσω του προγράμματος “Συγκοινωνία”.