[In.gr] Έως έξι ένοπλοι σε ελληνικά εμπορικά πλοία για την πάταξη της πειρατείας - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +--- Thread: [In.gr] Έως έξι ένοπλοι σε ελληνικά εμπορικά πλοία για την πάταξη της πειρατείας (/showthread.php?tid=4278) |
[In.gr] Έως έξι ένοπλοι σε ελληνικά εμπορικά πλοία για την πάταξη της πειρατείας - meganium - 24-11-2011 Στη δημοσιότητα δόθηκε το σχέδιο νόμου για την προστασία των υπό ελληνικά σημαία εμπορικών πλοίων από την πειρατεία. Στο εξής θα επιτρέπεται η παροχή υπηρεσιών από μέχρι έξι ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε πλοίο που δεν εκτελεί πλόες θαλασσίων ενδομεταφορών, για άμυνα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Τη σχετική άδεια θα εκδίδει ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής, ενώ οι ένοπλοι ιδιώτες φρουροί δεν μπορεί να είναι κάτω των 21 ετών. Η παροχή υπηρεσιών ενόπλων ιδιωτών φρουρών κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο δεν υποκαθιστά τη λήψη και εφαρμογή μέτρων στο πλοίο σύμφωνα με τις Οδηγίες Βέλτιστης Διαχείρισης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. [Ημερησία] «Οχι» και από ναυτεργάτες σε φρουρούς στα πλοία - Konstantinos - 29-11-2011 Η ΠΝΟ ζητά την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ οι πλοίαρχοι(ΠΕΠΕΝ) το θεωρούν απαράδεκτο, καθώς αφήνει εκτεθειμένο τον καπετάνιο, τα πληρώματα και όσους έχουν σχέση με το πλοίο. Μετά τον εφοπλισμό και η ναυτεργασία δημοσιοποιεί τις ενστάσεις της έναντι του νομοσχεδίου για την πειρατεία που ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η ΠΝΟ ζητά την απόσυρσή του και το εντάσσει στα αιτήματα της απεργίας που πραγματοποιεί την 1η Δεκεμβρίου. Την ίδια στιγμή, η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων ΕΝ (ΠΕΠΕΝ) σημειώνει την έκπληξή της διότι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αυτήν τη νομοθετική πρωτοβουλία χωρίς, όπως λέει, να έχει αρμοδιότητα και μάλιστα χωρίς να προηγηθεί επικοινωνία με κανέναν αρμόδιο φορέα. Επιπλέον, οι πλοίαρχοι παρατηρούν ότι το νομοσχέδιο αυτό είναι απαράδεκτο, διότι αφήνει εκτεθειμένο τον καπετάνιο, τα πληρώματα και όσους έχουν σχέση με το πλοίο. Με αλλαγές Εν τω μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο διάταξης το οποίο είχε συντάξει το υπουργείο Ανάπτυξης - Ναυτιλίας και είχε στείλει στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, περιέχει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το νομοσχέδιο που τελικά δόθηκε στη δημοσιότητα. Καταρχήν δεν προβλέπεται συναρμοδιότητα με κανένα άλλο υπουργείο όσο αφορά την άδεια επιβίβασης ένοπλων φρουρών στα ελληνικά εμπορικά πλοία, ενώ στο νομοσχέδιο του ΥΠτΠ προβλέπεται η συναρμοδιότητα συνολικά πέντε υπουργείων της κυβέρνησης. Η άδεια επιβίβασης ένοπλων φρουρών εκδίδεται από το ΥΠΑΑΝ και όχι από τον εκάστοτε αρχηγό του Λιμενικού Σώματος. Η άδεια αυτή χορηγείται χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τη ναυτιλιακή εταιρεία, ενώ δεν προβλέπεται κανένας περιορισμός όσον αφορά τη χρονική της διάρκεια. Αντίθετα στο νομοσχέδιο Παπουτσή προβλέπεται η επιβολή τέλους από 1.500 έως 2.500 ευρώ για την έκδοση κάθε τέτοιας άδειας με διάρκεια από 3 έως 6 μήνες. Η άδεια Στη διάταξη του ΥΠΑΑΝ προβλέπεται ότι η άδεια εκδίδεται μέσα σε ένα δεκαπενθήμερο, ενώ αν παρέλθει αυτό το διάστημα τότε θεωρείται ότι έχει «σιωπηρώς χορηγηθεί». Ενοπλους φρουρούς με βάση το ΥΠΠΑΝ παρέχουν εταιρείας με έδρα την Ε.Ε. ή τον ΕΟΧ, εφόσον είναι πιστοποιημένη με ΙSO και έχει εξασφαλισμένη επαρκή ασφαλιστική κάλυψη, ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη στο νομοσχέδιο που δημοσιοποιήθηκε. Επίσης, ο πλοίαρχος με βάση το νομοσχέδιο είναι υπόλογος έναντι του νόμου και υφίσταται κυρώσεις τόσο ο ίδιος όσο και η εταιρεία για πράξεις από την πλευρά των ένοπλων φρουρών, κάτι το οποίο δεν υπάρχει στη νομοθετική διάταξη, στην οποία, επίσης, αναγράφεται ότι η επιβίβασή τους γίνεται εφόσον συναινέσει εγγράφως όλο το πλήρωμα. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι όποιος ναυτικός δεν συμφωνεί με την παρουσία των φρουρών, επαναπατρίζεται με έξοδα της ναυτιλιακής εταιρείας. |