Forum
[e-ereuna.gr] Τρίκαλα: Ο σιδηρόδρομος μετά το Intercity - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [e-ereuna.gr] Τρίκαλα: Ο σιδηρόδρομος μετά το Intercity (/showthread.php?tid=4095)



[e-ereuna.gr] Τρίκαλα: Ο σιδηρόδρομος μετά το Intercity - meganium - 06-11-2011

Αισθητή παραμένει στον τομέα των Μεταφορών η κατάργηση του Intercity το οποίο είχε αναβαθμίσει τα τελευταία χρόνια τη σιδηροδρομική συγκοινωνία των Τρικάλων με την Αθήνα εξυπηρετώντας συνάμα την πρόσβαση των τουριστών από και προς την περιοχή μας. Η απευθείας σύνδεση καταργήθηκε και υποκαταστάθηκε από δρομολόγια που προβλέπουν την αποβίβαση και επιβίβαση αντίστοιχα στον Παλαιοφάρσαλο γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα ειδικά κατά το δρομολόγιο από την Αθήνα προς Τρίκαλα καθώς οι επιβάτες είναι υποχρεωμένοι να υποστούν τις αντίξοες πολλές φορές καιρικές συνθήκες αναμένοντας επί ημίωρο. Αντίστοιχα ο χρόνος αναμονής στη μετάβαση προς Αθήνα περιορίζεται σε δέκα – δεκαπέντε λεπτά με δεδομένο ότι η αναχώρηση γίνεται στις έξι παρά πέντε (αντί στις επτά όπως στα δρομολόγια του Intercity) οπότε φθάνει την ίδια ώρα.

Οφείλουμε να επισημάνουμε ορισμένα θετικά σημεία όπως στο θέμα των δρομολογίων που διακρίνονται για την ταχύτητα και την ακρίβεια. Αντιθέτως για να είμαστε αντικειμενικοί, στο απευθείας δρομολόγιο οι στάσεις ακόμα και σε μικρούς σταθμούς προκαλούσαν καθυστέρηση και αναπόφευκτα παράπονα. Σημαντικό ρόλο στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού διαδραματίζει επίσης η ανάληψη από ιδιώτη της διαδικασίας έκδοσης των εισιτηρίων τόσο στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όσο και στην υιοθέτηση προσφορών που καθιστούν ελκυστικό το κόστος ταξιδιού. Τέτοιες προσφορές υπάρχουν για τους πολίτες άνω των 65 ετών, εκείνων που εκδίδουν εγκαίρως το εισιτήριο μέσω Internet κ.λπ. έτσι ώστε να προσελκύουν ένα απαιτητικό επιβατικό κοινό. Θα αποδειχθούν όμως όλα κενό γράμμα εφόσον δεν επιτευχθεί η ηλεκτροκίνηση της γραμμής και η αναβάθμιση των δρομολογίων ώστε να αποτελέσουν εφαλτήριο τουριστικής ενίσχυσης.

Αναφερόμενοι στο ρόλο του σιδηρόδρομου δεν παραβλέπουμε σε καμία περίπτωση τη συμβολή των οδικών μεταφορικών όπως των άνετων λεωφορείων του ΚΤΕΛ τα οποία με δρομολόγια μέρα και νύχτα επιτελούν σημαντικό έργο για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών. Προς την κατεύθυνση αυτή σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η υλοποίηση των οδικών αξόνων έτσι ώστε να ξεπεραστεί η παραμέληση της Δυτικής Θεσσαλίας που υποχρεώνει τους κατοίκους της στην απομόνωση του Δομοκού.