Forum
[Euro2Day] Φυγή από τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Euro2Day] Φυγή από τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών (/showthread.php?tid=3806)



[Euro2Day] Φυγή από τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών - Konstantinos - 07-10-2011

Το δρόμο της φυγής από τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας επιλέγουν εκατοντάδες εργαζόμενοι που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.

Μπροστά στο φόβο να βγουν στην εφεδρεία και να δουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται δραματικά πολλοί είναι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι πληρούν βέβαια τις προϋποθέσεις, που προχωρούν στην κατάθεση αίτησης για συνταξιοδότηση προκειμένου να σώσουν ό,τι μπορούν.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο τον Σεπτέμβριο, διάστημα κατά το οποίο βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη όλη φιλολογία σχετικά με την εργασιακή εφεδρεία για το 10% και του προσωπικού των εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου, περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι κατέθεσαν τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση. Ενδεικτικά μόνο στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (Ο.ΣΥ.) στην οποία ανήκουν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, 139 άτομα κατέθεσαν τα χαρτιά τους μέσα στο Σεπτέμβρη προκειμένου να αποχωρήσουν από την εταιρεία.

Τα στοιχεία αυτά αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς ότι στις εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου είχε γίνει ήδη ένα πρώτο μεγάλο ξεκαθάρισμα των εργαζομένων το προηγούμενο διάστημα, καθώς σημαντικός αριθμός του προσωπικού αποχώρησε είτε με συνταξιοδότηση είτε μέσω των μετατάξεων που έγιναν κατ’ εφαρμογή των προγραμμάτων εξυγίανσης. Με δεδομένο το «πάγωμα» των προσλήψεων των εργαζομένων που ισχύει και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα είναι άγνωστο αν η αποχώρηση επιπλέον προσωπικού από τις εταιρείες αυτές θα δημιουργήσει προβλήματα στην λειτουργία τους.

Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες ζητούσαν το προηγούμενο διάστημα να εξαιρεθούν οι εταιρείες από την εργασιακή εφεδρεία ήταν και ότι κινδυνεύει η επιχειρησιακή τους λειτουργία σε περίπτωση που αποχωρήσει επιπλέον προσωπικό καθώς ήδη το πρόγραμμα των δρομολογίων εκτελείται οριακά. Δεν υπάρχουν λεφτά για ανταλλακτικά

Πάντως σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας ιδίως στην περίπτωση των λεωφορείων δημιουργεί το σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας της εταιρείας που δεν που δεν επιτρέπει να γίνουν οι απαραίτητες προμήθειες ανταλλακτικών προκειμένου να αγοραστούν ανταλλακτικά. Χαρακτηριστικό του προβλήματος είναι ότι χθες στο αμαξοστάσιο του Πειραιά παρουσιάστηκαν 126 βλάβες σε λεωφορεία από τις οποίες οι 30 δεν μπόρεσαν να αποκατασταθούν λόγω έλλειψης των σχετικών ανταλλακτικών. Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που παρουσιάζεται αυτό το πρόβλημα καθώς και στο πρόσφατο παρελθόν στην ΕΘΕΛ είχαν υπάρξει οικονομικές σημαντικές δυσκολίες τόσο στην προμήθεια ανταλλακτικών όσο και στον ανεφοδιασμό καυσίμων λόγω των μεγάλων ποσών που χρωστούσε η εταιρεία.

Έρχονται νέες κινητοποιήσεις

Υπό την κατάσταση αυτή οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας προσανατολίζονται σε νέες κινητοποιήσεις. Χθες τα σωματεία των εργαζομένων πραγματοποίησαν κοινή συνεδρίαση στην οποία συζήτησαν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις κατά της εργασιακής εφεδρείας.

Οι εργαζόμενοι ανησυχούν ότι τελικώς οι εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου δεν θα εξαιρεθούν από την εργασιακή εφεδρεία και στην περίπτωση αυτή θα δημιουργηθεί σοβαρότατο πρόβλημα στην λειτουργία τους. Κατά την συνεδρίαση, μεταξύ άλλων εκφράστηκαν και απόψεις για επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα.

Σήμερα, αναμένεται να λάβουν τελικές αποφάσεις τα συντονιστικά κέντρα των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις περαιτέρω κινητοποιήσεις τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση που κερδίζει έδαφος είναι να πραγματοποιηθεί 24ωρη απεργία την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου.

Μάλιστα είναι πολύ πιθανό στην κινητοποίηση να συμμετάσχουν και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ οι οποίοι, επίσης, αντιδρούν στα σχέδια εργασιακής εφεδρείας στον σιδηρόδρομο με το σκεπτικό ότι ήδη η λειτουργία του γίνεται εντελώς οριακά και δεν υπάρχουν τέτοια περιθώρια.