Forum
[Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+--- Thread: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης (/showthread.php?tid=3701)



[Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - meganium - 25-09-2011

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκη Παπανικολάου

Εν αναμονή των οριστικών αποφάσεων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί αλλά και του άμεσου ανοίγματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών, ο υπουργός κ. Ι. Ραγκούσης, προτίθεται ν' ανοίξει οσονούπω και άλλο μέτωπο, αυτό του κλάδου των ΚΤΕΛ.

Ηδη, βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο τη «λειτουργία του συστήματος των ΚΤΕΛ και τις δυνατότητες απελευθέρωσης της αγοράς», κόστους 125.000 ευρώ (συν ΦΠΑ) που απορρέει ως απαίτηση από την τελευταία αναθεωρημένη έκδοση του μνημονίου.

Η απελευθέρωση του καθεστώτος των λεωφορείων των ΚΤΕΛ αποτελεί χρόνιο αίτημα του τουριστικού κλάδου, που ζητεί πλέον επιτακτικά την πλήρη εφαρμογή του Νόμου 3910 /2011 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων που περιλαμβάνει όλο το εύρος των χερσαίων επιβατικών μεταφορών.

Ωστόσο, για τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ) κ. Σοφ. Φάτσιο, δεν υφίσταται κανένα θέμα απελευθέρωσης, εκφράζοντας μάλιστα την απορία από πού προκύπτει τέτοιο ζήτημα. «Εκτελούμε δημόσια συγκοινωνία και έχουμε σύμβαση έργου με το κράτος έως το 2019. Το κράτος καθορίζει την τιμολογιακή μας πολιτική, τα δρομολόγια, τις κοινωνικές ομάδες που πρέπει να εξυπηρετήσουμε», επισημαίνει στο «Κ» ο κ. Φάτσιος, υποστηρίζοντας ότι οτιδήποτε άλλο επί του θέματος, είναι περιττό.

Μέχρι στιγμής, το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει διασαφηνίσει πώς θα απελευθερωθεί το επάγγελμα των ΚΤΕΛ, αναμένοντας τα αποτελέσματα της μελέτης αρχές του 2012. Παλαιότερα σενάρια έκαναν λόγο για διαχωρισμό των γραμμών σε κερδοφόρες και άγονες, οργάνωση των ΚΤΕΛ σε εταιρικά σχήματα που θα μπορούν να μετέχουν σε διαγωνισμούς, απελευθέρωση της τιμής των εισιτηρίων και την επιβολή πλαφόν μόνο στα εισιτήρια των γραμμών που θα βγαίνουν σε διαγωνισμό μέσω της δημιουργίας ενός ειδικού φορέα εποπτείας και ελέγχου.

Μείζον ζήτημα και σε αυτόν τον κλάδο, είναι αν το υπουργείο θα προχωρήσει στην έκδοση νέων αστικών - υπεραστικών συγκοινωνιών, υιοθετώντας την φόρμουλα που εφαρμόστηκε στα ταξί και τα φορτηγά αφού σήμερα για την απόκτηση άδειας απαιτείται ένα μεγάλο ποσό, καθώς στην αγορά ο αριθμός των προς πώληση αδειών ΚΤΕΛ, είναι πολύ μικρός.


ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Ο ανάδοχος της μελέτης καλείται να διερευνήσει το καθεστώς λειτουργίας των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα, προτείνοντας εναλλακτικές επιλογές που θα αφορούν στην απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών και προαστιακών συγκοινωνιών. Για τη διαμόρφωση της τελικής πρότασης θα μελετηθεί το αντίστοιχο πλαίσιο απελευθέρωσης σε πέντε άλλες χώρες της ΕΕ (Γαλλία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Αυστρία και Σουηδία). Παράλληλα, θα καταγραφεί η υπάρχουσα κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας, επικεντρώνοντας στο θεσμικό πλαίσιο και το μοντέλο οργάνωσης (δομή αγοράς, χωρική οργάνωση, κανόνες πρόσβασης στην αγορά, μορφές οργάνωσης).

Επίσης, θα γίνει μια πλήρη «ακτινογραφία» του συγκεκριμένου κλάδου, καθώς θα εξεταστούν, μεταξύ άλλων, ο αριθμός των ΚΤΕΛ που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια, πώς αλληλοεπηρεάζονται, ο ρόλος της πολιτείας (π.χ. ποιος ελέγχει τις τιμές των υπηρεσιών, πώς οι νέοι υποψήφιοι μπορούν να εισέλθουν στην αγορά), η χρήση των οχημάτων και για άλλους σκοπούς (σχολικά), οι περιορισμοί στη λειτουργία των ΚΤΕΛ (γεωγραφικοί, λειτουργικοί, τιμολογιακοί), ο αριθμός και το κόστος των αδειών λειτουργίας, οι δείκτες που αφορούν στο μέγεθος των ΚΤΕΛ σε σχέση με τη συνολική επιβατική τους κίνηση, η διαχείριση των εσόδων (κατανομή μεταξύ των λεωφορειούχων και οι δείκτες που αφορούν την τιμή των παρεχόμενων υπηρεσιών και σύγκριση τους με άλλα μέσα μεταφοράς).

Πάντως, η οικονομική κρίση επηρέασε και το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ το οποίο παρουσιάζει μείωση της τάξης του 10%. Σύμφωνα με τον κ. Φάτσιο, η πτώση θα ήταν μεγαλύτερη, περιορίστηκε όμως σε αυτό το ποσοστό, εξαιτίας της συρρίκνωσης των δρομολογίων του ΟΣΕ
Σημειώνεται ότι σήμερα ανά την Ελλάδα λειτουργούν 62 ΚΤΕΛ με στόλο 4.199 λεωφορείων.


ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΩΝ ΚΤΕΛ
Τα ΚΤΕΛ (Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων) είναι ιδιότυπες μεταφορικές επιχειρήσεις που εξυπηρετούν όλες τις δημόσιες τακτικές οδικές μεταφορές της χώρας μας (εκτός των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας, Θεσσαλονίκης και τμήματος της Ρόδου).

Με τον Νόμο 2119/1952 δημιουργήθηκαν τα ΚΤΕΛ σε κάθε νομό, με ορισμένη για κάθε ένα ΚΤΕΛ δικαιοδοσία και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, κατόπιν αδείας από την πολιτεία, εκτελούσαν συγκοινωνία και κάλυπταν τις ανάγκες κάθε περιοχής.

Στη συνέχεια με το ΝΔ 102/1973 παίρνουν τη μορφή των ΚΤΕΛ, που όλοι γνωρίζουμε τις τελευταίες δεκαετίες και ακολούθως με τον Νόμο 2163/2001, θεσπίζεται το πλαίσιο λειτουργίας των ΚΤΕΛ τα οποία μετατρέπονται σε ανώνυμες εταιρείες.

Το ΚΤΕΛ αποτελεί από τον νόμο ηθελημένη (αναγκαστική) κοινή διοίκηση και διαχείριση περισσότερων ατομικών ανεξάρτητων υπηρεσιών, δηλαδή θεωρείται μια κατηγορία «αναγκαστικού συνεταιρισμού» με κύριο οργανωτικό χαρακτηρισμό την ιδιοκτησία των λεωφορείων να ανήκει στους ιδιοκτήτες μετόχους και η χρήση στο νομικό πρόσωπο του ΚΤΕΛ ΑΕ το οποίο είναι αρμόδιο για την οργάνωση της μεταφοράς των επιβατών.

Σήμερα, λειτουργούν στην Ελλάδα 62 ΚΤΕΛ, που εξυπηρετούν το σύνολο της χώρας. Κάθε νομός έχει το δικό του ΚΤΕΛ με ορισμένο έργο, δηλαδή συγκεκριμένες γραμμές.

Τα ΚΤΕΛ, αν και ιδιωτικές επιχειρήσεις, τελούν υπό την άμεση εποπτεία του κράτους, το οποίο καθορίζει τις τιμές των εισιτηρίων.


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - N1Ellinikou - 04-10-2011

Η απελευθερωση των ΚΤΕΛ θα γινει ναι ή ναι. Εχει υπογραφτει στο μνημονιο και υπαρχει και ξεχωριστο κεφαλαιο μεσα γι' αυτο το θεμα. Αργα ή γρηγορα θα γινει.


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - miltos xania - 04-10-2011

(25-09-2011, 12:03 PM)meganium Wrote: Ωστόσο, για τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ) κ. Σοφ. Φάτσιο, δεν υφίσταται κανένα θέμα απελευθέρωσης, εκφράζοντας μάλιστα την απορία από πού προκύπτει τέτοιο ζήτημα. «Εκτελούμε δημόσια συγκοινωνία και έχουμε σύμβαση έργου με το κράτος έως το 2019», επισημαίνει στο «Κ» ο κ. Φάτσιος, υποστηρίζοντας ότι οτιδήποτε άλλο επί του θέματος, είναι περιττό.

Το παραπανω νομιζω οτι ειναι το ζουμι της υποθεσης.Τα ΚΤΕΛ εχουν αναλαβει το μεταφορικο εργο μεχρι το 2019 και οποιαδηποτε''προσβολη''της συμβασης αυτης μπορει να οδηγησει τη χωρα μας σε τσουχτερα προστιμα σε περιπτωση προσφυγης των ΚΤΕΛ στα Ευρωπαικα δικαστηρια.
Οποτε μεχρι τοτε κρατατε πολυ μικρο καλαθι για κατι τετοιο.

Αλλα ακομα και εαν και οταν γινει η απελευθερωση μην εχετε την ψευδαισθηση οτι θα μπορεσει ο καθενας που θελει να γινει ιδιοκτητης λεωφορειου να βγαλει μια αδεια κ ενα οχημα και να κανει τον λεωφορειατζη(ομοιως και για Ταξι/Φορτηγα)..Η οικονομικη καταστροφη γι αυτον θα ειναι βεβαιη.Τα ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ(και συγκεκριμενα οι μεγαλες εταιρειες,οχι οι μικροιδιοκτητες τουριστικοι)θα φανε οτι φανε στις μεγαλες κερδοφορες γραμμες.


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - N1Ellinikou - 04-10-2011

(04-10-2011, 08:15 PM)miltos xania Wrote: Το παραπανω νομιζω οτι ειναι το ζουμι της υποθεσης.Τα ΚΤΕΛ εχουν αναλαβει το μεταφορικο εργο μεχρι το 2019 και οποιαδηποτε''προσβολη''της συμβασης αυτης μπορει να οδηγησει τη χωρα μας σε τσουχτερα προστιμα σε περιπτωση προσφυγης των ΚΤΕΛ στα Ευρωπαικα δικαστηρια.
Οποτε μεχρι τοτε κρατατε πολυ μικρο καλαθι για κατι τετοιο.

Στη σχολη μας μαθαινουν οτι το κρατος εχει το ''μονοπωλιο της βιας''. Εχει δηλαδη και το μαχαιρι και το πεπονι. Η όποια συμβαση μπορει να λυθει σε περιοδους ''εθνικου συμφεροντος''. Και η Τροικα θα δωσει τις ευλογιες της, μιας και η απελευθερωση των κλειστων επαγγελματων αποτελει προταιρεοτητα.

(04-10-2011, 08:15 PM)miltos xania Wrote: Αλλα ακομα και εαν και οταν γινει η απελευθερωση μην εχετε την ψευδαισθηση οτι θα μπορεσει ο καθενας που θελει να γινει ιδιοκτητης λεωφορειου να βγαλει μια αδεια κ ενα οχημα και να κανει τον λεωφορειατζη(ομοιως και για Ταξι/Φορτηγα)..Η οικονομικη καταστροφη γι αυτον θα ειναι βεβαιη.Τα ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ(και συγκεκριμενα οι μεγαλες εταιρειες,οχι οι μικροιδιοκτητες τουριστικοι)θα φανε οτι φανε στις μεγαλες κερδοφορες γραμμες.

Η περιπτωση των ΚΤΕΛ ειναι διαφορετικη. Στο νεο μοντελο δεν ειναι οπως τα ταξι (αγοραζω λεωφορειο και γινομαι λεωφορειατζης), ειναι διαφορετικο. Θα γινει ο,τι εχει γινει και στην υπολοιπη Ευρωπη και σε ολο το κοσμο: συμβασεις παραχωρησης σε ιδιωτικες εταιριες. Μονο οργανωμενες εταιρειες θα μπορουν να μπουν στο διαγωνισμο για την παραχωρηση, οχι μεμονωμενα προσωπα. Στα κερδοφορα δρομολογια, οι παροχοι δεν θα ειναι μονοι τους. Θα δραστηριοποιυνται πολλες εταιρειες (=καλυτερες τιμες). Οσο για τα ''καρτελ'', ειναι απλα αριστεριστικες δικαιιολογιες. Μονο αυτος ειναι ο τροπος για την μεταβαση σε μια ποιοτικη συγκοινωνια ευρωπαϊκων προδιαγραφων.


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - miltos xania - 04-10-2011

(04-10-2011, 10:47 PM)N1Ellinikou Wrote: H περιπτωση των ΚΤΕΛ ειναι διαφορετικη. Στο νεο μοντελο δεν ειναι οπως τα ταξι (αγοραζω λεωφορειο και γινομαι λεωφορειατζης), ειναι διαφορετικο. Θα γινει ο,τι εχει γινει και στην υπολοιπη Ευρωπη και σε ολο το κοσμο: συμβασεις παραχωρησης σε ιδιωτικες εταιριες. Μονο οργανωμενες εταιρειες θα μπορουν να μπουν στο διαγωνισμο για την παραχωρηση, οχι μεμονωμενα προσωπα. Στα κερδοφορα δρομολογια, οι παροχοι δεν θα ειναι μονοι τους. Θα δραστηριοποιυνται πολλες εταιρειες (=καλυτερες τιμες). Οσο για τα ''καρτελ'', ειναι απλα αριστεριστικες δικαιιολογιες. Μονο αυτος ειναι ο τροπος για την μεταβαση σε μια ποιοτικη συγκοινωνια ευρωπαϊκων προδιαγραφων.

Καταρχην,δεν ειμαι προλεταριος ουτε και θα γινω ποτε!

Ανεφερα το καρτελ για τον απλουστατο λογο οτι τα κομιστρα των συγκοινωνιων αυτη τη στιγμη ως γνωστων καθοριζονται απο το ΥΜΕ κατι που δεν θα συμβαινει μετα την απελευθερωση οποτε και θα αναπροσαρμοζονται κατα το δοκουν των εταιρειων.Θα γινει(για να μιλησουμε για Ελληνικα δεδομενα)οτι γινεται στην ακτοπλοια για παραδειγμα οπου για να πας Πειραια-Συρο θες τα διπλασια απ οσα θες για να πας Χανια.Μπορει αντιστοιχα ποιο πολλα να θες για να πας Αθηνα-Βολο παρα Αθηνα-Ιωαννινα.Ποιος σου το εγγυαται αυτο?
Οσο για το πως θα λειτουργουν και θα μοιραζονται οι γραμμες το γνωριζω γιατι εχουμε και εσωτερικη ενημερωση..Κατι αλλους ταλαιπωρους βλεπω καθε μερα που ονειρευονται λεωφορεια γι αυτο το ειπα.

Τελος,την τελευταια 7ετια εχουν γινει αλματα στον χωρο των υπεραστικων συγκοινωνιων δεν καταλαβαινω γιατι λες οτι δεν εχουμε ποιοτικη συγκοινωνια..Μηχανοργανωση υπαρχει,ολα σχεδον τα ΚΤΕΛ παρεχουν πληροφοριες-ακομα και κρατησεις-μεσω διαδικτυου,ο στολος ειναι απο τους 3 καλυτερους της Ευρωπης και ακομα και η συμπεριφορα των οδηγων απεναντι στον επιβατη που ηταν και το τρωτο σημειο των κτελ εχει βελτιωθει αρκετα πιστευω οσο μπαινουν νεα ατομα στο χωρο.Το μεγαλο προβλημα παραμενει σε πολλες πολεις οι σταθμοι.

Και κατι τελευταιο.Μην ξεχνας και τον κοινωνικο ρολο των ΚΤΕΛ.Ποιος επιχειρηματιας θα εκτελει αυριο μεθαυριο το δρομολογιο''Ανω Ραχουλα-Κατω-Ραχουλα''με εναν επιβατη?Θα μου πεις θα γινουν αγονες και θα εχουν επιδοτηση.Εδω κοβονται οι αγονες των καραβιων και κινδυνευουν να μεινουν νησια χωρις συνδεση με την υπολοιπη χωρα και θα εγγυηθει κανεις για τα χωρια?


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - N1Ellinikou - 05-10-2011

(04-10-2011, 11:28 PM)miltos xania Wrote: Ανεφερα το καρτελ για τον απλουστατο λογο οτι τα κομιστρα των συγκοινωνιων αυτη τη στιγμη ως γνωστων καθοριζονται απο το ΥΜΕ κατι που δεν θα συμβαινει μετα την απελευθερωση οποτε και θα αναπροσαρμοζονται κατα το δοκουν των εταιρειων.Θα γινει(για να μιλησουμε για Ελληνικα δεδομενα)οτι γινεται στην ακτοπλοια για παραδειγμα οπου για να πας Πειραια-Συρο θες τα διπλασια απ οσα θες για να πας Χανια.Μπορει αντιστοιχα ποιο πολλα να θες για να πας Αθηνα-Βολο παρα Αθηνα-Ιωαννινα.Ποιος σου το εγγυαται αυτο?
Οσο για το πως θα λειτουργουν και θα μοιραζονται οι γραμμες το γνωριζω γιατι εχουμε και εσωτερικη ενημερωση..Κατι αλλους ταλαιπωρους βλεπω καθε μερα που ονειρευονται λεωφορεια γι αυτο το ειπα.

Εδω ισως εχεις δικιο. Η ελληνικη νοοτροπια, ισως αμαυρωσει την εφαρμογη του νεου μοντελου. Πιστευω πως αν αναπτυχθει ο σιδηροδρομος στην ηπειρωτικη Ελλαδα (μετα την ιδιωτικοποιηση του ΟΣΕ βεβαια) τοτε ισως τα υπεραστικα λεωφορεια θα γινουν πιο ανταγωνιστικα.

(04-10-2011, 11:28 PM)miltos xania Wrote: Τελος,την τελευταια 7ετια εχουν γινει αλματα στον χωρο των υπεραστικων συγκοινωνιων δεν καταλαβαινω γιατι λες οτι δεν εχουμε ποιοτικη συγκοινωνια..Μηχανοργανωση υπαρχει,ολα σχεδον τα ΚΤΕΛ παρεχουν πληροφοριες-ακομα και κρατησεις-μεσω διαδικτυου,ο στολος ειναι απο τους 3 καλυτερους της Ευρωπης και ακομα και η συμπεριφορα των οδηγων απεναντι στον επιβατη που ηταν και το τρωτο σημειο των κτελ εχει βελτιωθει αρκετα πιστευω οσο μπαινουν νεα ατομα στο χωρο.Το μεγαλο προβλημα παραμενει σε πολλες πολεις οι σταθμοι.

Δε λεω, κυκλοφορουν αρκετα νεα λεωφορεια. Κυκλοφορουν ομως και αρκετα παλια (κατι σαπια 3αρια, κατι SBAV). Οταν ομως ταξιδευεις με το pimp my ride Travego (με ροζ-κιτρινα-μπλε φωτακια, σεμεδακια, εικονοστασια στο παρμπριζ, αυτοκολλητα ''Jesus is my co-pilot'' κλπ κλπ) και πολλες φορες με τη μουσικη στη διαπασων (μου ειχε συμβει στη Κρητη, ο οδηγος να ειχε βαλει φορκλορ τραγουδια στο φουλ, οι τουριστες εκλειναν τ' αυτια τους και γελαγαν), εεε τοτε αυτο αν λεγεται ποιοτικη συγκοινωνια, εγω ειμαι ο πατριαρχης...

Θα μου πεις οτι ο καθε ιδιοκτητης μπορει να προσδωσει μια προσωπικη πινελια στο λεωφορειο του. Οκ. Το εχει το δικαιωμα. Δεν εχει ομως το δικαιωμα να προσβαλλει και την αισθητικη των επιβατων του.

(04-10-2011, 11:28 PM)miltos xania Wrote: Και κατι τελευταιο.Μην ξεχνας και τον κοινωνικο ρολο των ΚΤΕΛ.Ποιος επιχειρηματιας θα εκτελει αυριο μεθαυριο το δρομολογιο''Ανω Ραχουλα-Κατω-Ραχουλα''με εναν επιβατη?Θα μου πεις θα γινουν αγονες και θα εχουν επιδοτηση.Εδω κοβονται οι αγονες των καραβιων και κινδυνευουν να μεινουν νησια χωρις συνδεση με την υπολοιπη χωρα και θα εγγυηθει κανεις για τα χωρια?

Μα και σημερα τι γινεται? Τα δρομολογια αυτα επιδοτουνται. Κανενας ιδιοκτητης ΚΤΕΛ κανει αγονα ''για τη ψυχη της μανουλας του''. Επιδοτειται. Και μαλιστα πολυ καλα. Γι' αυτο αλλωστε δε λυπαται να στειλει Travego για δρομολογιο με 2 ατομα, οταν κανονικα θα 'πρεπε να σταλει ειδικο μικρο λεωφορειακι (ακομα και βανακι).


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - mercedes elbo - 06-10-2011

(05-10-2011, 12:34 PM)N1Ellinikou Wrote: Δε λεω, κυκλοφορουν αρκετα νεα λεωφορεια. Κυκλοφορουν ομως και αρκετα παλια (κατι σαπια 3αρια, κατι SBAV). Οταν ομως ταξιδευεις με το pimp my ride Travego (με ροζ-κιτρινα-μπλε φωτακια, σεμεδακια, εικονοστασια στο παρμπριζ, αυτοκολλητα ''Jesus is my co-pilot'' κλπ κλπ) και πολλες φορες με τη μουσικη στη διαπασων (μου ειχε συμβει στη Κρητη, ο οδηγος να ειχε βαλει φορκλορ τραγουδια στο φουλ, οι τουριστες εκλειναν τ' αυτια τους και γελαγαν), εεε τοτε αυτο αν λεγεται ποιοτικη συγκοινωνια, εγω ειμαι ο πατριαρχης...
Συμφωνώ για τα σαράβαλα. Ειδικά στα ΚΤΕΛ των νησιών (με εξαίρεση την Κρήτη) τα οχήματα δεν βλέπονται.



RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - ELBO O405GN - 14-10-2011

Σε πολλά νησιά (στις Κυκλάδες τουλάχιστον) έχουν βελτιωθεί τα οχήματα. Από την άλλη, στην ηπειρωτική Ελλάδα, τα ΚΤΕΛ εμφανίζουν μια τάση μη συνεργασίας με τα άλλα συγκοινωνιακά μέσα (αεροπλάνα, τρένα κλπ). Ακολουθούν μια δρομολογιακή πολιτική, μη πρακτική σε μερικές περιπτώσεις, οδηγώντας μέρος του κοινού σε χρήση ταξί ή ΙΧ, ώστε να εξυπηρετηθεί.

Τα ΚΤΕΛ επιμένουν προκλητικά ακόμη και σήμερα, να μην έχουν τοπικά δρομολόγια με αφετηρία μεγάλους σταθμούς του ΟΣΕ, όπως Κόρινθος-Μεσολόγγι/Αγρίνιο-Κόρινθος, Ναύπλιο-Κόρινθος-Ναύπλιο, Λιβαδειά ή Θήβα-Άμφισσα-Γαλαξείδι-Ναύπακτος κλπ.

Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και σε μεγάλα αεροδρόμια, λιμάνια.


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - miltos xania - 14-10-2011

Στις Κυκλαδες εχουν βελτιωθει,στην Κρητη εχουν βελτιωθει,στα Επτανησα επισης,στα Δωδεκανησα το ιδιο κτλ..σε ποια νησια λοιπον αναφερεστε λεγοντας οτι''τα οχηματα στα νησια δεν βλεπονται''??
Στον Αη Στρατη μηπως?Υπαρχει οριο ηλικιας κυριοι να σας υπενθυμισω..
Οσο για το θεμα των συνδιασμενων μεταφορων με τα τρενα του Οσε υποτιθεται οτι ολη αυτη τη δουλεια που αναφερεις θα αναλαμβανε ο ιδιος ο ΟΣΕ ο οποιος εναντιωνοταν καποτε στην εμπλοκη των ΚΤΕΛ και γι αυτο κυριως ειχε βγαλει αδειες για λεωφορεια.Ασχετως πως τα χρησιμοποιησε για αλλες χρησεις.
Σε θεμα συνδιασμενων μεταφορων σε συνεργασια με τις ακτοπλοικες εταιρειες τα πραγματα ειναι πολυ πιο μπροστα!Πηγαινε στο λιμανι του Πειραια και δες ποσα λεωφορεια ΚΤΕΛ ειναι απ εξω απ τα πλοια ειτε για Κρητη-Θεσσ/νικη,Κρητη-Πελ/νησο-Δυτικη Ελλαδα-Ηπειρο και για ενδονησιωτικες μεταφορες βεβαια σε ολα τα κατα τοπους νησια.
Δεν διαφωνω οτι χρειαζεται βελτιωση σε ολα αυτα που αναφερεις,αλλα δεν φταινε μονο τα ΚΤΕΛ οπως δογματικα νομιζεις φιλε.


RE: [Κέρδος] Και τα ΚΤΕΛ στον δρόμο... της απελευθέρωσης - O302S - 15-10-2011

(14-10-2011, 07:02 PM)ELBO O405GN Wrote: ...Από την άλλη, στην ηπειρωτική Ελλάδα, τα ΚΤΕΛ εμφανίζουν μια τάση μη συνεργασίας με τα άλλα συγκοινωνιακά μέσα (αεροπλάνα, τρένα κλπ). Ακολουθούν μια δρομολογιακή πολιτική, μη πρακτική σε μερικές περιπτώσεις, οδηγώντας μέρος του κοινού σε χρήση ταξί ή ΙΧ, ώστε να εξυπηρετηθεί...

Δεν ξέρω τι συμβαίνει με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια αλλά για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στο νομό Καβάλας έχω σχηματίσει την ακόλουθη εντύπωση: το ΚΤΕΛ Ξάνθης έχει επιδιώξει στο παρελθόν να δημιουργήσει γραμμή σύνδεσης του αεροδρομίου με την Ξάνθη. Ωστόσο συνάντησε την αντίδραση των ταξιτζήδων της Χρυσούπολης τους οποίους προφανώς θα έπληττε η λειτουργία της γραμμής. Το ΚΤΕΛ Καβάλας πάλι είχε μόνο ένα δρομολόγιο το οποίο περνούσε από το αεροδρόμιο μία ώρα μετά την άφιξη κάποιας πτήσης (δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα) που σημαίνει πως μπορούσαν να εξυπηρετηθούν μόνο όσοι είχαν αφιχθεί με την πτήση από Αθήνα και όχι όσοι έφευγαν με την πτήση για Αθήνα. Υπάρχουν και κάποια δρομολόγια για Αγίασμα που περνούν 1-1,5 χλμ. από το αεροδρόμιο και ίσως βολεύουν για κάποιες πτήσεις... Βάλτε στην εξίσωση πως μετά για Ξάνθη πρέπει κανείς να περιμένει στη Χρυσούπολη το διερχόμενο λεωφορείο του ΚΤΕΛ από Καβάλα, πως η Aegean σταμάτησε τις πτήσεις Αθήνα <-> Καβάλα και έχετε εικόνα του πώς εξυπηρετούνται όσοι μένουν στον ακριτικό νομό Ξάνθης (αλλά και Καβάλας) όταν θέλουν να ταξιδέψουν από/προς Αθήνα.

Δεν έχω τίποτα προσωπικό με τους ταξιτζήδες της Χρυσούπολης ή όπου αλλού εμφανίζονται φαινόμενα αποκλεισμού των ΚΤΕΛ από συγκοινωνιακό έργο αλλά εύχομαι ολόψυχα να γίνει απόλυτη απελευθέρωση, τόσο στον τομέα των ταξί όσο και των ΚΤΕΛ, και να δημιουργηθούν από το κράτος ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να προέχει η εξυπηρέτηση όσων θέλουν να ταξιδέψουν με τα διάφορα μέσα με γρήγορο και φτηνό τρόπο και όχι τα συμφέροντα των κοινωνκών ομάδων που λειτουργούν τα μέσα.