[Ημερησια] «Φύλλο πορείας» για 1.250 εργαζομένους σε ΟΣΕ και συγκοινωνίες - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Γενικές Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=135) +--- Thread: [Ημερησια] «Φύλλο πορείας» για 1.250 εργαζομένους σε ΟΣΕ και συγκοινωνίες (/showthread.php?tid=3637) |
[Ημερησια] «Φύλλο πορείας» για 1.250 εργαζομένους σε ΟΣΕ και συγκοινωνίες - meganium - 17-09-2011 Νέα μείωση περίπου 1.250 εργαζομένων αναμένεται να επιφέρει στους Ομίλους ΟΣΕ και ΟΑΣΑ η εφαρμογή της μισθωτής εφεδρείας. Ήδη τα τελευταία δύο χρόνια έχουν «αποχωρήσει» περισσότεροι από 5.000 εργαζόμενοι μέσα από μετατάξεις αλλά και συνταξιοδοτήσεις. Της Μαρίας Μόσχου Περισσότεροι από 1.250 εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βγουν σε εργασιακή εφεδρεία από τους Ομίλους του ΟΣΕ και των αστικών συγκοινωνιών παρά το γεγονός ότι ήδη οι μεταφορικές εταιρείες έχουν μειώσει -σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και 50%- τους εργαζομένους τους στο πλαίσιο της εφαρμογής των προγραμμάτων εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης που υλοποιούνται βάσει των σχετικών νόμων. Μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου, οι διοικήσεις των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ (Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό, ΤΡΑΜ) και ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) θα κληθούν να προχωρήσουν σε νέα μείωση του προσωπικού τους κατά 10% καθώς, όπως όλα δείχνουν, το ποσοστό αυτό θα εφαρμοστεί κάθετα σε όλες τις ΔΕΚΟ ανεξάρτητα του αριθμού των εργαζομένων που απασχολούν σήμερα. Αν και πριν από δύο εβδομάδες ο τότε πρόεδρος της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ Ι. Σπυράκος διέρρεε ότι με βάση το νέο οργανόγραμμα κανένας από τους υφιστάμενους εργαζόμενους δεν θα έβγαινε σε μισθωτή εφεδρεία ωστόσο η νέα εταιρεία θα αναγκαστεί να λειτουργήσει με λιγότερους εργαζόμενους αν τελικά εφαρμοστεί το μέτρο και στους υπό εξυγίανση Οργανισμούς. Πάντως ήδη πολλές από τις μεταφορικές εταιρείες έχουν σημαντικά «κενά» στο προσωπικό που δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέσων. Υπενθυμίζεται ότι εδώ και δύο εβδομάδες που υλοποιήθηκαν οι 144 υποχρεωτικές μετατάξεις στον ΗΣΑΠ οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν ακόμα και τη μισή ώρα με τους επιβάτες να στοιβάζονται στους συρμούς με κίνδυνο ακόμα και για την ασφάλειά τους. Μεγάλο «πλήγμα» από τις μετατάξεις που προβλέπει ο νόμος αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών έχουν δεχθεί και τα αστικά λεωφορεία (ΕΘΕΛ) όπου ήδη έχει αραιώσει σημαντικά το πλέγμα των δρομολογίων καθώς οι βάρδιες που εκτελούνται είναι τουλάχιστον 600 λιγότερες από αυτές που προβλέπει το οργανόγραμμα. Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω της απομάκρυνσης του υπεράριθμου προσωπικού ένας μόνο υπάλληλος φροντίζει για την ασφάλεια της διαδρομής και για τον έλεγχο των εισιτηρίων. Σημειώνεται ότι ήδη έχουν μεταταχθεί ή πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου περίπου 3.000 εργαζόμενοι από τις μεταφορικές εταιρικές και τον Όμιλο ΟΣΕ ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 2.000 εργαζόμενοι. Πάντως αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με το οργανόγραμμα που έχει συνταχθεί για την εταιρεία ΣΤΑΣΥ κανένας εργαζόμενος από όσους παρέμειναν μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου των μετατάξεων που προέβλεπε το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ (2.602 άτομα) δεν «περίσσευε» από τον Οργανισμό. Αν και το οργανόγραμμα προέβλεπε εσωτερικές μετακινήσεις από το διοικητικό προσωπικό προς το προσωπικό κίνησης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της ΣΤΑΣΥ ωστόσο τονιζόταν ότι ο αριθμός του προσωπικού δεν πρέπει να μειωθεί. ΟΣΕ Στον ΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται σε 2.750 ενώ σύμφωνα με το νόμο για την εξυγίανση της εταιρείας θα έπρεπε να απασχολούνται 2.800 άτομα. Μάλιστα ο αριθμός αυτός αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω καθώς έως το τέλος του έτους σημαντικός αριθμός εργαζομένων θα βγει σε σύνταξη. Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται στους 875 ενώ σύμφωνα με το νόμο του 2010 θα έπρεπε να είναι 920 άτομα. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμη υπολείπονται περίπου 150 άτομα να αποχωρήσουν προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μετατάξεις που έχουν ξεκινήσει εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο. Μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της ΠΟΣ Θανάσης Λεβέντης τόνισε ότι είναι παράλογο να ζητούν να μπει το 10% του προσωπικού του ομίλου ΟΣΕ σε εργασιακή εφεδρεία όταν έχει μειωθεί ήδη κατά 50%. «Είναι καλύτερα να πουν ότι κλείνει ο σιδηρόδρομος και να βάλουν όλο το προσωπικό σε μισθωτή εφεδρεία. Να έχουν την πολιτική ανδρεία να πουν ότι το μαγαζί κλείνει» τόνισε χαρακτηριστικά. Μάλιστα συμπλήρωσε ότι το αίτημα για μισθωτή εφεδρεία στον ΟΣΕ δεν μπορούν να το στηρίξουν ούτε με δημοσιονομικούς όρους γιατί οι εταιρείες του Ομίλου ΟΣΕ δεν παράγουν σήμερα ελλείμματα. ΕΡΓΟΣΕ Στα όρια της λειτουργίας της βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ μετά τη μείωση του προσωπικού κατά 50% όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι και επισημαίνουν ότι εάν εφαρμοστεί η μισθωτή εφεδρεία η εταιρεία δεν θα μπορεί να λειτουργήσει και θα χαθούν κοινοτικοί πόροι. Ο Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ επισημαίνει ότι το σχέδιο εξυγίανσης προέβλεπε ότι θα μείνουν 230 εργαζόμενοι στην εταιρεία, αλλά με τις συνταξιοδοτήσεις, ο αριθμός μειώθηκε ακόμη περισσότερο και έφτασε τους 200. Επομένως «έχει κατά πολύ ξεπεραστεί ο κυβερνητικός στόχος για μείωση του προσωπικού -κατά 10% μέσω της εργασιακής εφεδρείας- αφού η πρόσφατη μείωση του προσωπικού προσεγγίζει το 50%», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση και υπογραμμίζεται ότι υπάρχουν σιδηροδρομικά έργα ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ που έχουν εγκριθεί από το ΕΣΠΑ και τα οποία θα τεθούν σε κίνδυνο εάν περιοριστεί κι άλλο το προσωπικό. ΟΑΣΑ Στον ΟΑΣΑ «εκκρεμούν» ακόμα περισσότερες από 300 μετατάξεις και ήδη παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία κυρίως των λεωφορείων αλλά και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου. Στις αρχές του 2011 η ΕΘΕΛ εκτελούσε το πρόγραμμα των μπλε λεωφορείων με 3.456 βάρδιες ενώ πλέον ο προγραμματισμός προβλέπει 3.100 βάρδιες. Ωστόσο σήμερα εκτελούνται μόλις 2.800 βάρδιες με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να καθυστερούν σημαντικά και τα έσοδα της εταιρείας να «συρρικνώνονται». Την ίδια στιγμή σημαντικές καθυστερήσεις στα όσα προβλέπει ο νόμος για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών παρατηρούνται στο χρονοδιάγραμμα για τις νέες συμβάσεις εργασίας των υπαλλήλων των δύο εταιρειών. Στην περίπτωση της ΟΣΥ, μάλιστα, η διαδικασία έχει παγώσει εντελώς καθώς το συνδικάτο οδηγών του ΗΛΠΑΠ κινήθηκε δικαστικά κατά της διοίκησης της εταιρείας, αλλά και του Σωματείου Τεχνικών της ΕΘΕΛ, που είχε ξεκινήσει διάλογο για τις αλλαγές στα εργασιακά. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα οι νέοι κανονισμοί εργασίας θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες, κάτι που θεωρείται πλέον αδύνατο. Η καθυστέρηση αυτή αναμένεται να προκαλέσει επιπλέον επιβάρυνση στους Οργανισμούς στους οποίους πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες μετατάξεις αυξάνοντας το εργασιακό κόστος. ΟΣΕ Εργάζονται σήμερα 2.750 υπάλληλοι, ενώ ο νόμος για την εξυγίανση της εταιρείας προέβλεπε 2.800 άτομα. ΤΡΑΙΝΟΣΕ Σήμερα οι εργαζόμενοι ανέρχονται στους 875, ενώ σύμφωνα με το νόμο του 2010 θα έπρεπε να είναι 920 άτομα. ΕΡΓΟΣΕ Ο αριθμός των απασχολουμένων έχει φθάσει στους 200, μειωμένος περίπου κατά 50% από το 2010. ΣΤΑΣΥ Στην εταιρεία απασχολούνται 2.602 άτομα από 3.890 πριν από το πρόγραμμα εξυγίανσης. ΟΣΥ Απασχολούνται 6.489 άτομα από 7.985 στις αρχές του 2011. |