Forum
[Ypodomes.com] Ισραήλ: ξεκίνησε τη λειτουργία της η πρώτη γραμμή Τραμ στην Ιερουσαλήμ - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Άλλες Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Forum: Εξωτερικό (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=120)
+--- Thread: [Ypodomes.com] Ισραήλ: ξεκίνησε τη λειτουργία της η πρώτη γραμμή Τραμ στην Ιερουσαλήμ (/showthread.php?tid=3536)



[Ypodomes.com] Ισραήλ: ξεκίνησε τη λειτουργία της η πρώτη γραμμή Τραμ στην Ιερουσαλήμ - Konstantinos - 08-09-2011

Μπορεί η πολιτική κατάσταση να είναι ρευστή στη χώρα του Ισραήλ ωστόσο η καθημερινότητα σε μία από τις ιστορικότερες πόλεις του κόσμου άλλαξε. Πριν από μερικές μέρες, στις 19 Αυγούστου 2011 το πρώτο μέσο σταθερής τροχιάς στην πρωτεύουσα του Ισραήλ άνοιξε τις πύλες του στους πολίτες και τους επισκέπτες της Ιερουσαλήμ.

Η πρωτεύουσα με 780.000 κατοίκους είχε ανάγκη από ένα μέσο σταθερής τροχιάς και η απόφαση έγειρε υπέρ του Τραμ λόγω της ρυμοτόμησης της πόλης και ειδικά στο κέντρο που οι δρόμοι είναι αρκετά στενοί. Χάρη στο Τραμ δημιουργήθηκαν ποδηλατοδρόμοι, προστέθηκαν λεωφορειολωρίδες υψηλής ταχύτητας με προτεραιότητα στα φανάρια, και μεταμόρφωσαν τη φραγμένη αρτηρία του κέντρου σε μια δεντρόφυτη πεζοδρομημένη λεωφόρο που θα τη διασχίζει το Τραμ.

Η πρώτη γραμμή Τραμ περιλαμβάνει 1 γραμμή και 13,8 χιλιόμετρα. Το κόστος κατασκευής έφτασε το αστρονομικό ποσό των 1,4 δις δολαρίων (περίπου 1 δις ευρώ). Τα Τραμ παραγγέλθηκαν στην Γαλλική εταιρεία ALSTOM CITADIS και κοσμούν με την παρουσία τους την πόλη. Στη σημερινή της μορφή περιλαμβάνει 23 σταθμούς οι οποίοι ξεκινούν από το Mount Herzl και καταλήγουν στο Heyl Haavir (Air Force Street).

Σύμφωνα με το σχεδιασμό μελλοντικά θα υπάρξουν πολλές γραμμές Τραμ οι οποίες θα καλύπτουν όλη την πόλη. Οι εργασίες για την κατασκευή της πρώτης γραμμής ξεκίνησαν το 2002 και ολοκληρώθηκαν το 2010. Μετά ξεκίνησε μία πολύμηνη δοκιμαστική περίοδος για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του μέσου και η εξοικείωση των οδηγών με το Τραμ.

Παρότι το Τραμ άνοιξε τις πύλες του στο κοινό στις 19 Αυγούστου 2011 η πλήρης λειτουργία του υπολογίζεται να γίνει στα τέλη της φετινής χρονιάς. Την κατασκευή ανέλαβε η City Pass Consortium η οποία θα διαχειρίζεται για 30 χρόνια ενώ οι πρώτες προγραμματισμένες επεκτάσεις αφορούν και τις δύο σημερινές άκρες της Γραμμής του Τραμ.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Λόγω της ιστορικότητας της πόλης οι κατασκευές έγιναν με μεγάλες καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων που ανάγκαζαν τους υπευθύνους σε συνεχείς διακοπές εργασιών.

Το έργο έπρεπε να ξεπεράσει διάφορα εμπόδια στη διαδρομή του αρχαίους τόπους ταφής, αρχαιολογικούς θησαυρούς, υπερβάσεις του προϋπολογισμού και πολιτικές διαμάχες, που επανειλημμένως απειλούσαν να εκτροχιάσουν το έργο.

Στις ανασκαφές βρέθηκε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα προάστιο που χρονολογείται στην εποχή του Ιησού, ένα μοναστήρι του 6ου αιώνα με Αρμενικές επιγραφές και ένα Γαλλικό μοναστήρι του 19ου αιώνα που χτίστηκε σε τοποθεσία της εποχής των Σταυροφοριών. Οι τοποθεσίες είναι επί του παρόντος καλυμμένες με ένα παχύ στρώμα σκυροδέματος για να προστατευτούν τα ευρήματα από το τραμ που περνά από πάνω.

Η πολιτική ήταν επίσης ένας από τους λόγους που καθυστέρησαν το έργο που ήταν εγκεκριμένο από το 2002. Οι Παλαιστίνιοι Άραβες κατηγόρησαν το Ισραήλ ότι χρησιμοποιεί στους συρμούς για να εδραιώσει τη κυριαρχία του στο ανατολικό κομμάτι της πόλης, καθώς οι συρμοί διασχίζουν αρκετές φορές αυτό το κομμάτι της Ιερουσαλήμ.

Οι εργάτες του τραμ αντιμετώπισαν επίσης θρησκευτικά διλλήματα: δυο Εβραϊκοί τόποι ταφής, που πιστεύεται να χρονολογούνται στα 2.000 χρόνια πίσω, ανακαλύφθηκαν πάνω στη διαδρομή του τραμ. Οι Ραβίνοι ανησυχούσαν ότι οι απόγονοι της αρχαίας Εβραϊκής ιερατικής τάξης - που συνήθως αναγνωρίζονται από το επίθετο Cohen - δεν θα μπορούν να μπουν στο τραμ εξαιτίας της βιβλικής απαγόρευσης της επαφής με τάφους. Μια ειδική κατασκευή χτίστηκε γύρω από τους τάφους κάνοντας παράκαμψη και έλυσε το πρόβλημα.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια καινοτομική πρόταση μεταφοράς στην πόλη καθώς οι δρόμοι της Ιερουσαλήμ είναι ιδιαίτερα στενοί και η λύση του Τραμ επέφερε την μετατροπή οδικών αρτηριών σε ζώνες αποκλειστικής χρήσης από τους συρμούς του τραμ.

Πηγή: ypodomes.com πληροφορίες από livetsord.se