[Η Έρευνα] Ποδηλατόδρομος η Καποδιστρίου - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123) +--- Thread: [Η Έρευνα] Ποδηλατόδρομος η Καποδιστρίου (/showthread.php?tid=2995) |
[Η Έρευνα] Ποδηλατόδρομος η Καποδιστρίου - Konstantinos - 26-06-2011 Τι προτείνει ο συνδυασμός «Φυσάει Κόντρα» ώστε η πόλη των Τρικάλων να μετατραπεί σε πόλη του ποδηλάτου- Ποιοι είναι οι οκτώ ποδηλατόδρομοι Του Αποστόλη Ζώη Μοτό: Η πρόταση του συνδυασμού έχει ως στόχο να συνδέσει τις συνοικίες της πόλης με τους κεντρικούς ποδηλατοδρόμους μέσα από ανοιχτούς ποδηλατοδρόμους με ειδική διαγράμμιση Τα Τρίκαλα μπορούν και πρέπει να μετατραπούν σε πόλη του ποδηλάτου και να «εξάγουν» το ποδήλατο ως στοιχείο ταυτότητας όλου του νομού. Αυτό επισημαίνει προς το δημοτικό συμβούλιο ο δημοτικός σύμβουλος του συνδυασμού «Φυσάει Κόντρα», στο πλαίσιο σχετικής εισήγησης. Με την πρόσφατη υπερψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο του νέου κανονισμού λειτουργίας του, δόθηκε η δυνατότητα σε όλες τις δημοτικές παρατάξεις να εισάγουν στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για συζήτηση και ψήφιση προτάσεις που αφορούν σημαντικά ζητήματα του Δήμου και των δημοτών . Κάνοντας χρήση αυτής της διάταξης εισηγούμαστε, αναφέρει ο κ. Παπαθανασίου, «Ολοκληρωμένη Πρόταση για την κίνηση με ποδήλατο στην πόλη και για την κατασκευή ασφαλούς δικτύου ποδηλατοδρόμων». Προϋποθέσεις Για να γίνει όμως αυτό, δηλαδή η πόλη των Τρικάλων να μετατραπεί σε πόλη του ποδηλάτου, χρειάζονται, πέντε προϋποθέσεις. Μια ολοκληρωμένη άποψη για το ποδήλατο και τους ποδηλατοδρόμους στην πόλη. Ένα ρεαλιστικό πλάνο κατασκευής τους, όπως και μια συνεχή πληροφόρηση – προώθηση – προβολή του ποδήλατου ως μέσου μεταφοράς για όλους τους πολίτες. Επίσης απαιτείται πολιτική βούληση και ανάληψη συνεργασίας με το κίνημα των ποδηλατιστών και με εξειδικευμένη ομάδα ειδικών επιστημόνων. Τέλος ο κ. Παπαθανασίου, αναφέρει πως θα πρέπει να αποφασισθεί και να θεσμοθετηθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που μπορεί να εκπονηθεί σε εθελοντική βάση ώστε να αποτελέσει στο άμεσο μέλλον ένα σοβαρό εργαλείο διεκδίκησης για ένα καλύτερο περιβάλλον στην πόλη. Η πρόταση του συνδυασμού έχει ως στόχο να συνδέσει τις συνοικίες της πόλης με τους κεντρικούς ποδηλατοδρόμους μέσα από ανοιχτούς ποδηλατοδρόμους με ειδική διαγράμμιση. Πιο αναλυτικά προτείνεται η οδός Καποδιστρίου να γίνει ποδηλατόδρομος από την μία μεριά του πεζοδρομίου σε συνέχεια του υπάρχοντος βοηθώντας τόσο την κίνηση των πεζών όσο και των αυτοκινήτων μέσω της κατάργησης της μίας λουρίδας στάθμευσης. Μπορεί, επισημαίνει ο κ. Παπαθανασίου, η ύπαρξη του ποδηλατοδρόμου να διασώσει την συγκεκριμένη οδό με εμπορική, πολιτισμική και κοινωνική αξία για την πόλη (και διέρχεται από την πλατεία Μακαρίου, Δημαρχείο, νεοκλασικά κτίρια, και αποτελεί τη συνδετήρια οδό του κέντρου της πόλης με το μελλοντικό πάρκο του χώρου των πρώην φυλακών Τρικάλων) η οποία δυστυχώς εδώ και αρκετά χρόνια έχει μετατραπεί σε δρόμο υψηλής ηχητικής όχλησης και ατμοσφαιρικής μόλυνσης . Ποδηλατόδρομοι Προτείνεται ακόμα να έρθει η Περιφέρεια του Δήμου κοντά στο κέντρο με το ποδήλατο και όχι με το αυτοκίνητο. Σε αυτή την φάση προτείνεται η κατασκευή οκτώ ποδηλατοδρόμων: * Από τα ΤΕΦΑΑ μέχρι τη γέφυρα της οδού Καρδίτσης από την μεριά του ποταμού και στη συνέχεια από την μία μεριά της οδού Καρδίτσης έως το ύψος του Νοσοκομείου με μικρή επέκταση (και διαμόρφωση) του πεζοδρομίου. * Στη συνέχεια σύνδεση του ποδηλατοδρόμου με τον παραποτάμιο στο ύψος της νέας γέφυρας. * Σύνδεση Νοσοκομείου – σταθμού του ΟΣΕ μέσω ποδηλατοδρόμου με την χρήση δρόμων μικρής όχλησης μέσω και της πλατείας Αγρότισσας. * Από την είσοδο προς Αγ. Οικουμένιο (γέφυρα) και μέχρι το Μαιευτήριο Τρικάλων από την μεριά του ποταμού και σύνδεση με τον παραποτάμιο ποδηλατοδρόμο (είχε προταθεί και δεν έγινε στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ «Αστικά Ολοκληρωμένα»). * Από την είσοδο από την οδό Πύλης και με ειδική χάραξη (Αμπελάκια - Σαράγια) μέχρι τον σταθμό του Ο.Σ.Ε. (ειδική μελέτη). * Από την είσοδο από Καλαμπάκα και την οδό Καλαμπάκας έως την γέφυρα του Τρικκαίογλου και τη σύνδεσή του με τον παραποτάμιο ποδηλατόδρομο (επέκταση του προς κατασκευή ποδηλατοδρόμου) . * Διπλός ποδηλατοδρόμος από την αρχή της οδού Β. Τσιτσάνη και μέχρι το ύψος της Σ.Μ.Υ. (υπάρχει ήδη) και στη συνέχεια μονός μέσω του στρατοπέδου για σύνδεση με γήπεδο, σχολικά συγκροτήματα (2ο Λύκειο) και ποδηλατόδρομο που οδηγεί στην πεζογέφυρα του Αγίου Κωνσταντίνου. * Σύνδεση του 2ου Λυκείου με το αθλητικό πάρκο του Άη Γιώργη από το δεξί πεζοδρόμιο που έχει περιθώρια έως την μικρή γέφυρα και από τον πίσω δρόμο έως το πάρκο (συνάντηση με περιφερειακό). * Αξιοποίηση του υπάρχοντος ποδηλατοδρόμου της 28ης Οκτωβρίου (ολοκλήρωση κατασκευής του προκειμένου να εφάπτεται και να είναι στο ίδιο ύψος με το πεζοδρόμιο) μέσω της σύνδεσής του με τον ποδηλατοδρόμο της Κονδύλη (στο ύψος της Κεντρικής Πλατείας) και σύνδεση με τον ποδηλατοδρόμο της Β. Τσιτσάνη στο ύψος της ΣΜΥ (ειδική μελέτη). |