[Skai.gr] Στόχος τα πιο φθηνά ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +--- Thread: [Skai.gr] Στόχος τα πιο φθηνά ακτοπλοϊκά εισιτήρια (/showthread.php?tid=2525) |
[Skai.gr] Στόχος τα πιο φθηνά ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Konstantinos - 27-04-2011 Η μείωση μπορεί να φτάσει ακόμη και το 14% Μειώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προωθεί η κυβέρνηση, μέσω της κατάργησης κρατήσεων υπέρ τρίτων. Η μείωση μπορεί να φτάσει ακόμη και το 14%, ωστόσο απαραίτητη προϋπόθεση για τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη, είναι να μην υπάρξουν νέες αυξήσεις από την πλευρά των ακτοπλοϊκών εταιρειών. «Οι όποιες μειώσεις από αυτές τις κρατήσεις θα πάνε υπέρ του επιβάτη, του πολίτη και όχι υπέρ των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Και γι αυτό το πράγμα θα πρέπει να υπάρξει μια συμφωνία κυρίων γιατί νομοθετικά δεν μπορεί να κατοχυρωθεί αυτό, μεταξύ των εταιρειών και του υπουργείου», σημείωσε ο κ. Διαμαντίδης. Όπως τονίζει το ρεπορτάζ της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ, σίγουρα θεωρείται ότι θα καταργηθούν τα αχθοφορικά και τα λεμβουχικά, υπηρεσίες που δεν υφίστανται εδώ και δεκαετίες και που μαζί με κάποιες άλλες που δεν καταβάλλονται ανεβάζουν το κόστος του εισιτηρίου τουλάχιστον 30%. Χαρακτηριστικά ένα εισιτήριο για την Πάρο χωρίς καμία κράτηση κοστίζει περίπου 24 ευρώ. Ο επιβάτης όμως εκτός από τον ΦΠΑ 13%, επιβαρύνεται με κρατήσεις όπως αυτή για το κεφάλαιο ασφάλισης, τον επίναυλο, τον ΟΛΠ, το λιμενικό ταμείο και τα αχθοφορικά. Ήδη ο κ. Διαμαντίδης έχει λάβει το πράσινο φως για την κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών και από τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, όχι όμως και για την εξομοίωση του συντελεστή ΦΠΑ με τις τουριστικές επιχειρήσεις όπως επίμονα ζητούν οι ακτοπλόοι. Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες της ακτοπλοΐας τονίζουν ότι αν δεν επέλθει μείωση του λειτουργικού κόστους κατά τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ, τότε δεν αποκλείεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο τα δρομολόγια και κάποιες εταιρείες να βάλουν λουκέτο, κυρίως λόγω της αύξησης του πετρελαίου κίνησης. Στο μεταξύ, ορατός είναι ο κίνδυνος να παραμείνουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια, την Κυριακή 1η Μαΐου, εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων των μηχανικών και της ΠΝΟ. |