[Ελευθεροτυπία] Ξεκινούν οι μετατάξεις εργαζομένων από τις συγκοινωνίες - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Ελευθεροτυπία] Ξεκινούν οι μετατάξεις εργαζομένων από τις συγκοινωνίες (/showthread.php?tid=2135) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
[Ελευθεροτυπία] Ξεκινούν οι μετατάξεις εργαζομένων από τις συγκοινωνίες - AlexNik - 14-03-2011 Διαδικασία-εξπρές για τις μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού από τις συγκοινωνιακές εταιρείες στον ευρύτερο δημόσιο τομέα δρομολογεί το υπουργείο Εσωτερικών, που την Παρασκευή δημοσιοποίησε τον αριθμό των υπό αποχώρηση εργαζομένων ανά τομέα. Συνολικά εκτός των συγκοινωνιακών εταιρειών θα βρεθούν 1.567 άτομα, γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων που σημειώνουν πως ο νόμος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών αναφέρεται σε 1.440 εργαζόμενους που θα μεταταγούν. Ηδη οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις καθώς η εγκύκλιος προβλέπει 100 μετατάξεις έναντι 60 του νόμου και αύριο θα πραγματοποιήσουν συμβολική κατάληψη στο κτίριο του Οργανισμού στην οδό Μετσόβου. Ο πίνακας παρουσιάζει τις προβλέψεις του νόμου και τις αποφάσεις της εγκυκλίου
Ειδικότερα από την ΕΘΕΛ περισσότεροι από τους μισούς υπό μετάταξη εργαζόμενους είναι οδηγοί και τεχνίτες οχημάτων (συνολικά 404 άτομα). Ακόμα μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή των οδηγών από τον ΗΛΠΑΠ, όπου σε καθεστώς μετάταξης θα βρεθούν 68 εργαζόμενοι στη συγκεκριμένη ειδικότητα, ενώ από τον ΗΣΑΠ θα αποχωρήσουν 85 ηλεκτροδηγοί και 11 οδηγοί λεωφορείων. Αντίθετα στην ΑΜΕΛ οι περισσότεροι από τους υπό μετάταξη εργαζομένους είναι διοικητικοί υπάλληλοι, ενώ από την Τραμ Α.Ε. οδεύουν προς αποχώρηση -μεταξύ άλλων- 21 οδηγοί συρμών και 91 διοικητικοί υπάλληλοι. Σύμφωνα με την εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης οι φορείς του Δημοσίου που έχουν κενές θέσεις θα πρέπει μέχρι την Τετάρτη 16 Μαρτίου να έχουν εκφράσει αίτημα για απορρόφηση του προσωπικού. RE: [Ελευθεροτυπία] Ξεκινούν οι μετατάξεις εργαζομένων από τις συγκοινωνίες - cmegas - 14-03-2011 Παρατήρησα ότι στην Ε.ΘΕ.Λ και στα Η.Λ.Π.Α.Π, βγαίνει αρνητικός αριθμός. Αυτό σημαίνει ότι εκεί θα μπούνε εργαζόμενοι αντί να βγούνε;;; Και αν ναι, θα είναι οδηγοί, που είναι και οι πλέον χρήσιμοι σήμερα;;; RE: [Ελευθεροτυπία] Ξεκινούν οι μετατάξεις εργαζομένων από τις συγκοινωνίες - Konstantinos - 15-03-2011 Στην ΕΘΕΛ απ'οσο γνωριζω υπαρχει προβλημα προσωπικου και πολυ περισσοτερο οδηγων. [Το Βήμα] Κόντρα για τις μετατάξεις στον ΟΑΣΑ - AlexNik - 17-03-2011 Την παραβίαση του πρόσφατου νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες και την ύπαρξη «φωτογραφικής λίστας» για τις προβλεπόμενες μετατάξεις κατήγγειλε την Τετάρτη το σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΑ. Οι συνδικαλιστές δήλωσαν ότι η απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών – που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του την Παρασκευή - για την μεταφορά προσωπικού από τον ΟΑΣΑ σε άλλους φορείς του Δημοσίου αποτελεί «σαφή παραβίαση του νόμου», διότι παρατίθενται τόσο αναλυτικά στοιχεία σε σημείο που κάποιοι αναγνώρισαν τον εαυτό τους, και επιπλέον αντί των 60 μετατάξεων από τον ΟΑΣΑ που προβλέπει ο νόμος, η απόφαση κάνει λόγο για 100. Στον ΟΑΣΑ, όπου εργάζονται 186 άτομα, ήδη έχουν αποχωρήσει 15 εργαζόμενοι με σύνταξη, ενώ υπολογίζεται ότι εντός του εξαμήνου θα συνταξιοδοτηθούν άλλοι τόσοι. Σύμφωνα πάντως με στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών, η επίμαχη λίστα εστάλη ως είχε από το υπουργείο Υποδομών, κύκλοι του οποίου επισημαίνουν ότι ο εν λόγω κατάλογος αναφέρεται σε ενδεικτικές και όχι τελικές θέσεις εργασίας. Οπως ισχυρίζονται οι συνδικαλιστές, ο συγκεκριμένος κατάλογος αποτελεί παράβαση του νόμου, καθώς οι προβλεπόμενες διαδικασίες επιτάσσουν πρώτα να αναρτηθούν οι διαθέσιμες θέσεις των φορέων υποδοχής και στη συνέχεια οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι να κάνουν αίτηση μετάταξης στον οργανισμό που θα επιλέξουν. «Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ νοιώθουν ότι τρομοκρατούνται και ότι θα φύγουν καταναγκαστικά. Δεν θα τους αφήσουμε να διαλύσουν τον οργανισμό. Θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις και σε ένδικα μέσα. Καμία λίστα της ντροπής και των προγραφών!» είπε ο πρόεδρος του σωματείου, κ. Π. Παπαδόπουλος. «Πώς είναι δυνατόν να ισχυρίζονται ότι ο ΟΑΣΑ θα ισχυροποιηθεί με μείωση προσωπικού;» αναρωτήθηκε και τόνισε ότι την ώρα που εξαγγέλλεται η δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών κομίστρου, μετατάσσονται ελεγκτές σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου! «Φωτογραφική λίστα» «Μετά την ανάρτηση της απόφασης δημιουργήθηκε χάος. Η λίστα είναι "φωτογραφική". Ο καθένας μας μπορεί να αναγνωρίσει τον εαυτό του σε αυτήν» συμπλήρωσε ο πρόεδρος του σωματείου. Μάλιστα, οι συνδικαλιστές του ΟΑΣΑ υπογράμμισαν ότι ο χαρακτηρισμός 100 εργαζομένων ως πλεοναζόντων, έγινε εν τη απουσία οργανογράμματος στον συγκοινωνιακό φορέα. Οπως τόνισαν, σύμφωνα με τον εν λόγω κατάλογο, μετατάσσεται το 80% των αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το σύνολο όσων φοίτησαν στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ενώ επισήμαναν την ύπαρξη στοχευμένων μετατάξεων, που παραβαίνουν τον πρόσφατο νόμο. Σύμφωνα με το σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΑ, είναι χαρακτηριστικό ότι από τη λίστα προκύπτει ότι ο οργανισμός χάνει τον διευθυντή οικονομικών του, τον μοναδικό διδάκτορά του, αλλά και πεπειραμένο στέλεχός του, για το οποίο – εν αγνοία του – εντοπίζεται θέση στην Κέρκυρα, απ' όπου και κατάγεται! Σε ανακοίνωσή του ΟΑΣΑ προς το προσωπικό της εταιρείας σημειώνεται ότι τα στοιχεία του εν λόγω πίνακα «δεν επαναπροσδιορίζουν τον αριθμό ούτε καθορίζουν τις ειδικότητες του πλεονάζοντος προσωπικού». [Euro2Day] ΟΑΣΑ: Σάλος για τις μετατάξεις - AlexNik - 17-03-2011 Ζήτημα νομιμότητας της διαδικασίας με την οποία υποχρεώνονται σε μετάταξη θέτουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ υποστηρίζοντας ότι υπάρχει διάσταση ανάμεσα στο νόμο του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών και την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με τον αριθμό και τη φύση των μετατάξεων στον οργανισμό. Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ απειλώντας με προσφυγές στην δικαιοσύνη κάνουν λόγο για σαφή παραβίαση του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες. Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν σε συνέντευξη Τύπου η λίστα που αναρτήθηκε την Παρασκευή στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει υποχρεωτική μετάταξη 100 υπαλλήλων και όχι την οικειοθελή 60 εργαζομένων όπως με σαφήνεια αναφέρεται στον νόμο. Οι εργαζόμενοι χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη λίστα ως «λίστα ντροπής και λίστα προγραφών», που, όπως υποστήριξαν, φωτογραφίζει συγκεκριμένα άτομα, τρομοκρατεί τους εργαζόμενους και αποτελεί σαφή παραβίαση του σχετικού νόμου. Εκτός και 490 υπάλληλοι του ΗΣΑΠ Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε δεν είναι μόνον οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ καθώς με την εν λόγω εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών στους περισσότερους συγκοινωνιακούς φορείς προβλέπεται μετάταξη μεγαλύτερου αριθμού υπαλλήλων σε σχέση με τις προβλέψεις του νόμου. Ειδικότερα στον ΗΣΑΠ προβλέπεται η μετάταξη 490 υπαλλήλων δηλαδή 150 περισσότερων σε σχέση με την πρόβλεψη του νόμου. Επίσης 47 υπάλληλοι περισσότεροι από όσους προέβλεπε ο νόμος προβλέπεται να μεταταχθούν από την ΤΡΑΜ και 5 επιπλέον υπάλληλοι από την ΑΜΕΛ. Αντίθετα λιγότεροι σύμφωνα με την εγκύκλιο θα είναι οι υπάλληλοι της ΕΘΕΛ (-24) και των ΗΛΠΑΠ (-91) που θα υποχρεωθούν σε μετάταξη. Ειδικά δε η περίπτωση του ΗΣΑΠ όπου προβλέπεται η μετάταξη 490 ατόμων προκάλεσε την αντίδραση ακόμη και της ΠΑΣΚΕ Πειραιά η οποία σε ανακοίνωσε που εξέδωσε χαρακτηρίζει «επικίνδυνο» τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας και καλεί την κυβέρνηση να τον απομακρύνει αφού όπως τονίζει έχει συμπεριλάβει προς μετάταξη σχεδόν το μισό προσωπικό της εταιρείας. Οι οικειοθελείς μετατάξεις έγιναν υποχρεωτικές Με δεδομένο σημειώνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ ότι ο νόμος ορίζει πως θα πρέπει να γίνουν οικοιοθελείς μετατάξεις προσωπικού πρώτα θα έπρεπε να ανακοινωθούν από το υπουργείο Εσωτερικών οι θέσεις σε υπουργεία και Οργανισμούς του δημοσίου όπου υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις και στη συνέχεια να ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους. Αντίθετα όπως σημειώνουν με την διαδικασία που επελέγη οι μετατάξεις αποκτούν υποχρεωτικό χαρακτήρα αφού πρώτα δημοσιεύθηκε η λίστα με τους υπαλλήλους που πρόκειται να μεταταχθούν και στην συνέχεια κλήθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών οι ενδιαφερόμενοι φορείς να δηλώσουν, μέχρι χθες, το ενδιαφέρον τους να μετατάξουν στις υπηρεσίες του εργαζόμενους από το υπό μετάταξη προσωπικό. Ανθρώπινο λάθος, αλλά… Μάλιστα, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, για το θέμα αυτό υπήρξε διαμαρτυρία και στον υφυπουργό ΥΜΔ κ. Βούγια ο οποίος, όπως είπαν, αναγνώρισε ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος που όμως δεν είναι δυνατό να διορθωθεί. Μητροπολιτικός φορέας μόνο στα χαρτιά Παράλληλα οι διοικητικοί υπάλληλοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών στις καταγγελίες τους υποστηρίζουν ότι γίνεται προσπάθεια να διωχθεί προσωπικό από τον ΟΑΣΑ, ως πλεονάζον, την ώρα που δεν υπάρχει καν οργανόγραμμα το οποίο να προβλέπει το απαιτούμενο προσωπικό για τον Οργανισμό που θα είναι ο μητροπολιτικός φορέας που θα εποπτεύει το σύνολο των συγκοινωνιών της Αθήνας. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι υπάλληλοι του ΟΑΣΑ ανέρχονται σε 180 άτομα εκ των οποίων οι 15 πρόκειται να αποχωρήσουν έως το τέλος Ιουνίου λόγο συνταξιοδότησης. Με δεδομένο ότι η εγκύκλιος προβλέπει την μετάταξη 100 ατόμων στον ΟΑΣΑ θα παραμείνουν 65 υπάλληλοι οι οποίοι θα πρέπει να σηκώσουν το βάρος της μετατροπής του Οργανισμού σε Μητροπολιτικό Φορέα. Οι εργαζόμενοι εκτίμησαν ότι οι δύο πρακτικές είναι απολύτως αντίθετες εκφράζοντας μάλιστα στην πεποίθηση ότι αποτελεί μέρος σχεδιασμό που έχει στόχο την απαξίωση και εν τέλει την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών. Παραμένει η σχέση εργασίας – αλλάζουν οι αμοιβές Οι φορείς του Δημοσίου που είχαν ενδιαφέρον να εντάξουν στο δυναμικό τους υπαλλήλους από τους φορείς των αστικών συγκοινωνιών θα έπρεπε έως χθες να είχαν στείλει στο αρμόδιο υπουργείο εσωτερικών τις κενές οργανικές θέσεις. Στις θέσεις αυτές θα μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας το εν λόγω τακτικό προσωπικό και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου που εργάζεται σε ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΟΑΣΑ, ΑΜΕΛ-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ. Οι εργαζόμενοι που θα μεταταχθούν θα αμείβονται με τις αποδοχές των εργαζομένων στην υπηρεσία που θα τοποθετηθούν και θα θεωρούνται ως νέες προσλήψεις στο δημόσιο τομέα όπως επιτάσσει η Τρόικα.. Κινητοποιήσεις Τέλος, να σημειώσουμε ότι προβληματικές θα είναι σήμερα οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα καθώς θα κινούνται μόνο τα λεωφορεία αφού οι εργαζόμενοι σε όλους τους υπόλοιπους φορείς (τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ) πραγματοποιούν 24ωρη απεργία αντιδρώντας στις αλλαγές που φέρνει στις αστικές συγκοινωνίες ο νόμος για την εξυγίανσή τους. |