Forum
[Καθημερινή] Προβλήματα στην παράδοση του «Χολαργού» - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Καθημερινή] Προβλήματα στην παράδοση του «Χολαργού» (/showthread.php?tid=197)



[Καθημερινή] Προβλήματα στην παράδοση του «Χολαργού» - AlexNik - 25-03-2010

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Ανάσα στην επιβατική κίνηση του μετρό, που το 2009 εμφάνισε «βουτιά» επιβιβάσεων, αναμένεται να δώσει η λειτουργία του σταθμού του Χολαργού. Ωστόσο, η παράδοση του σταθμού εξακολουθεί να καθυστερεί, καθώς έπεσαν έξω ακόμη και οι τελευταίες εκτιμήσεις που την τοποθετούσαν τον Μάρτιο. Επισήμως, αναμένεται να παραδοθεί τον Απρίλιο, καθώς σύμφωνα με κύκλους της Αττικό Μετρό έχει ολοκληρωθεί το 95% των έργων. Τα προβλήματα όμως που έχουν προκύψει μεταξύ αναδόχου του έργου και Αττικό Μετρό φαίνεται ότι θα μεταθέσουν την εμπορική λειτουργία του σταθμού.

Ο ανάδοχος (εταιρεία ΑΕΓΕΚ, του επιχειρηματία Ι. Μαρούλη) έχει σταματήσει όλες τις εργασίες στους σταθμούς Χολαργού και Αγ. Παρασκευής, προβάλλοντας νέες οικονομικές αξιώσεις. Σε αντίθετη περίπτωση, σημειώνεται σε επιστολή που εστάλη στις 4 Ιανουαρίου στο υπουργείο Υποδομών, «θα διακόψουμε εργασίες διότι είναι αδύνατον να υποστούμε περαιτέρω οικονομική ζημιά». Πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτήν τη στιγμή τα έργα έχουν διακοπεί, με αποτέλεσμα το σχεδόν τελειωμένο έργο του σταθμού Χολαργού να μην μπορεί να παραδοθεί, ενώ χειρότερη είναι η κατάσταση στον σταθμό της Αγ. Παρασκευής όπου τα έργα δεν είναι σε τόσο προχωρημένο στάδιο. Ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε την Αγ. Παρασκευή να τίθεται στην υπηρεσία των μετακινουμένων το φθινόπωρο του 2010, κάτι το οποίο όμως υπό τις παρούσες συνθήκες δεν καθίσταται εφικτό. Η περασμένη χρονιά υπήρξε η χειρότερη όλων, από το 2000, χρονιά λειτουργίας του μετρό, καθώς για πρώτη φορά εμφανίστηκε σημαντικά μειούμενη η επιβατική κίνηση. Αιτία, τα έργα για την κατασκευή του σταθμού της Αγ. Παρασκευής, που οδήγησε στην 6μηνη διακοπή λειτουργίας του τμήματος «Εθν. Αμυνα - Αεροδρόμιο». Η διακοπή του εν λόγω τμήματος εκτιμάται ότι στοίχισε στην ΑΜΕΛ περίπου 4,5 εκατ. ευρώ από απολεσθέντα έσοδα. Συγκεκριμένα, ενώ το 2008 οι συρμοί του μετρό μετέφεραν 187,395 εκατ. επιβάτες, το 2009 ο αριθμός περιορίστηκε στα 161,176 εκατ., σημειώνοντας 14% μείωση. Η εμπορική λειτουργία του σταθμού του Χολαργού, όποτε αυτή τελικώς πραγματοποιηθεί, εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση στην επιβατική κίνηση κατά 20.000 επιβάτες ημερησίως.

Περιορισμός κίνησης στο Νομισματοκοπείο
Αντιστοίχως ο σταθμός του Νομισματοκοπείου, που άνοιξε το φθινόπωρο του 2009, φαίνεται ότι πρόσθεσε στον αριθμό των επιβατών του μετρό περίπου 30.000 έως 40.000 άτομα ημερησίως. Ωστόσο, αναμένονται αυξομοιώσεις στην κίνηση του συγκεκριμένου σταθμού μετά και το άνοιγμα του σταθμού του Χολαργού που υπολογίζεται ότι θα περιορίσει σε ένα βαθμό την κίνηση στο Νομισματοκοπείο (τμήμα των επιβατών θα προτιμήσει τον Χολαργό έναντι του Νομισματοκοπείου). Την ίδια στιγμή στόχος της ΑΜΕΛ είναι να περιοριστεί η χρονοαπόσταση των συρμών που τώρα είναι 4 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα, κατά 45 δευτερόλεπτα περίπου. Πρόκειται όμως για έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο, όπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας που εκτιμούν ότι ακόμη και τα 4 λεπτά είναι μια ικανοποιητική επίδοση χρονοαπόστασης μεταξύ των συρμών.