[Τα Νέα] «Χρυσάφι» η µεταφορά µαθητών! - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123) +--- Thread: [Τα Νέα] «Χρυσάφι» η µεταφορά µαθητών! (/showthread.php?tid=1841) |
[Τα Νέα] «Χρυσάφι» η µεταφορά µαθητών! - AlexNik - 07-03-2011 Εξωφρενικές αποκλίσεις του κόστους µεταφοράς των µαθητών στα σχολεία των διάφορων νοµών τηςχώρας, που σε ορισµένες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 3.000 ευρώ ανά µαθητή τον χρόνο, παρουσιάζονται σε έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών! Στην έρευνα καταδεικνύονται το χάος και η κατασπατάληση του δηµόσιου χρήµατος που επικρατούν στο ζήτηµα της µεταφοράς των µαθητών. Στην ανάλυση του ετήσιου κόστους ανά µαθητή εµφανίζονται ελάχιστοι νοµοί όπου οι τιµές είναι κοντά σε αυτές που προβλέπει ο νόµος (500 ευρώ το έτος ανά µαθητή), ενώ οι περισσότεροι νοµοί το ξεπερνούν κατά πολύ. Υπάρχουνµάλιστα και νοµοί, όπως λ.χ. η Καβάλα και τα Γρεβενά, όπου το κόστος ξεπερνά τα 3.500 ευρώ τον χρόνο για κάθε µεταφερόµενο µαθητή! Επίσης, σε ορισµένους νοµούς – Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας, Σάµου, Πέλλας, Ηρακλείου – η διαφορά κόστους της σύµβασης µεταφοράς µε την αρχική προκήρυξη του έργου ξεπερνά το... 40%. Τα υψηλότερα ποσά για µεταφορά µαθητών καταβάλλουν η Αν. Αττική και η Θεσσαλονίκη (σχεδόν 11 εκατ. ευρώ) και ακολουθούν Αχαΐα, Αρκαδία και Αθήνα µε πάνω από 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Ετσι, µέσα σε 5χρόνια το κόστος των µαθητικών µεταφορών υπερδιπλασιάστηκε: το 2009 ξεπέρασε τα 260 εκατ. ευρώ από 105 εκατ. ευρώ που ήταν το 2004. Σύµφωνα µε την έρευνα του ΙΜΕΤ, για τις αποκλίσεις και τα υπέρογκα κόστη τωνσχολικών µεταφορών σήµερα ευθύνεται µια σειρά παραγόντων, ανάµεσα στους οποίους οι εξής: > Περιγραφή δροµολογίωνχωρίς χιλιόµετρα > Ανεπαρκής ή ανύπαρκτη αντιστοίχιση αριθµού µαθητών σε δροµολόγιο και κατεύθυνση > Περιγραφή δροµολογίωνχωρίς αναφορά στη σχολική µονάδα > Κάθε νοµαρχία χρησιµοποιεί διαφορετικό τρόπο υπολογισµού του κόστους > Σε πολλές περιπτώσεις ο τρόπος που υπολογίζονται τα χιλιόµετρα είναι µάλλον αµφισβητήσιµος. [Εβδόμη] Τι κρύβεται πίσω από την έρευνα για το κόστος μεταφοράς μαθητών; - AlexNik - 07-03-2011 Σάλο και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η … έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών, σχετικά με το κόστος της μεταφοράς των μαθητών στη χώρα, η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα τα ΝΕΑ. Σε αυτήν ο Νομός Καβάλας εμφανίζεται να είναι πρωταθλητής στο κόστος μεταφοράς ανά μαθητή, στα 3.500 με 4.000 ευρώ ανά μαθητή, πολλαπλάσια δηλαδή από αυτά που προβλέπει ο νόμος. Τα στοιχεία όμως της έρευνας απέχουν πάρα πολύ από την πραγματικότητα, κάτι που υποδεικνύει είτε προχειρότητα, είτε και σκοπιμότητα. Μη ξεχνάμε πως και η εκπαίδευση έχει μπει στο στόχαστρο της κυβέρνησης με δραστικές περικοπές των κονδυλίων και ίσως χρειάζεται το απαραίτητο άλλοθι. Στην έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών που δημοσιεύουν τα ΝΕΑ αναφέρεται πως μέσα σε δυο χρόνια το συνολικό κόστος της μεταφοράς των μαθητών εκτινάχθηκε από 105 εκατ. ευρώ το 2004 σε 260 εκατ. ευρώ το 2006. Ότι υπάρχει κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, αφού ο νόμος προβλέπει 500 ευρώ το χρόνο ανά μαθητή, αλλά σε πολλούς νομούς το κόστος ξεπερνά τις 3.000 ευρώ. Εμφανίζει ως πρωταθλητή το Νομό Καβάλας με ετήσιο κόστος ανά μαθητή πάνω από 3.500 ευρώ!!! Με βάση τα επίσημα στοιχεία από τη νομαρχία Καβάλας τη περσινή σχολική χρονιά για τη μεταφορά των μαθητών το υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας πήρε 2.356.000 ευρώ (1.540.000 από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 816.000 από τη πρωτοβάθμια). Μεταφέρει συνολικά καθημερινά περίπου 4.500 μαθητές. Με μια απλή διαίρεση βλέπουμε πως το ετήσιο κόστος ανά μαθητή είναι λίγο πάνω από 500 ευρώ. Το αστικό ΚΤΕΛ πήρε 220.000 ευρώ και μεταφέρει 1.300 μαθητές περίπου και το κόστος ανά μαθητή είναι λίγο λιγότερο από 180 ευρώ! Ο Σίμος Γιοβανάκης πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας μιλώντας χθες σε εκπομπή του Στούντιο 7 επισήμανε πως μόλις ενημερώθηκε για το δημοσίευμα και για την έρευνα του Ινστιτούτου προσπάθησε και επικοινώνησε με το Ινστιτούτο. «Δεν μπορεί να λέει το Ινστιτούτο 3.500 ευρώ και εμείς να παίρνουμε 180 ευρώ για κάθε μαθητή. Επικοινώνησα με το Ινστιτούτο και μου είπε μια κυρία, ότι ήρθε στη νομαρχία Καβάλας και πήρε δείγμα 5% από τη προκήρυξη της νομαρχίας. Μάλλον πήρε κάποια στοιχεία από τη μεταφορά μαθητών με ειδικές ανάγκες από ταξί. Πάντως στοιχεία για τη μεταφορά των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ δεν πήρε. Τους είπα πως δεν είναι σωστή η έρευνά τους». Αλλά και ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας Χαράλαμπος Τουμανίδης παρενέβη στην ίδια εκπομπή και τόνισε πως «από τη δευτεροβάθμια τα χρήματα ήταν 1.540.000 ευρώ πέρσι και από τη πρωτοβάθμια 816.000 ευρώ. Μετακινούμε καθημερινά 4.500 μαθητές, δεν έχω ακριβώς τον αριθμό, μπορεί να είναι 4.800 μαθητές. Από που και ως που βγάζουν κόστος 3.500 ευρώ ανά μαθητή;» Ντίνα ΝΤΑΒΟΥ *Ο πραγματικος τιτλος του θεματος οπως δημοσιευθηκε στην Εβδόμη ειναι "Προχειρότητα ή σκοπιμότητα πίσω από την έρευνα για το κόστος μεταφοράς μαθητών;" και αλλαχθηκε για τεχνικους λογους. |