Forum
[Ημερησία] Μυτιληναίος: Φεύγει από την ΕΛΒΟ - Στο Δημόσιο το 43% - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Γενικές Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=135)
+--- Thread: [Ημερησία] Μυτιληναίος: Φεύγει από την ΕΛΒΟ - Στο Δημόσιο το 43% (/showthread.php?tid=1835)



[Ημερησία] Μυτιληναίος: Φεύγει από την ΕΛΒΟ - Στο Δημόσιο το 43% - AlexNik - 07-03-2011

Του Λεωνίδα Λιάμη

Οριστική και αμετάκλητη απαγκίστρωση από την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) Α.Ε., στην οποία διατηρεί το 43% του μετοχικού της κεφαλαίου, επιχειρεί ο όμιλος Μυτιληναίου, χωρίς να αξιώνει οτιδήποτε.
Διασταυρωμένες πληροφορίες της «Η» επισημαίνουν ότι η διοίκηση του επιχειρηματικού ομίλου είχε συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών στις αρχές Φεβρουαρίου και αποφάσισε να προσφέρει στο Δημόσιο, έναντι 1 ευρώ, το σύνολο της συμμετοχής του στην ΕΛΒΟ, με σκοπό να το διευκολύνει σε τυχόν επαφές του με στρατηγικούς εταίρους για μερική ή και ολική αποκρατικοποίηση της βιομηχανίας.

Το υπουργείο
Το παράδοξο στην υπόθεση, όμως, κατά τις ίδιες πηγές, είναι ότι το υπουργείο Οικονομικών μέχρι και χθες φερόταν να μην έχει απαντήσει ακόμη για το αν αποδέχεται ή όχι τη δωρεά του 43% της ΕΛΒΟ, η οποία για να πραγματοποιηθεί και επίσημα, θα πρέπει να γίνει μια τυπική συναλλαγή μεταβίβασης. «Δεν γίνεται να αφεθούν οι μετοχές μπροστά στην πλατεία Συντάγματος», σημειώνεται σκωπτικά.

Σε πρακτικό επίπεδο η απόφαση του Μυτιληναίου να φύγει από την ΕΛΒΟ χωρίς αξιώσεις στοιχίζει στον όμιλο πολλά εκατομμύρια.. Κι αυτό γιατί το αρχικό τίμημα που είχε πληρωθεί στις αρχές 2000 για το 43% της βιομηχανίας ήταν ύψους περίπου 12,5 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 7 εκατ. ευρώ ήταν η συμμετοχή στην αύξηση κεφαλαίου που ολοκληρώθηκε το 2003. Επίσης, το 2002, όπως διαρρέεται από την πλευρά του ιδιώτη, βάσει της σύμβασης θα μπορούσε ο όμιλος να εισπράξει από το Δημόσιο ακόμη 3 εκατ. ευρώ, από πρόστιμα για ΦΠΑ (που βρέθηκαν μετά τη μεταβίβαση) και άλλα φορολογικά, όμως αντί γι' αυτό τα κεφάλαια «έπεσαν» στην επιχείρηση για λειτουργικές και αναπτυξιακές της ανάγκες.

Στη δεκαετία λειτουργίας της ΕΛΒΟ υπό το management Μυτιληναίου, εξάλλου, η βιομηχανία, όπως αναφέρεται, πέτυχε την αναδιάρθρωση και εξυγίανσή της, μείωσε το κόστος της και υλοποίησε σημαντικές επενδύσεις παγίων. «Όταν ανέλαβε ο όμιλος οι δανειακές υποχρεώσεις της ΕΛΒΟ ξεπερνούσαν τα 190 εκατ. ευρώ, ενώ τώρα αν εξαιρεθούν τα δάνεια που είναι δεμένα με απαιτήσεις, είναι στα περίπου 20 εκατ. ευρώ», τονίζεται και προστίθεται ότι σε πάγια οι επενδύσεις που εκτελέστηκαν στη βιομηχανία εγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ.

Επιχειρησιακά σχέδια
Τι πήγε στραβά και η ΕΛΒΟ παραπαίει; Από τα 4 επιχειρησιακά σχέδια που εκπονήθηκαν από το ιδιωτικό management, κανένα δεν εκτελέστηκε όπως θα έπρεπε, ενώ και το Μνημόνιο που είχε υπογραφεί επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας ουδέποτε ενεργοποιήθηκε.
Κατά μία άλλη εκδοχή, ωστόσο, ο όμιλος Μυτιληναίου πήρε ό,τι ήταν να πάρει από την ΕΛΒΟ και αποχωρεί. Πολέμιοι της εποχής του ιδιώτη κάνουν λόγο για άσκηση management που «διάλεγε» δουλειές μόνο με μεγάλο κέρδος και τις υπόλοιπες δεν τις διεκδικούσε καν, προσήλωση μόνο στο στρατιωτικό όχημα με συνέπεια να μην αναπτυχθούν οι άλλοι τομείς, και απουσία σοβαρών επενδύσεων.

Οι εργαζόμενοι καθώς παραμένουν απλήρωτοι για το Φεβρουάριο, όπως τονίζουν, και δεδομένου ότι η εταιρεία δεν έχει δουλειές και απαξιώνεται, θα πραγματοποιήσουν σήμερα κινητοποίηση με Hummer και άλλα στρατιωτικά οχήματα, που θα τα παρατάξουν εκατέρωθεν του δρόμου στα Μάλγαρα και θα μοιράζουν ενημερωτικό υλικό στους οδηγούς, για τη σημαντικότητα της ΕΛΒΟ ως αμυντικής βιομηχανίας.


RE: [Ημερησία] Μυτιληναίος: Φεύγει από την ΕΛΒΟ - Στο Δημόσιο το 43% - Konstantinos - 07-03-2011

Εαν υπηρχαν διαφορετικα πλανα η ΕΛΒΟ δεν θα εμενε μονο στα στρατιωτικα οχηματα αλλα και στα πολιτικα και οχι μονο να παιρνει δουλειες απο το κρατος αλλα να ειχε πελατες απλο κοσμο λανσαροντας αυτοκινητα επιβατηγα, πουλμαν πολιτικα που κατασκευαζε ενα φεγγαρι και τα παρατησε και αλλου ειδους οχηματα αγροτικα κτλ, θα μπορουσε να μεγαλουργησει αυτη η εταιρια και ειναι κριμα να βουλιαζει. Sad