Forum
[Έθνος] Τα συμβόλαια του «Φόντακα» - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Έθνος] Τα συμβόλαια του «Φόντακα» (/showthread.php?tid=1775)



[Έθνος] Τα συμβόλαια του «Φόντακα» - AlexNik - 06-02-2011

Μετά την κατάργηση της αυτασφάλισης, η εταιρεία του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού Γιώργου Σιδέρη κέρδισε από τα λεωφορεία 90 εκατ. ευρώ.

Οσο παράξενο και αν ακούγεται, επί 16 συναπτά έτη η ασφάλιση αστικής ευθύνης του στόλου των λεωφορείων της ΕΘΕΛ ανατίθεται σε έναν παλαίμαχο άσο του Ολυμπιακού.

Ο λόγος για τον Γιώργο Σιδέρη, τον παλαίμαχο «ερυθρόλευκο» ποδοσφαιριστή με το γνωστό προσωνύμιο «Φόντακας».

Μια ομολογουμένως προσοδοφόρα, αν μη τι άλλο, επιχειρηματική δραστηριότητα για την ασφαλιστική εταιρεία που ανήκει στον Γιώργο Σιδέρη, εάν αναλογιστεί κανείς ότι από το 1994, οπότε και ανέλαβε ως πελάτη την ΕΘΕΛ, έχει υπογράψει συμβάσεις αξίας 125,2 εκατ. ευρώ για την ασφαλιστική κάλυψη των περιουσιακών στοιχείων του οργανισμού, ενώ τα ποσά που δόθηκαν στο ίδιο διάστημα για αποζημιώσεις προς τρίτους φτάνουν τα 35,7 εκατ. ευρώ.

Το ιστορικό
Την ίδια ώρα, δηλαδή, που το υπουργείο Μεταφορών αναζητεί εναγωνίως τρόπους για τη συγκράτηση των δαπανών στις αστικές συγκοινωνίες, προκύπτει σύμφωνα με στοιχεία ότι από το 1994, οπότε και ιδρύθηκε η ΕΘΕΛ, μέχρι και το 2010 θα είχε σήμερα στα ταμεία της 90 εκατ. ευρώ, εφόσον έκανε αυτασφάλιση των περιουσιακών της στοιχείων και του στόλου των λεωφορείων.

Και ενώ χρόνια τώρα οι εργαζόμενοι ζητούν να γίνει μια αναλογιστική μελέτη για να αποδειχτεί ουσιαστικά το αυτονόητο, τόσο οι διοικήσεις που πέρασαν τα τελευταία χρόνια από την εταιρεία, όσο και το καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο κώφευαν στο αίτημα αυτό.

Μέχρι το 1992 η επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών (ΕΑΣ) διέθετε ειδικό λογαριασμό με την επωνυμία «Ασφαλιστικό Κεφάλαιο», κάνοντας ουσιαστικά αυτασφάλιση. Αυτό έπαψε να ισχύει από το 1994, έτος ίδρυσής της ΕΘΕΛ.

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης του στόλου των λεωφορείων αποτέλεσε αντικείμενο ανοικτού διαγωνισμού με την εταιρεία Σιδέρης Α.Ε.Γ.Α. να αναδεικνύεται σε μόνιμη βάση μειοδότης του διαγωνισμού της ΕΘΕΛ.

Οι διαγωνισμοί
Στον τελευταίο διαγωνισμό που έγινε το 2008, αρχικά συμμετείχαν η Εθνική Ασφαλιστική και η εταιρεία του Γιώργου Σιδέρη. Ωστόσο, η Εθνική Ασφαλιστική αποκλείστηκε από το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού, επειδή δεν υπέβαλε όλα τα δικαιολογητικά που προβλέπονταν στη διακήρυξη του διαγωνισμού.

Πάντως, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν εργαζόμενοι που χρόνια τώρα ζητούν τη σύνταξη αναλογιστικής μελέτης, εάν στον διαγωνισμό μετείχε μόνο μία εταιρεία, θα κηρυσσόταν άγονος, ενώ κάνουν λόγο για μια διάταξη που αποθαρρύνει τις ασφαλιστικές εταιρείες να συμμετέχουν στον διαγωνισμό και αφορά την «απεριόριστη κάλυψη για σωματικές βλάβες και θάνατο τρίτων και επιβατών λεωφορείου».