[Οικολόγοι - Πράσινοι] ΔΤ: Συνάντηση με την ηγεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Οικολόγοι - Πράσινοι] ΔΤ: Συνάντηση με την ηγεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (/showthread.php?tid=1746) |
[Οικολόγοι - Πράσινοι] ΔΤ: Συνάντηση με την ηγεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - AlexNik - 27-01-2011 Συνάντηση με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. ο Ζηλιασκόπουλο είχαν σήμερα (σ.σ. 26/1) οι Οικολόγοι Πράσινοι και εκπρόσωποι κινήσεων πολιτών για το σιδηρόδρομο. Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε με αίτημα των Οικολόγων Πράσινων, συμμετείχαν ο Τάσος Κρομμύδας, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας , ο Νάσος Κόκκινος, πρόεδρος του ΔΣ του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ, ο Γιώργος Νάθενας από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Αθηνών και ο Ηλίας Νταίβης από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας. Στον επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε αναλυτική παρουσίαση της κοινής θέσης πως οι πρόσφατες περικοπές γραμμών και δρομολογίων αποτελούν την κορύφωση εγκληματικών επιλογών δεκαετιών συνειδητής απαξίωσης του σιδηροδρόμου και πιθανότατα την ταφόπλακα για το μέλλον του στη χώρα μας. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα τέτοιων επιλογών απαξίωσης της τελευταίας τριετίας και τονίστηκε πως η οικονομική βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από ανασχεδιασμό δρομολογίων και επιμέρους δράσεων και πρωτοβουλιών που μπορούν να περικόψουν σημαντικά τα κόστη. Τέτοιες δράσεις όμως πρέπει να στοχεύουν, όχι στο ξεφόρτωμα γραμμών και δρομολογίων, αλλά στο να κάνουν το σιδηρόδρομο πιο ελκυστικό, με μελετημένα δρομολόγια που να μπορούν να αφαιρέσουν μεταφορικό φορτίο από τις οδικές μεταφορές. Τονίστηκε επίσης πως τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας που υποβλήθηκαν στην Τρόικα αφορούσαν σε μια περίοδο που ο σιδηρόδρομος είχε ήδη αρχίσει να απαξιώνεται στην πράξη και να χάνει σημαντική επιβατική κίνηση. Από την πλευρά του ο κ. Ζηλιασκόπουλος τόνισε πως πρώτη και απόλυτη προτεραιότητά του είναι η εξεύρεση χρημάτων και ο μηδενισμός των ελλειμμάτων. Αν δεν πειστούν οι εκπρόσωποι της Τρόικας πως η επιχείρηση θα έχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό το 2011, το πιο πιθανό είναι πως η επιχείρηση θα κλείσει. Ως αποτέλεσμα των μέχρι τώρα ενεργειών, το ετήσιο έλλειμμα έχει μειωθεί από 230 σε 55 εκατομμύρια. Ευελπιστεί πως με ενέργειες όπως ο εκσυγχρονισμός της έκδοσης εισιτηρίων, έξυπνη τιμολογιακή πολιτική και προσφορές, αποτελεσματικότερη μεταφορά δεμάτων και τουριστικές δραστηριότητες, θα υπάρχουν βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα. Είπε επίσης πως έχει ζητήσει την άμεση υλοποίηση έργων ηλεκτροκίνησης σε τμήματα του δικτύου, κάτι που θα μείωνε τις λειτουργικές δαπάνες, αλλά όμως δεν είναι καθόλου σίγουρο πως τα έργα αυτά θα πραγματοποιηθούν. Σχετικά με το κλείσιμο των γραμμών, είπε πως θεωρεί ρεαλιστικά αδύνατο να αλλάξουν οι αποφάσεις για αναστολή λειτουργίας τους και πως ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με τοπικές κοινωνίες για την εύρεση επιδοτήσεων προκειμένου να ξαναλειτουργήσουν οι γραμμές το συντομότερο δυνατόν. Από τη μεριά των Οικολόγων Πράσινων και των κινήσεων πολιτών τονίστηκε πως θεωρούν την υπεράσπιση του σιδηροδρόμου «κόκκινη γραμμή». Ο στόχος για άμεσο μηδενισμό των ελλειμμάτων ισοδυναμεί με καταδίκη σε «ξαφνικό θάνατο», επιλογή που θα συνεχίσουν να αντιμάχονται σε όλα τα επίπεδα. Θα είναι όμως ενεργοί συμπαραστάτες σε κάθε προσπάθεια ανασχεδιασμού του σε βιώσιμη κατεύθυνση και αποφυγής του κλεισίματος γραμμών, τουλάχιστον και κατά προτεραιότητα στα τμήματα Θεσσαλονίκη-Φλώρινα, Πάτρα-Πύργος και προαστιακός Καλαμάτας. |