Forum
[Isotimia.gr] ΤΡΑΜ: Προσέλαβε ειδικό νομικό σύμβουλο για την επέκταση του Πειραιά - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Isotimia.gr] ΤΡΑΜ: Προσέλαβε ειδικό νομικό σύμβουλο για την επέκταση του Πειραιά (/showthread.php?tid=1745)



[Isotimia.gr] ΤΡΑΜ: Προσέλαβε ειδικό νομικό σύμβουλο για την επέκταση του Πειραιά - AlexNik - 27-01-2011

Εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο προσέλαβε η Τραμ ΑΕ για την υποβοήθηση και εκπροσώπηση της εταιρείας στη δικαστική διένεξη με κατασκευάστρια εταιρεία για την επέκταση του Πειραιά.

Η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, προϋπολογισμού 92 εκατ. ευρώ, εξελίσσεται σε «θρίλερ», έπειτα από την απόφαση της διοίκησης να κατοχυρώσει το έργο στον τέταρτο μειοδότη του διαγωνισμού, την κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή - Τομή.

Προσωρινός ανάδοχος είχε ανακηρυχτεί η Θεμέλη και ακολουθούσαν οι εταιρείες Ελληνική Υδροκατασκευή και Γαντζούλας ΑΤΕ.
Η εταιρεία Θεμέλη, πέρα από τα εθνικά, κατέφυγε και στα διεθνή δικαστήρια (ΕΕ), καταγγέλλοντας την απόφαση της Τραμ ΑΕ.

Η απάντηση της ΕΕ ήταν επιβαρυντική για την Τραμ ΑΕ, η οποία προσέλαβεεξειδικευμένο νομικό σύμβουλο, εξαιτίας της «σπουδαιότητας της δικαστικής υπόθεσης».

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το Τραμ διακινεί ετησίως 18-19 εκατ. επιβάτες, με τα έσοδα από τα εισιτήρια (εξαιρούνται οι κάρτες) να ανέρχονται μόλις στα 3,4 εκατ., όταν το αντίστοιχο μέγεθος στην ΕΘΕΛ φτάνει τα 65 εκατ. ευρώ.

Εξαιτίας των ανωτέρω μεγεθών, το Τραμ αδυνατεί να αποπληρώσει με ίδιες δυνάμεις προσωπικό και προμηθευτές, καταφεύγοντας συνεχώς σε νέο δανεισμό και σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου (η τελευταία ΑΜΚ ήταν 5 εκατ. ευρώ).

Ως τα τέλη του 2009, τα έντοκα δάνεια ανέρχονταν στα 118 εκατ. ευρώ, οι συσσωρευμένες ζημιές στα 150 εκατ., το σύνολο των υποχρεώσεων στα 131 εκατ. και οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού στα 21 εκατ., για μια εταιρεία με 650 εργαζομένους και κύκλο εργασιών μόλις 5,6 εκατ. ευρώ.

Εφόσον συγχωνευτεί με το Αττικό Μετρό και τον ΗΣΑΠ, το Τραμ έχει ως μοναδική διέξοδο ανάπτυξης την επέκταση στο Πειραιά, με τη συνεπακόλουθη γενναία αύξηση επιβατών και εσόδων.

Η επέκταση στον Πειραιά θεωρείται αυτοσκοπός για την οικονομική βιωσιμότητα της Τραμ ΑΕ, καθώς θα επιφέρει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 25.000 ημερησίως.

Φώτης Φωτεινός