[Euro2Day] Αύξηση πάνω από 30% στα εισιτήρια συγκοινωνιών - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Euro2Day] Αύξηση πάνω από 30% στα εισιτήρια συγκοινωνιών (/showthread.php?tid=1648) |
[Euro2Day] Αύξηση πάνω από 30% στα εισιτήρια συγκοινωνιών - AlexNik - 03-12-2010 Μια γερή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των μέσων μαζικής μεταφοράς θα είναι ο γιορτινός… μποναμάς της κυβέρνησης για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων θα είναι μεγάλη, καθώς πλέον επιβεβαιώνεται ότι οι ισχύουσες τιμές θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 30%, χωρίς να λείπουν και τα σενάρια που κάνουν λόγο για αύξηση ακόμη και μεγαλύτερη από 50%. Το τελικό ύψος της τιμής του εισιτηρίου θα καθοριστεί με βάση τα αποτελέσματα της αναλογιστικής μελέτης που διεξάγει ο ΟΑΣΑ. Πάντως, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας ανέφερε χθες ότι το κόστος του εισιτηρίου θα είναι τουλάχιστον 1,30 αντί 1 ευρώ σήμερα, σημειώνοντας παράλληλα πως η επιδότηση της τιμής του από το κράτος στο άμεσο μέλλον δεν θα ξεπερνά το 50%, έναντι 75% που είναι σήμερα. Ο κ. Ρέππας υποστήριξε ότι στόχος της τιμολογιακής πολιτικής η οποία θα εφαρμοστεί θα είναι να «ανταμείβονται» εκείνοι που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες συχνότερα. Ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο μελετούν το ενδεχόμενο να διαφοροποιηθεί το σημερινό σύστημα που προβλέπει ότι το εισιτήριο ισχύει για διάστημα 90 λεπτών από τη στιγμή της πρώτης ακύρωσής του και στο διάστημα αυτό ο κάτοχός του μπορεί να πραγματοποιεί πολλαπλές διαδρομές μειώνοντας το τελικό κόστος της μετακίνησης. Έρχεται και σύστημα ζωνών Πληροφορίες αναφέρουν ότι μελετάται επίσης η καθιέρωση συστήματος ζωνών μετακίνησης, κατά τα πρότυπα μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, στις οποίες θα διαφοροποιείται το κόστος μετακίνησης με βασικό κριτήριο την απόσταση. Τέτοιο σύστημα ίσχυε παλιότερα στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο όπου η διαδρομή ήταν χωρισμένη σε τρία τμήματα και ανάλογα με τον προορισμό του ο επιβάτης πλήρωνε το σχετικό αντίτιμο. Στο σύστημα των ζωνών, που πιθανότατα θα είναι τρεις, θα περιλαμβάνεται σχεδόν το σύνολο του νομού Αττικής αλλά και το σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς που λειτουργούν σε αυτόν. Εξάλλου, προς την κατεύθυνση αυτή «δείχνει» και η πρόθεση του υπουργείου για ένταξη στον μητροπολιτικό ΟΑΣΑ τόσο του προαστιακού σιδηροδρόμου όσου και των ΚΤΕΛ, δύο μέσων δηλαδή που κινούνται κυρίως σε περιαστικές περιοχές του νομού. Εναλλακτικό σενάριο που εξετάζεται είναι η εφαρμογή ενός συστήματος που θα υπολογίζει το ύψος του εισιτηρίου με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις τις οποίες καλύπτει ο επιβάτης. Η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος πάντως δεν θεωρείται πολύ πιθανή, καθώς είναι πολύπλοκο στη χρήση του και απαιτεί πληθώρα υποδομών. Σύμφωνο ευθύνης Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών θα παρουσιαστεί έως τα Χριστούγεννα και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους θα ψηφιστεί προκειμένου να ξεκινήσει η εφαρμογή του. Στο πλαίσιο των αλλαγών που θα θεσμοθετεί το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνεται και το «Σύμφωνο Ευθύνης», το οποίο θα προβλέπει αυστηρό οικονομικό έλεγχο που θα διεξάγεται ανά τρίμηνο και προκειμένου να εντοπίζονται θέματα δημιουργίας ελλειμμάτων. Στην περίπτωση αυτή θα λαμβάνονται μέτρα τα οποία, μεταξύ άλλων, θα έχουν και τη μορφή κυρώσεων στις διοικήσεις των φορέων, για τις οποίες όμως θα προβλέπεται επιβράβευση στις περιπτώσεις θετικών αποτελεσμάτων, με την εφαρμογή ενός ιδιότυπου συστήματος bonus - malus. Από την πλευρά της κυβέρνησης τονίζεται σε κάθε ευκαιρία ότι οι αλλαγές στοχεύουν σε οικονομική εξυγίανση των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας, που χρωστούν περισσότερα από 3 δισ. ευρώ. Τη δική του σημασία έχει, πάντως, το γεγονός ότι σχεδόν το σύνολο του χρέους αποτελεί οφειλή του Δημοσίου προς τον ΟΑΣΑ. Το Δημόσιο όλα τα προηγούμενα χρόνια ουδέποτε τήρησε τη θεσμοθετημένη υποχρέωσή του να καταβάλλει στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ως επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό τη διαφορά μεταξύ του λειτουργικού κόστους και του καθοριζόμενου από την κυβέρνηση κάθε φορά κομίστρου. Η οφειλή του Δημοσίου προς τον ΟΑΣΑ ανέρχεται σε 2,95 δισ. ευρώ και αποτελεί το συντριπτικό μέρος του χρέους για το οποίο ο οργανισμός υποχρεώθηκε μόνο το 2009 να πληρώσει τόκους ύψους 117 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ τα τοκοχρεολύσια έως τη λήξη των δανείων θα φτάσουν το 1 δισ. ευρώ. Απεργούν την Τετάρτη οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ Να σημειώσουμε, τέλος, ότι οι επερχόμενες αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες προκαλούν ήδη αντιδράσεις στους εργαζομένους, που θα δουν τις εργασιακές σχέσεις τους να μεταβάλλονται σημαντικά και τις απολαβές τους να μειώνονται αισθητά. Τα συνδικάτα των εργαζομένων στους συγκοινωνιακούς φορείς έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία για την ερχόμενη Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου. Συμμετοχή στην κινητοποίηση αυτή θα έχουν και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, οι οποίοι αντιδρούν στην εφαρμογή του σχεδίου εξυγίανσης του οργανισμού που προχωρά με τις μετατάξεις των 2.351 εργαζομένων. Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς του Δημοσίου έχουν περιθώριο έως και σήμερα να δηλώσουν τα κενά σε ανθρώπινο δυναμικό που θα μπορούσαν να καλυφθούν με τη μετάταξη προσωπικού του ΟΣΕ. |