[Kavalanet] Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας - Εξυπηρέτηση ή ταλαιπωρία? - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123) +--- Thread: [Kavalanet] Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας - Εξυπηρέτηση ή ταλαιπωρία? (/showthread.php?tid=1577) |
[Kavalanet] Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας - Εξυπηρέτηση ή ταλαιπωρία? - AlexNik - 24-10-2010 Από την Ελένη Ζήση Έχει ειπωθεί πολλές φορές ότι οι σύγχρονες πόλεις χαρακτηρίζονται από τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πολίτες τους. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν σημαντικό παράγοντα αυτής της εξίσωσης. Πόσο όμως τα μέσα μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα το Αστικό ΚΤΕΛ διευκολύνει τους πολίτες της Καβάλας στη μετακίνησή τους; Πόσο επιβαρύνει την τσέπη τους; Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και διόρθωσης των «κακώς κειμένων»; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που μπορούν να τεθούν σε μια έρευνα που αφορά το δήμο Καβάλας και τις υπηρεσίες που παρέχει το Αστικό ΚΤΕΛ. Κατά γενική ομολογία το έργο που επιτελεί το Αστικό ΚΤΕΛ στο Δήμο Καβάλας είναι δύσκολο. Αυτό προκύπτει από τη γεωμορφία της πόλης η οποία σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί δυσεπίλυτο πρόβλημα, όσον αφορά την προσέγγιση απομακρυσμένων συνοικιών. Παρ΄όλα αυτά οι πολίτες δικαιούνται τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες με το (γιατί όχι) χαμηλότερο δυνατό κόστος. Πρόσφατα οι ιδιοκτήτες των περιπτέρων της Καβάλας, κυρίως των κεντρικών, αποφάσισαν να μην προμηθεύουν εισιτήρια στους πολίτες, έπειτα από έναν άκαρπο διάλογο που είχαν με τη διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ για αύξηση της τάξεως του 4% επί της βασικής τιμής. Την απόφαση αυτή βεβαίως πλήρωσε για άλλη μια φορά το επιβατικό κοινό, που καλείται πλέον να ψάχνει συγκεκριμένα σημεία πώλησης που υπάρχουν κυρίως στο κέντρο της πόλης. Τι γίνεται όμως με τις υπόλοιπες περιοχές; Μαρτυρίες αναφέρουν ότι δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Αστικό αν δεν έχεις εισιτήριο, το οποίο φυσικά δεν μπορείς να προμηθευτείς εύκολα. Σε αντίθετη περίπτωση όποιος επιβάτης δεν έχει εισιτήριο, σε έναν ενδεχόμενο έλεγχο, τότε θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερό πρόστιμο. Ακριβό εισιτήριο Σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα η τιμή του εισιτηρίου κυμαίνεται περίπου στα 50 λεπτά, όταν στην Καβάλα κοστίζει 90 λεπτά. Το θέμα έχει θίξει και η επιτροπή «Ακρίβεια STOP» της Καβάλας, ζητώντας τόσο τη μείωση της τιμής, όσο και τη δωρεάν μεταφορά των φοιτητών που αυτή τη στιγμή πληρώνουν 70 λεπτά για τις μετακινήσεις τους στο ΤΕΙ. Ένα ζωντανό παράδειγμα είναι οι τιμές των εισιτηρίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου το εισιτήριο κοστίζει 50 λεπτά και έχει διάρκεια 1.5 ώρας,στο Ηράκλειο 0,70 ευρώ, σε αντίθεση με την Καβάλα όπου μπορείς να χρησιμοποιήσεις μόνο μια φορά το ίδιο εισιτήριο. Ακόμα πιο περίεργο είναι το γεγονός ότι για να μετακινηθεί κανείς από το Περιγιάλι μέχρι τη Δεξαμενή με τη γραμμή Νο 2, χρειάζεται να αγοράσει διπλό εισιτήριο αξίας 1.80 ευρώ, χωρίς καν να χρειαστεί να αλλάξει λεωφορείο.Eργαζόμενος που μένει στον προφήτη-Ηλία και δουλεύει στο περιγιάλι χρειάζεται 100 ευρώ τον μήνα περίπου μόνο για να πάει στη δουλειά του. Εξυπηρέτηση Η γραμμή Νο3 που εξυπηρετεί την περιοχή του Περιγιαλίου, τις Εργατικές κατοικίες και τα Νεκροταφεία, εκτελεί δρομολόγια ανα μία ώρα μέχρι τις 12 το μεσημέρι και από εκει και πέρα περίπου ανα 1.5 ώρα. Δηλαδή όποιος κάτοικος της περιοχής αποφασίσει να κατέβει στο κέντρο μάλλον θα χρειαστεί πολλή ώρα, μέχρι να ξεκινήσει το δρομολόγιο που τον εξυπηρετεί για να επιστρέψει. Αυτό βεβαίως είναι ακόμα πιο δύσκολο τους χειμερινούς μήνες που αναγκάζεται να περιμένει στο κρύο και στη βροχή, εκτός αν αποφασίσει να καλέσει ταξί, και να πληρώσει περίπου 8 ευρώ για να μπορέσει τελικά να φτάσει στο σπίτι του. Προχειροδουλειές Βάσει του νόμου, το ΚΤΕΛ είναι υποχρεωμένο να διατηρεί σε καλή κατάσταση σταθμούς, πρακτορεία άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων και στέγαστρα αναμονής επιβατών,ενημερώνει το επιβατικό κοινό για τις όποιες αλλαγές υπάρχουν για το δίκτυο και τα δρομολόγια των επιβατικών γραμμών, καθώς και για κάθε άλλο χρήσιμο στοιχείο. Κάτι τέτοιο σκεφτόμαστε ότι πρέπει να έγινε και στην περίπτωση αλλαγής της αφετηρίας για Κηπούπολη, μόνο που σε αυτή την περίπτωση η εικόνα μιλούσε από μόνη της. Απέναντι από την παλιά αφετηρία του Αστικού ΚΤΕΛ, υπήρχε κολλημένο ένα χαρτί, σε ένα στύλο της ΔΕΗ που έλεγε «Η αφετηρία της Κηπούπολης έχει μεταφερθεί στο Ιώδιο». Εκτός του ότι το χαρτί κινδύνευε να καταστραφεί ανά πάσα στιγμή είτε από τον αέρα είτε από τη βροχή, ο επιβάτης ήταν μάλλον υποχρεωμένος να γνωρίζει που είναι το Ιώδιο. Και όλα αυτά όταν το Αστικό ΚΤΕΛ έχει χρηματοδοτηθεί με 800.000 ευρώ για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των παροχών του. Στάσεις Από την άλλη πλευρά η εικόνα που παρουσιάζουν οι στάσεις αναμονής των επιβατών είναι τουλάχιστον απαράδεκτες και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς πολύ εύκολα. Αν και οι καταγγελίες που έχουν γίνει, ακόμα και στην Ένωση Καταναλωτών που πολλές φορές έχει παρέμβει γι΄αυτό το θέμα, ωστόσο η Νομαρχία, που είναι αρμόδια επί του θέματος, φαίνεται πως δεν έχει επιβάλει ακόμα κυρώσεις στους φορείς. Επιδοτήσεις Το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας σε συνεργασία που είχε με το Δήμο Καβάλας, εισέπραξε το ποσό των 410.000 ευρώ για το πρόγραμμα ΣΥΝ- ΚΟΙΝΩΝΙΑ, επιδοτώντας το εισιτήριο στα πολύ πρωινά δρομολόγια όπου η κίνηση ήταν περιορισμένη. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε ότι Το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας συμμετείχε στο «Ολοκληρωμένο Τηλεματικό Σύστημα Δυναμικής Πληροφόρησης Κοινού και Αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων αστικών συγκοινωνιών» με σκοπό την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό Το έργο χρηματοδοτήθηκε 75% από το ΚΠΣ και 25% από Εθνικούς Πόρους, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας, έχει λάβει 800.000 ευρώ για τις ανάγκες αυτού του προγράμματος. Στόχος του συγκεκριμένου έργου, ήταν η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου τηλεματικού συστήματος διαχείρισης των αστικών μεταφορών, που περιλαμβάνει συστήματα δυναμικής πληροφόρησης των πολιτών, καθώς και συστήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων, με την χρήση προηγμένων τεχνολογικών Μέσων, ενώ εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με την χρήση έξυπνων καρτών. Βάσει του Έργου θα δημιουργούσε το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας • Δώδεκα Αυτόματους πωλητές εισιτηρίων σε επιλεγμένα κεντρικά σημεία στην πόλη, ώστε οι πολίτες να προμηθεύονται εισιτήρια οποιαδήποτε στιγμή του εικοσιτετραώρου. (Πόσους αυτόματους πωλητές διαθέτει το Αστικό ΚΤΕΛ • Δώδεκα έξυπνες στάσεις εγκατεστημένες σε σημεία μεγάλης πληθυσμιακής συγκέντρωσης, οι οποίες πληροφορούν τους επιβάτες για τον πραγματικό χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου. (Πόσες έξυπνες στάσεις υπάρχουν στε κεντρικά σημεία της Καβάλας • Λογισμικό παρακολούθησης των οχημάτων και λογισμικό ενημέρωσης των επιβατών [real time passenger information]. • Λογισμικό παρακολούθησης Εισιτηρίων και Έξυπνων καρτών • Διάθεση της πληροφορίας προς τους επιβάτες μέσω του διαδικτύου. Το δημοσιευμένο στο διαδίκτυο υλικό, περιλαμβάνει πίνακες δρομολογίων, δρομολόγια και στάσεις.(Όσο και αν ψάξαμε δεν καταφέραμε να βρούμε ιστοσελίδα του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας. Ακόμα και κάποια που υπήρχε στο παρελθόν, σήμερα δεν λειτουργεί). • Πληροφόρηση των επιβατών για τον πραγματικό χρόνο άφιξης μέσω: έξυπνων στάσεων, διαδικτύου και με την χρήση SMS. • GPS και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό για την επικοινωνία φωνής και δεδομένων, των οχημάτων με το κέντρο ελέγχου. • Σύστημα αυτόματης συλλογής κομίστρου στο εσωτερικό των οχημάτων, με υποστήριξη έξυπνων καρτών και συμβατικών εισιτήριων. • Σύστημα οπτικής και ηχητικής αναγγελίας εντός των οχημάτων, για την πληροφόρηση των επιβατών σχετικά με την επόμενη στάση, καθώς και τις μετεπιβιβάσεις και τις ανταποκρίσεις. Γιατί δεν έκανε κάτι για τα στέγαστρα των στάσεων να μή βρέχεται ο κόσμος; Μήπως τελικά κανένας δεν σκέφτεται τις ανάγκες των πολιτών παρά μόνο το κέρδος; |