[Έθνος] Τα τρένα της μεγάλης χλιδής - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Έθνος] Τα τρένα της μεγάλης χλιδής (/showthread.php?tid=1558) |
[Έθνος] Τα τρένα της μεγάλης χλιδής - AlexNik - 18-10-2010 Αυστηρή πολιτική για την εξυγίανση των ΔΕΚΟ, με «μαχαίρι» στα επιδόματα και στις υπερωρίες ετοιμάζει η κυβέρνηση. Στο οικονομικό επιτελείο εξετάζουν όλα τα δεδομένα, κάνουν συγκρίσεις με παρελθόντα έτη και αναλύουν τις βασικές παραμέτρους για να καταλήξουν στο σχέδιο με τις άμεσες προτεραιότητες για ριζικές αλλαγές στις ΔΕΚΟ. Αναμένοντας το τριετές πρόγραμμα, που κάθε ΔΕΚΟ (με σημείο αναφοράς την Ειδική Γραμματεία του Οικονομικών) έχει δεσμευτεί ότι θα καταθέσει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, η κυβέρνηση επεξεργάζεται το στρατηγικό της σχέδιο συνολικά για τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και με στόχο την εξοικονόμηση κονδυλίων και εν τέλει την εξυγίανσή τους. Το «μοντέλο ΟΣΕ» δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί και σε άλλες ΔΕΚΟ με σοβαρά προβλήματα και αδικαιολόγητες σπατάλες. Από το οικονομικό επιτελείο τονίζουν ότι το πρώτο βήμα εξυγίανσης έχει ήδη γίνει με τον νόμο που έθεσε πλαφόν στη μισθοδοσία για όλα τα επίπεδα (ώστε να φτάνει ο υψηλόμισθος τα 5.855 ευρώ μηνιαίως). Ο περιορισμός των ανώτατων αμοιβών οδήγησε στην εξοικονόμηση 200 εκατ. ευρώ συνολικά για τις ΔΕΚΟ, ενώ στον ΗΣΑΠ για παράδειγμα άγγιξε τα 15 εκατομμύρια ευρώ. «Ακτινογραφία» Ο ΗΣΑΠ απασχολεί περίπου 1.200 εργαζομένους, που παραπέμπουν σε όλες τις κλίμακες της μισθοδοσίας. Οι μισθοί είναι μικρότεροι των εισπράξεων από επιδόματα και υπερωρίες, ενώ ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν από την «ακτινογραφία» της κατάστασης στον Οργανισμό. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το «Εθνος της Κυριακής» είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και δείχνουν τις ευθύνες των πολιτικών ηγεσιών, οι οποίες δεν διαχειρίστηκαν με ορθό τρόπο το συγκεκριμένο ζήτημα στα κρίσιμα υπουργεία επί χρόνια. Η διαπίστωση έρχεται από κορυφαίο κυβερνητικό παράγοντα που ομολογεί ότι ευθύνες έχουν όλα τα πολιτικά κόμματα. Τα χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα εξής: Από το σύνολο των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ: > 58 έχουν μισθοδοσία (σύνολο απολαβών, δηλαδή ασφαλιστικά, υπερωρίες κ.ά.) ετησίως πάνω από 100 χιλιάδες ευρώ ο καθένας. > 74 εργαζόμενοι έχουν μισθοδοσία από 90 έως 100 χιλιάδες ο καθένας. > 120 εργαζόμενοι έχουν από 80 έως 90 χιλιάδες ευρώ σύνολο αποδοχών. > 177 εργαζόμενοι μισθοδοτούνται από 70 έως 80 χιλιάδες ευρώ ο καθένας. > 155 εργαζόμενοι λαμβάνουν (με υπερωρίες και ασφαλιστικά πάντα) από 60 έως 70 χιλιάδες ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι από 70 χιλιάδες ευρώ και πάνω μπαίνει πια το πλαφόν που ισχύει για τους δημοσίους υπαλλήλους. Το πρώτο συμπέρασμα από τα προαναφερόμενα είναι ότι 429 εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, ήτοι το 31% της επιχείρησης, έπαιρναν για το 2009 παραπάνω από το ανώτατο όριο που όριζε το πλαφόν. Το υπουργείο Οικονομικών, όμως, έχει άλλα στοιχεία, τα οποία θεωρεί ότι παραπέμπουν με απλές μαθηματικές πράξεις σε ένα «μεγάλο πάρτι». Κάνουν λόγο για 355.000 ώρες (υπερωρίες) που έχουν καταγραφεί για το 2009 και με «χάρτη» που αφορά το σύνολο των εργαζομένων. Δηλαδή κάθε εργαζόμενος έχει από 300 ώρες υπερωριών όλο τον χρόνο! Σε αρκετές από τις τελευταίες κυβερνητικές συσκέψεις οι αρμόδιοι υπουργοί ανέλυσαν τα στοιχεία από τις έρευνες και δεσμεύτηκαν ότι σύντομα θα έχουν ξεκάθαρη και πλήρη εικόνα για τις προτεινόμενες παρεμβάσεις και εντός του 2010. Το «μυστικό» είναι ότι οι ρυθμοί επιταχύνονται για το «λίφτινγκ» στις ΔΕΚΟ και τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων (από το 2009 έχουν ήδη περιοριστεί κατά 15% στον ΗΣΑΠ). Το οικονομικό επιτελείο αποφεύγει να αποκαλύψει τη στρατηγική του, αλλά όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι μετά τις περιφερειακές εκλογές θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις και θα προχωρήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές, που εκ των πραγμάτων συμπεριλαμβάνονται ως συμφωνία στο μνημόνιο. Το πλέον σίγουρο είναι ότι οι ρυθμίσεις θα έχουν «αντίκρισμα» στον προϋπολογισμό για το 2011, το προσχέδιο του οποίου διατηρούσε επιφυλάξεις και παρέμενε ουσιαστικά στους «αστερίσκους»... Εκτροχιασμός 3.900 ευρώ ο βασικός, 4.700 τα επιδόματα Στον ΗΣΑΠ ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του κόστους εργασίας προβλεπόταν μέχρι το 2009 για επιδόματα και υπερωρίες. Λέγεται ότι η έρευνα στο υπουργείο Οικονομικών οδήγησε στην καταγραφή απολύτως αδικαιολόγητων επιδομάτων. Ταυτόχρονα, η ηγεσία του υπουργείου έδωσε εντολή στις υπηρεσίες να «σκανάρουν» την πραγματικότητα και τη δυνατότητα περιορισμού των κονδυλίων, χωρίς αναίτιες υπερβάσεις του στόχου για το 2010. Ακραίο φαντάζει το υπαρκτό σενάριο για εργαζόμενο που είχε για το 2009 ετήσιες ακαθάριστες αποδοχές που ξεπερνούν τις 122.000 ευρώ! Ο μισθός του έφτανε τα 3.900 ευρώ μηνιαίως και τα επιδόματα τα 4.700 ευρώ (σύνολο 8.600 ευρώ). Είναι αλήθεια ότι το υπό επεξεργασία σχέδιο για τις ΔΕΚΟ δεν έχει ακόμη απαντήσεις για το πλαίσιο αποκρατικοποιήσεων ή για το «κλείσιμο» αν χρειαστεί. Σε καμία όμως περίπτωση δεν αφορά ΔΕΚΟ, όπως οι σχετικές με συγκοινωνίες, που εντάσσονται στο πρόγραμμα εξυγίανσης. Το σίγουρο είναι ότι μισθοί, επιδόματα και υπερωρίες (όπως και λειτουργικά άλλα έξοδα) μπαίνουν στο μικροσκόπιο, με την πρόθεση να αντιμετωπιστούν στρεβλώσεις χρόνων και να μπει τάξη στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος - τονίζουν κυβερνητικοί παράγοντες. > 100.000 και πλέον € «καθαρίζουν» ετησίως 58 εργαζόμενοι του ΗΣΑΠ > 90.000 έως 100.000 παίρνουν 74 εργαζόμενοι και 80.000 έως 90.000 120 εργαζόμενοι > 355.000 υπερωρίες «μοιράστηκαν» το 2009 οι περίπου 1.200 εργαζόμενοι Φώφη Γιωτάκη RE: [Έθνος] Τα τρένα της μεγάλης χλιδής - Konstantinos - 19-10-2010 Αυτα ειναι λεφτα!!!! |