tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Forum Corner (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=69) +--- Forum: Καθημερινότητα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=91) +--- Thread: tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ (/showthread.php?tid=1536) |
tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ - cmegas - 30-09-2010 ΠΗΓΗ: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/09/blog-post_9786.html (Γραμμένο από οδηγό) Ακούω πολλούς να απορούν για το πώς έφτασε η ΕΘΕΛ και ο ΟΑΣΑ να χρωστούν τόσα δις στις τράπεζες, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα αυτά που βιώνουμε σήμερα αλλά και αυτά που θα έρθουν στο μέλλον. Οι περισσότεροι (που δεν γνωρίζουν) εντοπίζουν το πρόβλημα στην κακοδιαχείρηση. Πολλά έξοδα λόγω σπαταλών και μειωμένα έσοδα λόγω έλειψης ελέγχου των εισητηρίων. Ενώ πράγματι η κακοδιαχείρηση είναι ένα πρόβλημα, ειδικά η εισητηριοδιαφυγή, εντούτοις είναι το μικρότερο. Σε πολύ λίγο βαθμό οφείλεται για την σημερινή κατάσταση. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά των κυβερνήσεων που κυβέρνησαν την χώρα και ειδικότερα της κυβέρνησης που έφτιαξε την ΕΘΕΛ. Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της εταιρίας είχε προδιαγραφεί και ο θάνατος της. Έναν θάνατο που η καλή διαχείρηση θα καθυστερούσε αλλά δεν θα μπορούσε να αποτρέψει. Εξηγούμε: Η ΕΘΕΛ και κατ επέκταση ο ΟΑΣΑ επιτελούν κοινωνικό έργο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με ιδιωτικά κριτήρια αν δεν επιδοτούνται από το κράτος, πολύ απλά γιατί δεν μπορούν να πάνε το εισητήριο στα 3 ευρώ. Όταν ένας οργανισμός αστικής συγκοινωνίας επιτελεί κοινωνικό έργο αυτό σημαίνει ότι με μικρό εισητήριο πηγαίνει παντού και πάντα. Σε «άγονες» γραμμές που δεν αφήνουν κέρδος το λεωφορείο πηγαίνει πρωί, απόγευμα, νύχτα, κυριακές, αργίες. Τι κρατάει ζωντανό έναν οργανισμό που επιτελεί κοινωνικό έργο; Η κρατική επιχορήγηση. Είναι η φύση του έργου του τέτοια που δεν μπορεί να βγάλει όχι κέρδος αλλά ούτε καν τα έξοδα του. Εδώ λοιπόν είναι η μεγάλη παγίδα. Οι κυβερνήσεις αντί να δίνουν την επιχορήγηση που θα κάλυπτε τον προϋπολογισμό, έστελναν (και στέλνουν) τον ΟΑΣΑ να δανείζεται από τις τράπεζες με εγγυητή το κράτος. Έλεγαν δηλαδή « για να μην φαίνονται τα έξοδα μεγάλα στον κρατικό προϋπολογισμό, πήγαινε δανείσου με δική μου εγγύηση και είναι το ίδιο πράγμα. Αφού εγώ (το κράτος) θα τα πληρώσω είναι σαν να σου δίνω την επιδότηση σου». Τα δάνεια αυτά, η επιδότηση που οφείλει να δίνει το κράτος δηλαδή, είναι που εμφανίζονται σήμερα σαν το «τεράστιο έλειμα» της ΕΘΕΛ και του ΟΑΣΑ. Καταλάβατε την κομπίνα; Εκεί που μας χρώσταγαν μας παίρνουν και το βόδι. Αυτή είναι η ουσία και η βάση όλων των προβλημάτων μας. RE: tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ - cmegas - 30-09-2010 Το θέμα είναι ΠΟΣΟ θα το πάει το εισιτήριο ο ιδιώτης;;;;;;; RE: tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ - abc - 01-10-2010 (30-09-2010, 07:49 PM)Solaris_Urbino_18 Wrote: Γι'αυτο να σταματησει η επιδοτηση και να πουληθει σε ιδιωτες μπας και....... και ο ιδιώτης θα ζητήσει επιδότηση για τις περισσότερες γραμμές. RE: tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ - B10M-SB756 - 02-10-2010 Λοιπον.......... (30-09-2010, 07:49 PM)Solaris_Urbino_18 Wrote: Γι'αυτο να σταματησει η επιδοτηση και να πουληθει σε ιδιωτες μπας και δουμε ασπρη συγκοινωνιακη μερα στην Αθηνα. Γιατι καλως ή κακως ο ιδιωτης κοιταει να βγαλει και για να βγαλει θα εξυπηρετησει. Δεν ειναι τυχαιο που μονον ο ιδιωτικος τομεας δουλευει....... 1ον Η επιδοτηση δεν θα παψει να χορηγειται οσο θα υπαρχει και στην υπολοιπη Ευρωπη. 2ον Το αν θα δωθουν στον ιδιωτη δεν ξερεις αν θα σου βγει σε καλο η κακο (πηγαινε να δεις τι ωραια που ειναι τα αστικα ΚΤΕΛ της Σαλαμινας, δρομολογια στην ωρα, το χειμωνα το βραδυ κοψιμο η συγκοινωνια απτις 8.30 και αυτοκινητα σαραβαλα). 3ον Ο ιδιωτικος τομεας δουλευει......... τον κοσμο! (Π.χ αναθεμα τους ιδιωτες provider, ΟΤΕ και παλι ΟΤΕ) (30-09-2010, 09:14 PM)Solaris_Urbino_18 Wrote: Κοιτα αυτη τη στιγμη το εισητηριο κοστιζει 1,60€ απο οτι γνωριζω οποτε μια τιμουλα στα 2€ ειναι καλη πιστευω! Να αραιωσουν λιγο και οι στασεις μεταξυ τους δλδ απο τα 100 μ. ας παει κατιτις παραπανω..... κοψιμο αχρηστων γραμμων και πολλα αλλα ωραια! Που εισαι ΒΓΕΝΟ να αγορασεις την ΕΘΕΛ?? Χμ..... εξωτερικο εχεις παει? αν οχι τσεκαρισε τα εισητηρια και τις τιμες της ολλανδικης ''κρατικης'' === GVB === Συμφωνω οτι θα καταργηθουν και γραμμες και στασεις αν αναλαβει ο ιδιωτης....... αλλα ποιος ιδιωτης? ο ΒΓΕΝΟ? .......αυτος το φυσαει ακομα με την ολυμπιακη και δεν λεει να κρυωσει. Του την εκατσε γερα ο χοντρος στον κ**ο. Του βγαζω το καπελο. RE: tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ - Giannis - 02-10-2010 Ο ιδιώτης πρώτα απ' όλα θα κοιτάξει να έχει το μεγαλύτερο κέρδος με τα ελάχιστα έξοδα. Αν δεν δημιουργηθεί κάποιος σοβαρός εποπτικός οργανισμός μας βλέπω σύντομα να αναπολούμε την ΕΘΕΛ. Τα λεωφορεία είναι απαραίτητα και το βράδυ, ίσα-ίσα που στην Αθήνα υπάρχουν ελάχιστες νυχτερινές γραμμές. Μην ξεχνάς ότι η Αθήνα έχει 4 εκατομμύρια πληθυσμό και υπάρχει κόσμος που δουλεύει ως αργά. Την τιμή των εισιτηρίων θα πρέπει να την συγκρίνουμε με χώρες με παρόμοιους μισθούς πχ Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία. RE: tro-ma-ktiko: Πώς μπήκε η θηλιά στον λαιμό της ΕΘΕΛ - B10M-SB756 - 02-10-2010 (02-10-2010, 10:05 AM)Solaris_Urbino_18 Wrote: Μα αν μπει ιδιωτης και παρει την ΕΘΕΛ (υποθετικα μιλαμε παντα) θα ειναι εταιρεια και οχι καρναβαλια Αστικα ΚΤΕΛ. Τι χρειαζονται τα λεωφορεια απο καποια ωρα και μετα??? Με εξαιρεση Παρασκευη-Σαββατο. Να εισαι σιγουρος (και στο λεω γιατι γνωριζω) ο ιδιωτης (τυπου arriva) δεν ενδιαφερεται για ολο το συγκοινωνιακο κομματι αλλα για τις πιο επικερδεις γραμμες (πχ. αεροδρομιο, κορμους). Τις υπολοιπες, ειτε θα κανει καποια συμφωνια να μην τις αναλαβει και αν τις αναλαβει, η ποιοτητα των υπηρεσιων θα ειναι.....αθλια. Τα καρναβαλια ΚΤΕΛ που λες, υπαρχουν και λειτουργουν κατα αυτον τον τροπο γιατι τους κανουν.... πλατες.... καποιοι (επιχορηγουνται και δεν κανουν τα μισα απο αυτα που πρεπει). Μην ξεχνας οτι το 1977 ο Καραμανλης (ο γερος) κατηργησε τα εναπομεινοντα ΚΤΕΛ της αττικης, σε μια νυχτα γιατι οι ''κυριοι'' ιδιοκτητες απαιτουσαν, αφου ειχαν βγαλει αρκετα χρηματα απο τα 25ετιας σαραβαλα τους (στην πλειοψηφια), να τους χρηματοδοτησει-επιχορηγησει και την αντικατασταση των οχηματων. Τα λεωφορεια, οπως πολυ σωστα ανεφερε ο συμφορουμιτης Giannis, κυκλοφορουν μεχρι αργα το βραδυ για να εξυπηρετουν και αδυναμες (οικονομικα) ομαδες ανθρωπων, εξαλλου ο ρολος της ΕΘΕΛ ειναι και κοινωνικος, δεν ειναι επιχειρηματικος οπως θελει να περασει στο κοινο ο κ.Παπακωνσταντινου (ο τσαρος). (02-10-2010, 11:32 AM)Giannis Wrote: ...... Αν δεν δημιουργηθεί κάποιος σοβαρός εποπτικός οργανισμός μας βλέπω σύντομα να αναπολούμε την ΕΘΕΛ...... Μην ξεχνάς ότι η Αθήνα έχει 4 εκατομμύρια πληθυσμό και υπάρχει κόσμος που δουλεύει ως αργά...... Την τιμή των εισιτηρίων θα πρέπει να την συγκρίνουμε με χώρες με παρόμοιους μισθούς πχ Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία. Εχεις δει πολλους ''σοβαρους'' εποπτικους οργανισμους στην Ελλαδα να λειτουργουν σωστα? Εχει 4 εκατομμυρια κοσμο που δεν εξυπηρετουνται σωστα και οι ευθυνες δεν ειναι στο προσωπικο κινησης (στην πλειοψηφια) αλλα στον προγραμματισμο που γινεται απο τα ''μεγαλα'' κεφαλια που φερουν την ευθυνη, για την οικονομικη (και λειτουργικη) καταντια της ΕΘΕΛ και πολλων αλλων οργανισμων. Η τιμη των εισητηριων ειναι η πιο χαμηλη στην Ευρωπη, με βασικο αντικτυπο την ποιοτητα των υπηρεσιων.... το ερωτημα ειναι, αντεχει να παρει πανω του ο κοσμος μια αυξηση εισητηριων (σε μια δυσκολη περιοδος) που να βελτιωσει σημαντικα (αν βελτιωσει) τις υπηρεσιες που του παρεχονται?........ μπορουν ολοι? |