Forum
[Το Βήμα] «Πράσινο φως» για την εξυγίανση του ΟΣΕ στο Υπουργικό Συμβούλιο - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Το Βήμα] «Πράσινο φως» για την εξυγίανση του ΟΣΕ στο Υπουργικό Συμβούλιο (/showthread.php?tid=1491)



[Το Βήμα] «Πράσινο φως» για την εξυγίανση του ΟΣΕ στο Υπουργικό Συμβούλιο - AlexNik - 10-09-2010

Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Στη συνέντευξη Τύπου που παραχωρεί ο Δημήτρης Ρέππας αναφέρει -μεταξύ άλλων- ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση εργαζομένων.

«Με την πρωτοβουλία μας αυτή», υπογράμμισε ο κ. Ρέππας, «απαλλάσσουμε τον Έλληνα φορολογούμενο από το άγος του χρέους και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ που φθάνουν σε δυσθεώρητα ύψη».

Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι πάνω από 1 δισ. ευρώ. «Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι ένα δισεκατομμύριο είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το Δημόσιο για το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων που έχει περικοπεί» εξήγησε.

Το Δημόσιο θα αναλάβει το σύνολο των υποχρεώσεων του ΟΣΕ -ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ- ενώ τα ακίνητα που ανήκουν στον ΟΣΕ θα περάσουν στην κυριότητα του Δημοσίου.

Επίσης, το σχέδιο νόμου προβλέπει απελευθέρωση των κομίστρων κάτι που σημαίνει ότι αυτά θα διαμορφώνονται ελεύθερα χωρίς κρατική παρέμβαση.

Ο κ. Ρέππας είπε ότι η εξυγίανση είναι ο ενδιάμεσος σταθμός για να φθάσουμε στον τελικό προορισμό, με στόχο ένα σύγχρονο, βιώσιμο σιδηρόδρομο.

Διαβεβαίωσε ότι διασφαλίζονται πλήρως οι θέσεις εργασίας: «Ούτε μία απόλυση, παρά την κρίση που όλοι αναγνωρίζουν. Ακόμη, πετύχαμε να μην μειωθούν οι τακτικές αποδοχές.»

Το προσωπικό του ΟΣΕ θα μειωθεί κατά 2.800 άτομα μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα μπει τέλος στα «μαύρα βαγόνια» και στα «μαύρα κτίρια».

«Στα 'μαύρα βαγόνια' που μετέφεραν εμπορεύματα και στα 'μαύρα κτίρια' που ενοικιάζονταν εκτός εταιρικών συμφερόντων. Δίνουμε τέλος σε εκπτώσεις, ύψους 85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού και στις προκλητικές συμβάσεις που ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες, καθώς και Κανονισμούς λειτουργίας που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα και την Ευρώπη.»