Forum
Γραμμή 040 Σταθμός Αμαρουσίου - Πολύδροσο - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Δημοτικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=61)
+---- Forum: Αττική (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=60)
+----- Forum: Δημοτικη Συγκοινωνια Δημου Αμαρουσιου (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=77)
+----- Thread: Γραμμή 040 Σταθμός Αμαρουσίου - Πολύδροσο (/showthread.php?tid=1415)



Γραμμή 040 Σταθμός Αμαρουσίου - Πολύδροσο - panos81 - 12-07-2010

Γραμμή 040: Σταθμός Η.Σ.Α.Π. Αμαρουσίου - Πολύδροσο

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η σημερινή γραμμή 040 ξεκίνησε να λειτουργεί τον Σεπτέμβριο του 2001, και είναι αποτέλεσμα μιας αναδιάρθρωσης του δικτύου που έγινε τότε, όπως περιέγραψα στα topic για τις γραμμές 010 και 030. Δηλαδή η μακροσκελής 010 (Αγία Φιλοθέη - Σταθμός Αμαρουσίου - Πολύδροσο) έσπασε σε 2 γραμμές. Ο κλάδος του Πολυδρόσου και η γραμμή 030 προς Σισμανόγλειο αποτελούσαν τότε ουσιαστικά καρμπόν αντιγραφή του 449 της Ε.ΘΕ.Λ. (Σταθμός Αμαρουσίου - Πολύδροσο) και τοπικό του 448 αντίστοιχα, και έγινε "τράμπα" των τμημάτων τους μεταξύ Σταθμού Αμαρουσίου και Δημοτικού Κολυμβητηρίου, ώστε το 030 να διέρχεται μέσω Κοκκινιάς και η νέα γραμμή (που πήρε αριθμό 040) να διέρχεται μέσω της οδού Σωρού. Έκτοτε, η σημαντικότερη αλλαγή που επήλθε στην διαδρομή οφείλεται στην κατασκευή του κυκλικού κόμβου του Ο.Τ.Ε., την κατάργηση της αριστερής στροφής από την Λεωφ. Κηφισίας (κάθοδος) προς την οδό Σωρού, και της μονοδρόμησης της Σωρού από την Αμαρουσίου-Χαλανδρίου προς την Λεωφ. Κηφισίας. Επίσης, η μονοδρόμηση της Βασιλίσσης Σοφίας οδήγησε στην εκτροπή της γραμμής μέσω της Λεωφ. Κηφισίας στην άνοδο. Όταν έγινε η ανάπλαση του Αμαρουσίου πριν την Ολυμπιάδα (οι γνωστοί "κυβόλιθοι"), οι γραμμές 030 και 040 που ανέβαιναν την Βασ. Σοφίας επιστρέφοντας στον σταθμό Η.Σ.Α.Π. εκτράπηκαν μέσω της Λεωφ. Κηφισίας. Το κενό στο κέντρο καλύφθηκε αρχικά από την "Κυκλική Γραμμή 1", αργότερα όμως οι 030 και 040 επανήλθαν στην αρχική τους διαδρομή.

Σημειώνεται ότι ο αριθμός 040 είχε αρχικά κρατηθεί για την γραμμή express Αμαρουσίου - Αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος" που λειτούργησε βραχύβια από το 2002 έως τα τέλη του 2003. Για ένα διάστημα, τόσο τα λεωφορεία φυσικού αερίου της γραμμής Αεροδρομίου, όσο και τα ΜΑΝάκια της γραμμής Πολυδρόσου, έδειχναν αριθμό "040", μέχρι που εν τέλει η γραμμή του Αεροδρομίου πήρε αριθμό Ε01.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Από τον Σταθμό Η.Σ.Α.Π. η γραμμή 040 κατευθύνεται προς Πολύδροσο μέσω Χατζηαντωνίου, Παπαφλέσσα, Λεωφ. Κηφισίας, Α.Κ. Αττικής Οδού, Χειμάρρας, Αμαρουσίου-Χαλανδρίου, Σωρού, Μεσογείων, Μακρυγιάννη (κολυμβητήριο), Μεσογείων, Φραγκοκκλησιάς, Σάμου και Ιωάννου Χρυσοστόμου. Η στάση "Ιωάννου Χρυσοστόμου" στο Πολύδροσο αποτελεί πρακτικά το τέρμα της γραμμής, υπό την έννοια ότι εκεί εναρμονίζεται το λεωφορείο με τον χρόνο και αλλάζει η προμετωπίδα. Στην επιστροφή, από την Ιωάννου Χρυσοστόμου και την Ακακιών βγαίνει ξανά Μεσογείων και μέχρι την διασταύρωση Αμαρουσίου-Χαλανδρίου, Σωρού και Αγ. Αθανασίου η διαδρομή είναι ουσιαστικά το αντίστροφο της διαδρομής προς Πολύδροσο. Εκεί στρίβει δεξιά Αγ. Αθανασίου, αριστερά Κονίτσης, δεξιά Λεωφ. Κηφισίας, αριστερά Βασ. Σοφίας, αριστερά 28ης Οκτωβρίου και επιστρέφει στον σταθμό Η.Σ.Α.Π. Αμαρουσίου.

ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ - ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ
Η 040 έχει δρομολόγια περίπου ανά 20-22 λεπτά τις καθημερινές και το πρωϊ του Σαββάτου, και ανά 30-35 λεπτά τις Κυριακές, αργίες και στο θερινό ωράριο.
Για την 20λεπτη συχνότητα απαιτούνται 3 λεωφορεία, και για την 30λεπτη 2. Η 040 χρησιμοποιεί συχνά "Βεργίνες" (μία και κάποιες φορές δύο) τις καθημερινές, ειδικά μάλιστα Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή που τα καταστήματα λειτουργούν και απόγευμα. Δευτέρα και Τετάρτη πολλές φορές η "Βεργίνα" αντικαθίσταται το μεσημέρι με ΜΑΝάκι.

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ
Συγκοινωνία Αμαρουσίου: Όπως και οι άλλες γραμμές, η 040 έχει σύνδεση με όλες τις άλλες 6 γραμμές της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου στο κέντρο. Με την 030 η επιστροφή προς Μαρούσι είναι κοινή μετά την στάση "Κονίτσης". Το τμήμα από την αφετηρία μέχρι την διασταύρωση Παπαφλέσσα και Λεωφ. Κηφισίας είναι κοινό με τις 020, 030, 050, 060 και 070, ενώ από εκεί μέχρι την οδό Χειμάρρας η διαδρομή είναι κοινή με την 060.
Ε.ΘΕ.Λ.: Η 040 συνδέεται με τους κορμούς Α7/Β7 και Α8, το Express Αεροδρομίου Χ93, και τα τοπικά 402 και 412, 501/527, 541, 555, 410, 446 και 448.
Η.Σ.Α.Π.:Η 040 εξυπηρετεί μόνο τον σταθμό Αμαρουσίου.
Προαστιακός: Η 040 περνά από τον σταθμό "Κηφισίας" και σε μικρή απόσταση (περίπου 150 μ.) από τον σταθμό "Πεντέλης".


RE: Γραμμή 040 Σταθμός Αμαρουσίου - Πολύδροσο - panos81 - 21-07-2016

Σε μια μάλλον αψυχολόγητη κίνηση προέβη η Δημοτική Αρχή, ενώνοντας τις γραμμές 040 και 060 σε μία, η οποία κατεβαίνει την Λεωφ. Κηφισίας μέχρι τον Άγιο Θωμά, στρίβει αριστερά Παραδείσου, μετά ανεβαίνει την Αμαρουσίου - Χαλανδρίου και στην συνέχεια όπως είχε. Για να φτάσει κάποιος στο Πολύδροσο, κάνει ένα μεγάλο S. Ο χάρτης δείχνει ακριβώς την διαδρομή: http://www.maroussi.gr/inst/marousi/gallery/attachments/map_dimotiki_sigkinonia_2016.pdf

Όσο για την συχνότητα δρομολογίων: Ανά 1 ώρα και 5 λεπτά... Ούτε άγονη γραμμή νησιωτικού ΚΤΕΛ να ήταν.

Η κίνηση αυτή βολεύει μόνο όσους πάνε... στον Άγιο Θωμά, καθώς έχουν εναλλακτική πέραν του 010. Για όσους πηγαίνουν στον Παράδεισο συνεπάγεται χειρότερη κάλυψη και σε περιοχές που εξυπηρετούσε πριν το λεωφορείο (π.χ. οδό Φραγκοκλησιάς, Φ.Α.Β.Ε. κ.τ.λ.) τώρα κάποιος πρέπει να περπατήσει αρκετά για να φτάσει, ο χρόνος διαδρομής προς Πολύδροσο αυξάνεται σημαντικά καθώς πρέπει κάποιος να υποστεί όλη την κάθοδο της Λεωφ. Κηφισίας με όση κίνηση έχει τις ώρες αιχμής και μετά το ζιγκ-ζαγκ σε Παράδεισο και Σωρό, και η συχνότητα πλέον είναι απαράδεκτη.

Ως συνήθως, η δημοτική αρχή δηλώνει ότι εξοικονομεί πόρους και κατηγορεί τους προκατόχους για ασυλλόγιστες σπατάλες. Η Δημοτική Συγκοινωνία σίγουρα είναι μια υπηρεσία με πολύ υψηλό κόστος, αλλά στην τωρινή της κατάσταση δεν εξυπηρετεί κανέναν. Τα λεωφορεία πηγαινοέρχονται σχεδόν άδεια, και με δεδομένη ότι η μεταφορική ικανότητα έχει μειωθεί στο 1/2 ή και στο 1/3 αυτής που ήταν παλιά, αλλά και την κατάργηση των δρομολογίων τις Κυριακές και τα απογεύματα του Σαββάτου, η μείωση της επιβατικής καταλαβαίνουμε ότι έχει πέσει ίσως και κατά 75%. Τα μόνα θετικά στοιχεία είναι ότι τα δύο Neoplan Centroliner midi που δώρισε η Lamda Development χρησιμοποιούνται τακτικά (όπως και τα 12μετρα ΜΑΝ που αγοράστηκαν από το αεροδρόμιο, τα οποία όμως εξυπηρετούν την γραμμή προς Πανεπιστημιούπολη και την γραμμή που συνδέει τα δύο εμπορικά κέντρα, The Mall Athens και Golden Hall), σε αντίθεση με τις "Βεργίνες" παλαιότερα, και έχουν ανακαινιστεί δύο λεωφορεία (#17 και #19) που είναι πλέον σε καλή κατάσταση, όπως πρέπει να είναι. Σε καμία περίπτωση όμως η δημοτική συγκοινωνία του Αμαρουσίου όμως δεν είναι αντάξια του παρελθόντος.


RE: Γραμμή 040 Σταθμός Αμαρουσίου - Πολύδροσο - petros - 30-07-2016

Συμφωνώ απόλυτα πολύ αψυχολόγητη κίνηση και κυρίως λανθασμένη αφού νομίζω πως το χειρότερο είναι για τους επιβάτες που θέλουν να μεταβούν στο Πολύδροσο. Πραγματικά σε συνδυασμό και με την συχνότητα τώτα πια δεν θα θελήσει κανείς να παίρνει την γραμμή. Ελπίζω πως το λεωφορείο που χρησιμοποιούταν στην γραμμή της 060 να μην καταλήξει στο μηχανοστάσιο αν και από ότι διαβάζω ο βασικός σκοπός ήταν η εξοικονόμηση ενός ακόμη λεωφοορείου άρα είναι σχεδόν σίγουρο πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο. Γενικό συμπέρασμα πάντως είναι πως πια θα χρησιμοποιούνται καθημερινά εβδομαδιαίος μόλις 5-6 λεωφορεία από τα 14 καθημερινά πριν μόλις λίγα χρόνια τα οποία γυρνούσαν συνεχώς τίγκα κυριολεκτικά. Έτσι μετά από αυτήν την δραστική μοίωση του στόλου αφου από τα 19 μανακια εχουν μείνει μόλις 6-7 και μαζί με τα δύο νεοπλάν τα καινούργια νομίζω πως οδεύουμε δυστυχώς προς το οριστικό κλείσιμο. Παρόλα αυτά οι βιολογικές αναπλάσεις και τα παρκινγκ συνχίζονται και η καλύτερη δημοτική συγκοινωνία της Ελλάδας κατακερματίζεται.