Mercedes Benz Citaro C1 Facelift - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41) +--- Forum: Τροχαίο υλικό (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=247) +--- Thread: Mercedes Benz Citaro C1 Facelift (/showthread.php?tid=12277) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mercedes Benz Citaro C1 Facelift - AlexNik - 12-12-2021 Ξεκινάω αυτό το θέμα για να μπορέσουμε να μαζέψουμε πληροφορίες για τον συγκεκριμένο τύπο λεωφορείου. Ο τύπος παράχθηκε από το 2006 έως το 2013 και βγήκε σε διάφορες εκδοχές (variants), όπως: Αστικές: Citaro C1-FL (2door: 628.083 - 3door: 628.085 - 3door vertical engine: 628.090) Citaro C1-FL BZH (Fuel Cell: 628.073) Citaro C1-FL CNG (2Door: 628.020) Citaro C1-FL G (3door: 628.283 - 4door: 628.285 - 4door vertical engine: 628.290) Citaro C1-FL G DEH Bluetec Hybrid (3door: 628.293 - 4door: 628.294) Citaro C1-FL G CNG (3Door: 628.220) Citaro C1-FL GL (Capacity) (628.486) Citaro C1-FL K (628.483) Citaro C1-FL LE (2Door: 628.583 - 3Door: 628.584) [attachment=277] Περιαστικές: Citaro C1-FL U (628.087) Citaro C1-FL KU (628.485) Citaro C1-FL MU (628.487) Citaro C1-FL LU (628.187) Citaro C1-FL GU (628.287) Citaro C1-FL LE U (628.587) Citaro C1-FL LE MU (628.687) Είναι σχεδιασμένες για καλύτερη διαχείριση των χώρων με βάση μεγαλύτερες διαδρομές, δίνοντας τη δυνατότητα για περισσότερους καθήμενους και καλύτερη άποψη της διαδρομής από τους επιβάτες, τοποθετώντας τα καθίσματα σε μια πλατφόρμα αυξημένου ύψους, η οποία με τη σειρά της μικραίνει τον διάδρομο μεταξύ των τμημάτων του λεωφορείου. Σαν αποτέλεσμα της σχεδίασης αυτής, διαθέτουν μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμου (από 280 λίτρα πετρέλαιο και 38 λίτρα adblue για το 12μετρο και 300 λίτρα πετρέλαιο και 46 λίτρα adblue για το 18μετρο, 350 λίτρα πετρέλαιο και 46 λίτρα adblue σε όλα), κάτω από την πλατφόρμα των εμπρός καθισμάτων. Αναγνωρίζονται από το αυξημένο ύψος των εσωτερικών καθισμάτων και την θέση του στομίου πλήρωσης καυσίμου, το οποίο βρίσκεται στη δεξιά πλευρά χαμηλά πίσω από τον μπροστινό άξονα, σε σχέση με την αστική έκδοση που βρίσκεται πάνω από τον θόλο του μπροστινού άξονα (προσοχή, τα οχήματα με Ad-blue έχουν ακόμα ένα πορτάκι για την πλήρωση του ad-blue, το οποίο δεν έχει κάποια σχέση με το στόμιο πλήρωσης καυσίμου). [attachment=273][attachment=274] Στον εξοπλισμό που μπορούσε να επιλέξει κανείς ήταν ανάλογα την περίοδο παραγωγής: Τύπους κινητήρων:
Διέθεταν επίσης διαφορετικούς συνδυασμούς αυτόματων κιβωτίων: Voith DIWA5 ZF Ecomat ZF Ecolife LE: Η Mercedes προσέφερε το συγκεκριμένο Variant της σειράς, το οποίο είχε το χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας υβριδικής κατασκευής ανάμεσα σε αστικό χαμηλοδάπεδο και τουριστικό, εύκολα συντηρίσιμο. Το γνώρισμα τους ήταν το διαφορετικό ύψος από τη μέση του λεωφορείου και πίσω με σκαλοπάτι εσωτερικά μετά την μεσαία πόρτα (Low Entry), προσφέροντας το πλεονέκτημα της ενσωμάτωσης ενός διαφορετικού πίσω άξονα, ο οποίος προέρχεται από τα τουριστικά λεωφορεία, χρειάζεται ελάχιστη συντήρηση και περιορίζει τις τριβές, προσφέροντας οικονομία και μακροζωία για το όχημα. [attachment=275][attachment=276] Καθίσματα: Οι επιλογές που είχε κανείς ήταν τα καθίσματα City Star Eco, City Star Function ή Inter Star Eco. Τα τελευταία ήταν η εργοστασιακή επιλογή για τα ημιαστικού τύπου οχήματα. Πόρτες: Οι πόρτες μπορούν να είναι ανοιγόμενες προς τα έξω με μπράτσα, προς τα έξω συρόμενες, ή ανοιγόμενες προς τα μέσα, όλες μονού ή διπλού φύλλου. Η εμπειρία έχει δείξει πως οι πόρτες με τα μπράτσα είναι ιδανικότερες για ημιαστικές ή διαδρομές μεγαλύτερων ταχυτήτων, καθώς οι αεροδυναμικές πιέσεις δεν επηρεάζουν την συμπεριφορά τους, σε σχέση με τις υπόλοιπες οι οποίες αφήνουν άερα να μπει επηρεάζοντας την απόδοση του κλιματισμού του οχήματος αλλά και αυξάνοντας την όχληση στο εσωτερικό. Σε αντίθεση, οι ανοιγόμενες προς τα μέσα ή οι συρόμενες είναι καλύτερες για αστικές διαδρομές, καθώς είναι ταχύτερες στη λειτουργία τους. Ειδικά οι ανοιγόμενες προς τα μέσα βοηθούν να προσαρμοστεί το όχημα σε δύσκολες συνθήκες, όπως πχ ψηλό πεζοδρόμιο, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να προκληθεί ζημιά. Οι πόρτες, ο αριθμός των φύλλων και ο τύπος δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα για τον τύπο του οχήματος. Παράθυρα: Εργοστασιακά, ήταν δυνατόν να παραγγελθούν με ανοιγόμενα παράθυρα, τύπου ανάκλισης, ή επάλληλα. Επίσης υπήρχε η δυνατότητα για φιμέ ή "διπλά" θερμομονωτικά τζάμια. Κλιματισμός: Ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος και τις κλιματολογικές συνθήκες, μπορούσε να επιλεγεί ο κλιματισμός Evocool Basic (32kW), Evocool Comfort (35kw), Evocool comfort plus (39kW), ενώ προαιρετική ήταν η ξεχωριστή μονάδα οδηγού (7kW). Σημαντικές διαφοροποιήσεις: Μετώπη: Υπάρχουν δύο ειδών μετώπες που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Η πρώτη διαθέτει θέση για μεγάλη προμετωπίδα με στόχο την εύκολη πληροφόρηση του επιβάτη, μειώνοντας τις ανακλάσεις, ιδανική για αστικές διαδρομές ενώ η δεύτερη, με πιο κεκλιμένη κατασκευή έχει το προτέρημα του χαμηλότερου αεροδυναμικού συντελεστή, για την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και χαμηλότερο θόρυβο. Η μετώπη δεν είναι γνώρισμα για τον τύπο του οχήματος. |