Forum
[tovima.gr] Η ΔΕΗ μπαίνει στην ηλεκτροκίνηση - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+--- Thread: [tovima.gr] Η ΔΕΗ μπαίνει στην ηλεκτροκίνηση (/showthread.php?tid=12192)



[tovima.gr] Η ΔΕΗ μπαίνει στην ηλεκτροκίνηση - Paul - 25-03-2018

Περισσότεροι από δέκα δήμοι ενδιαφέρονται για τα νέα πακέτα «πράσινης κίνησης» που προσφέρει η επιχείρηση

Μια πρόταση-έκπληξη για τους δήμους, με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση, έρχεται από τη ΔΕΗ. Η επιχείρηση έχει περάσει ήδη την πόρτα τουλάχιστον δέκα τοπικών αρχόντων, αναζητώντας συμμαχίες στην επέκταση των δραστηριοτήτων της προς πιο «καθαρές» διαδρομές. Ειδικότερα, σε συνεργασία με την πολωνική εταιρεία Solaris Bus & Coach, με την οποία είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας τον περασμένο Νοέμβριο, έχει ετοιμάσει ένα ολοκληρωμένο «προϊόν» με ενεργειακά βιώσιμες συγκοινωνιακές λύσεις και σε πρώτη φάση αναζητεί πελάτες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

[Image: thumb_DSC_4267.jpg]

Προμήθεια λεωφορείων

Ειδικότερα, το «πακέτο» που προωθούν οι δύο εταιρείες θα καλύπτει την προμήθεια των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων - η Solaris κατασκευάζει φιλικά προς το περιβάλλον, αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ - και τη συντήρησή τους, θα περιλαμβάνει τη διαχείριση της ανακύκλωσης των υλικών (π.χ. των μπαταριών), την εγκατάσταση των απαιτούμενων υποδομών φόρτισης, ανάλογα με τις ανάγκες του δικτύου κάθε περιοχής, καθώς και την παροχή της αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα, η ΔΕΗ θα διαθέτει στους δήμους και συνεργεία άμεσης βοήθειας για έκτακτες βλάβες - κάτι σαν τους «ιπτάμενους» γιατρούς, όπως λέει χαρακτηριστικά στο «Βήμα» ανώτατο στέλεχος της ΔΕΗ.
«Θα φροντίσουμε να διασφαλίσουμε μια τελική δίκαιη τιμή και για εμάς αλλά και για τους δήμους. Εχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε το μεγαλύτερο μέρος του κόστους και να συμφωνήσουμε σε μια σύμβαση η οποία θα εξασφαλίζει την αποπληρωμή μας από τους ΟΤΑ σε βάθος χρόνου. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ποιοτικού και φθηνού προϊόντος που θα είναι ανταγωνιστικό και θα μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα σε άλλα που πιθανώς θα συμμετάσχουν στις διαγωνιστικές διαδικασίες για το έργο της ηλεκτροκίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τις οποίες θα οργανώσουν οι δήμοι» αναφέρει η ίδια πηγή.

Ενέργεια από ΑΠΕ

Επίσης, η πρόταση των ΔΕΗ - Solaris προτείνει τα λεωφορεία να κινούνται με ενέργεια που θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). «Θα φροντίσουμε η ενέργεια για τις αστικές μεταφορές των δήμων να διαθέτει "πράσινα" πιστοποιητικά. Υπάρχει ακόμα η σκέψη - όπου είναι εφικτό - να εγκαταστήσουμε σταθμούς ΑΠΕ, με την παραγόμενη ενέργεια να φορτίζει αποκλειστικά τις μπαταρίες των δημοτικών συγκοινωνιών» σημειώνει παράγοντας της επιχείρησης.

Το νέο «προϊόν» που ετοιμάζει η ΔΕΗ μπορεί, στη δεδομένη χρονική συγκυρία να εξασφαλίσει κέρδος για όλες τις πλευρές: Αφενός για την ίδια την επιχείρηση που αναζητεί νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες, εν όψει της συρρίκνωσης του λιγνιτικού χαρτοφυλακίου της, με στόχο τον περιορισμό των υπέρογκων χρεών του ομίλου. Και αφετέρου για τις δημοτικές αρχές, οι οποίες εν όψει των εκλογικών αναμετρήσεων του 2019 αναζητούν επιπλέον όπλα στην επικοινωνιακή... φαρέτρα των «πράσινων» έργων.

Παράλληλα, στον κρίσιμο τομέα της ηλεκτροκίνησης, ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), θυγατρική της ΔΕΗ - σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας -, είναι έτοιμος να ξεκινήσει πιλοτική εγκατάσταση 1.400 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ελλάδα. Επιπλέον, όπως είχε αναφέρει τον περασμένο Σεπτέμβριο και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης, από το βήμα του φόρουμ «Καθαρή ενέργεια για όλα τα ευρωπαϊκά νησιά», ο Διαχειριστής έχει έτοιμο σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα νησιά και στο πλαίσιο αυτό θα προωθήσει την κατασκευή 100-150 σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. «Αυτές οι πρώτες υποδομές εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν κίνητρο για την προσέλκυση ανάλογων ιδιωτικών επενδύσεων» είχε υπογραμμίσει. Σήμερα στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, κυκλοφορούν μόνο περί τα 450-500 ηλεκτρικά οχήματα.