Forum
[Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού (/showthread.php?tid=12130)



[Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού - Nikolas A. - 08-05-2017

Ταλαιπωρημένοι επιβάτες

Ενα καυτό καλοκαίρι με πολύ χαμηλές «ταχύτητες» περιμένει τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, οι οποίοι βιώνουν τις συνέπειες της οικονομικής αιμορραγίας των φορέων. Με τα λεωφορεία να αποτελούν τον «μεγάλο ασθενή», εργαζόμενοι και επιβάτες σκέπτονται με τρόμο τούς θερινούς μήνες, οπότε και περιορίζεται σημαντικά το ήδη μειωμένο πρόγραμμα δρομολογίων των λεωφορείων. Οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) θα κληθούν να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό με ελλείψεις προσωπικού λόγω αδειών, το οποίο δεν επαρκεί ούτε τους χειμερινούς μήνες, και έναν στόλο που παροπλίζεται ολοένα και περισσότερο μέρα με τη μέρα.

Στα αμαξοστάσια των ΟΣΥ παραμένουν ακινητοποιημένα 1.100 λεωφορεία και τρόλεϊ, με τα δρομολόγια να εκτελούνται από 1.200 οχήματα, τα οποία επίσης έχουν ξεπεράσει το όριο των αντοχών τους λόγω παλαιότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το συγκοινωνιακό έργο των ΟΣΥ να έχει περιοριστεί κατά 25%-30%, καθώς ακόμη και το προσωπικό (οδηγοί και τεχνικοί) δεν επαρκεί για την εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων που εκδίδεται από τον ΟΑΣΑ. Το πρόγραμμα εξυγίανσης των συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με τις συνταξιοδοτήσεις προσωπικού, οδήγησε σε σημαντική μείωση του αριθμού των εργαζομένων από 5.500 το 2009 σε περίπου 3.500 σήμερα. Για παράδειγμα, οι τεχνικοί είναι μόλις 700, ενώ πριν από μία πενταετία ήταν 1.200.

Την ίδια στιγμή, όμως, η αδυναμία των ΟΣΥ να προμηθευθούν ανταλλακτικά οδηγεί σε παροπλισμό μεγάλου μέρους του στόλου. Ετσι, οι τεχνικοί αναγκάζονται να παίρνουν ανταλλακτικά από τα ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια οχήματα, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες εκείνων που κυκλοφορούν. Πριν από λίγες ημέρες εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός των ΟΣΥ. Αναμένεται να καταγραφούν ζημίες 35,8 εκατ. το 2017, περιορίζοντας δραστικά τις πιθανότητες βελτίωσης της επιχειρησιακής ικανότητας της εταιρείας. Σημειώνεται ότι, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, τα μεγέθη που προβλέπονται στους προϋπολογισμούς των συγκοινωνιακών εταιρειών αναθεωρούνται επί τα χείρω, με αποτέλεσμα να επανακαθορίζεται και το ύψος της κρατικής επιδότησης. Φέτος, ωστόσο, δεν προβλέπεται κρατική επιχορήγηση για την ενίσχυση των συγκοινωνιακών φορέων, γεγονός που δεν αποκλείεται να υπονομεύσει ακόμη και τη βιωσιμότητα των εταιρειών.

Εν τω μεταξύ, ο μέσος όρος ηλικίας οχημάτων των ΟΣΥ διαμορφώνεται στα 13 χρόνια και όσο περνάει ο καιρός απλώς αυξάνεται. Τα 2.031 θερμικά λεωφορεία, που είχαν στα αμαξοστάσιά τους οι ΟΣΥ στα τέλη του 2015, μετρούν 12,8 έτη κατά μέσον όρο, ενώ η ηλικία των 356 ηλεκτροκίνητων τρόλεϊ διαμορφώνεται στα 13,8 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης πεπραγμένων των ΟΣΥ. Η πλειονότητα των οχημάτων είναι παλαιάς τεχνολογίας, καθώς το 43,1% των λεωφορείων είναι τεχνολογίας EURO II (μεταξύ 1998 και 2002).


RE: [Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού - panos81 - 09-05-2017

Τα λεωφορεία έχουν προβλήματα λόγω της κακής συντήρησης περισσότερο παρά της ηλικίας. Ένα όχημα που συντηρείται σωστά μπορεί να φτάσει άνετα ακόμα και τα 40 χρόνια.

Όσον αφορά τις ελλείψεις προσωπικού λόγω αδειών, αυτό πηγαίνετε πείτε το σε εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα για να γελάσουν πικρόχολα. Από την στιγμή που δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, τότε απλά να μην χορηγηθούν άδειες λόγω εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών. Πάρα πολλοί εργαζόμενοι στερούνται τις θερινές τους άδειες επειδή πρέπει "να βγει η δουλειά", γιατί οι Συγκοινωνίες Αθηνών να αποτελούν εξαίρεση; Δεν μπορεί στην εποχή που σχεδόν όλοι αναγκάζονται να κάνουν απλήρωτες υπερωρίες ή διπλοβάρδιες, να βάζουν από την τσέπη τους για τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης στην οποία δουλεύουν ως υπάλληλοι, που γυναίκες έγγυοι τους "σπάνε τα νερά" στο γραφείο και την επομένη της γέννας τις εκβιάζουν να επιστρέψουν, που για να πάρεις άδεια ασθενείας από γιατρό δέχονται οι εργοδότες πλέον δέχονται μόνο από δικό τους γιατρό που και στο τελευταίο στάδιο του καρκίνου να είσαι (χτύπα ξύλο) σε βγάζει περδίκι, που σε παίρνουν για να δουλέψεις σε μια συγκεκριμένη ειδικότητα αλλά σε μετατρέπουν με το "έτσι θέλω" σε Φιλιππινέζα τους.

Δεν τα βρίσκω σωστά όλα αυτά ούτε τα επικροτώ, αλλά δεν μπορεί οι εργαζόμενοι οποιουδήποτε δημόσιου φορέα, πολλοί από τους οποίους είναι διορισμένοι με μέσο και άχρηστοι τεμπέληδες, να ζητούν ειδική μεταχείριση. Από την στιγμή που πρέπει να εκτελεστεί το συγκοινωνιακό έργο, να δουλέψουν όσες μέρες και ώρες χρειαστεί, και υπερωρίες, και στις άδειές τους, για να εκτελεστεί το έργο. Ή, να διώξουν τους άχρηστους και να πάρουν ανθρώπους που θα δουλέψουν σωστά.


RE: [Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού - Nikolas A. - 09-05-2017

(09-05-2017, 10:58 AM)panos81 Wrote: Όσον αφορά τις ελλείψεις προσωπικού λόγω αδειών, αυτό πηγαίνετε πείτε το σε εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα για να γελάσουν πικρόχολα. Από την στιγμή που δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, τότε απλά να μην χορηγηθούν άδειες λόγω εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών. Πάρα πολλοί εργαζόμενοι στερούνται τις θερινές τους άδειες επειδή πρέπει "να βγει η δουλειά", γιατί οι Συγκοινωνίες Αθηνών να αποτελούν εξαίρεση;

Γιατί πολύ απλά είναι δημόσιο και δε τους νοιάζει το "γιατί να ταλαιπωρείται ο απλός ο μέσος κοσμάκης" από τη στιγμή που εμένα στη τσέπη μου θα πέσει το χιλιάρικο κι ας μη παω και μια μερα...
Γιατί ποτέ δεν έχουν σκεφτεί να κάτσουν να μιλήσουν με 5-10 συναδέλφους να δουν πότε βολεύει να πάρουμε άδεια ρε φίλε ώστε να βγουν και τα 3 δρομολόγια... Ο καθένας κάνει ότι γουστάρει, όπως κάνει ότι γουστάρει και στον κανιβαλισμό των λεωφορείων.. Εξάλλου αυτοί πληρώνουν;;;
Γιατί μια ζωή το δημόσιο στην Ελλάδα αυτή τη νοοτροπία είχε και δε πρόκειται να αλλάξει σήμερα, ακόμα και κάτω από αυτές τις έκτακτες συνθήκες.