[Καθημερινή] Η παιδική χαρά των βανδάλων - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Καθημερινή] Η παιδική χαρά των βανδάλων (/showthread.php?tid=12105) |
[Καθημερινή] Η παιδική χαρά των βανδάλων - AlexNik - 17-02-2017 [attachment=255]Εξοπλισμός, οχήματα ακόμα και εργαζόμενοι των μέσων μαζικής μεταφοράς βρίσκονται στο επίκεντρο επιθέσεων αγνώστων σχεδόν σε καθημερινή βάση, με τον κρατικό μηχανισμό να εμφανίζεται ανίκανος ή άβουλος να αντιδράσει. Με τον καιρό οι φραστικές επιθέσεις κατά ελεγκτών έγιναν ξυλοδαρμοί, ενώ εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες απειλήθηκαν ακόμα και με συνθήματα στα σπίτια τους. Την ίδια στιγμή οι επιθέσεις κατά εξοπλισμού (κυρίως επικυρωτικά μηχανήματα) λεωφορείων αλλά και εμπρησμοί οχημάτων συστηματοποιήθηκαν. Πριν από λίγες ημέρες εμφανίστηκαν και τα πρώτα γκράφιτι πάνω σε λεωφορεία των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). Στο μεταξύ ξεκίνησε (από τον περασμένο Ιούλιο) η εγκατάσταση του εξοπλισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο οποίος έγινε νέος στόχος των βανδάλων, που «τα σπάνε» διεκδικώντας –όπως υποστηρίζουν– ελεύθερες μετακινήσεις. Το πρώτο περιστατικό σπασίματος επικυρωτικού μηχανήματος νέου τύπου σημειώθηκε λίγες ημέρες μετά την τοποθέτησή του. Τα επικυρωτικά μάλιστα μηχανήματα του νέου συστήματος αυτόματης συλλογής κομίστρου διαθέτουν ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία τα καθιστούν ιδιαίτερα ευαίσθητα και εύκολα «θύματα» των βανδάλων. Αρκεί λίγη δύναμη, με οποιοδήποτε αντικείμενο, ώστε να σπάσει η οθόνη και να τεθεί εκτός λειτουργίας κάθε ένα από αυτά τα μηχανήματα, εξηγούν οι τεχνικοί του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών). Ετσι η πιλοτική λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στο οποίο ο επιβάτης θα επικυρώνει το εισιτήριό του ανέπαφα κατά την είσοδο στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν συνοδεύεται από την απαιτούμενη περηφάνια. Και αυτό γιατί ο νέος, υπερσύγχρονος εξοπλισμός δεν σήμανε και το τέλος των βανδαλισμών, που αντίθετα πολλαπλασιάζονται. Ηδη μέσα στις πρώτες εβδομάδες πιλοτικής λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουν καταστραφεί 127 μηχανήματα του συστήματος εκ των οποίων τα 42 μόνο τις τελευταίες 16 ημέρες. Η πλειονότητα (80) του εξοπλισμού που έχει καταστραφεί είναι επικυρωτικά μηχανήματα, ενώ έχουν υποστεί φθορές και 41 πύλες εισόδου μετρό και ΗΣΑΠ καθώς επίσης και 6 εκδοτικά μηχανήματα. Προχθές το απόγευμα ακόμα δύο περιστατικά (μεμονωμένα σύμφωνα με τα επίσημα χείλη) έλαβαν χώρα με «θύματα» τέσσερα επικυρωτικά μηχανήματα του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Λίγο πριν από τις δέκα το βράδυ της Τετάρτης στην πλ. Κάνιγγος, δύο άτομα μπήκαν στο λεωφορείο της γραμμής 021 προκαλώντας φθορές σε ένα ακυρωτικό μηχάνημα. Αγνωστοι επιτέθηκαν λίγη ώρα αργότερα, στις 23.15, σε λεωφορείο στο Γαλάτσι και έσπασαν με σφυριά τρία επικυρωτικά μηχανήματα νέου τύπου. Ακόμα ένα επικυρωτικό μηχάνημα καταστράφηκε με τον ίδιο τρόπο σε λεωφορείο που βρισκόταν στην οδό Δαβάκη στο Ιλιον. Την ίδια ημέρα ομάδα νεαρών ακινητοποίησε 6 τρόλεϊ και 5 λεωφορεία στην οδό Πατησίων και έκανε γκράφιτι πάνω στο αμάξωμά τους. Οι επιθέσεις στα παραπάνω λεωφορεία ήρθαν να προστεθούν σε σπασίματα σε μπάρες εισόδου-εξόδου στον σταθμό του ηλεκτρικού στο Νέο Φάληρο την περασμένη Δευτέρα και στις επιθέσεις που δέχθηκαν λεωφορεία έξω από την πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου μία εβδομάδα νωρίτερα. Σε αυτό το κλίμα η αδράνεια από πλευράς κρατικού μηχανισμού είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Υπουργείο Υποδομών και ΟΑΣΑ τηρούν στάση παρατηρητή, με τους υπευθύνους να επιρρίπτουν ευθύνες στην αστυνομία. Τα περιστατικά δεν αποτελούν νέο φαινόμενο, καθώς από πέρυσι τον χειμώνα είχαν ξεκινήσει επιθέσεις σε σταθμούς του μετρό, σε ελεγκτές, ενώ το κάψιμο λεωφορείων και τρόλεϊ αποτελεί διαδεδομένο φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. |