[Καθημερινή] Μετά τις εικόνες χάους, μέτρα για την κακοκαιρία - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Καθημερινή] Μετά τις εικόνες χάους, μέτρα για την κακοκαιρία (/showthread.php?tid=12076) |
[Καθημερινή] Μετά τις εικόνες χάους, μέτρα για την κακοκαιρία - AlexNik - 21-01-2017 [attachment=254] Τα κακώς κείμενα του ελληνικού σιδηροδρόμου έφερε στην επιφάνεια το πρόσφατο κύμα έντονης κακοκαιρίας, το οποίο οδήγησε σε απίστευτη ταλαιπωρία δεκάδες επιβάτες του ΟΣΕ. Η σφοδρή χιονόπτωση που «πάγωσε» γραμμές και κλειδιά (τον μηχανισμό που αλλάζει κατεύθυνση στις γραμμές του τρένου) σε συνδυασμό με τον κακό σχεδιασμό από πλευράς εταιρείας, κατέστησε σαφές ότι ο «μηχανισμός» είναι ανέτοιμος να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε έκτακτο περιστατικό. Από ποιον όμως αποτελείται ο «μηχανισμός», παραμένει άγνωστο, καθώς το παιχνίδι των ευθυνών βρήκε πρόσφορο έδαφος, με τον ΟΣΕ να επιρρίπτει ευθύνες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία με τη σειρά της «έδειχνε» την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) ως υπεύθυνη για το χάος. Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι η επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (υπεγράφη με καθυστέρηση η σχετική σύμβαση εντός της περασμένης εβδομάδας) και ο διαγωνισμός για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ έχουν βάλει «στον πάγο» οποιαδήποτε κίνηση εντός των εταιρειών, με την αδράνεια να αποτελεί τη μοναδική πρακτική που ακολουθείται και από τις δύο εταιρείες. Οι διοικήσεις από την πλευρά τους δηλώνουν ότι έχουν δεμένα χέρια ενόψει της ιδιωτικοποίησης, καθώς δεν τους επιτρέπεται η λήψη οποιασδήποτε ουσιαστικής απόφασης. Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επέρριψαν ευθύνες σε συνδικαλιστικές διαμάχες, οι οποίες οδήγησαν μέσω πράξεων ή παραλείψεων στην εικόνα χάους που έζησαν οι επιβάτες εγκλωβισμένοι στους συρμούς για πάνω από δέκα ώρες, εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνει μόνο χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ η εύρυθμη λειτουργία της υποδομής αποτελεί αρμοδιότητα και ευθύνη άλλου φορέα (βλ. ΟΣΕ). Η δε συντήρηση του τροχαίου υλικού αποτελεί αντικείμενο τρίτου φορέα (βλ. ΕΕΣΣΤΥ)» επεσήμαναν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρείας. Δεν παρέλειψαν μάλιστα να αναφερθούν στην πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου την περίοδο του 2006-2010, που οδήγησε στον διαχωρισμό των εταιρειών του ελληνικού σιδηροδρόμου. Υποστηρίζουν ότι αυτή η πολυδιάσπαση οδήγησε στη μείωση των διαθέσιμων πόρων που θα κατευθύνονταν στη συντήρηση της υποδομής και του τροχαίου υλικού, αλλά και στην απομείωση των διαθέσιμων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων. «Τα τελευταία χρόνια έχουν αποχωρήσει πάνω από 150 μηχανοδηγοί και πάνω από 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών», προσωπικό απαραίτητο, όπως τονίζουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού. Την εικόνα χάους ακολούθησε μία σειρά εξαγγελιών όσον αφορά τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε να αποφευχθεί στο μέλλον αντίστοιχο σκηνικό. Δύο ημέρες μετά τον εγκλωβισμό των επιβατών μέσα στις αμαξοστοιχίες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών Ν. Μαυραγάνη και των διοικήσεων όλων των εταιρειών του ομίλου του ΟΣΕ. Αρχικώς, αποφασίστηκε να επανδρωθούν οι έξι ορεινοί σταθμοί μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με προσωπικό που θα μπορεί να αξιοποιήσει τις μηχανές εμπορευματικών αμαξοστοιχιών και να απομακρύνει το χιόνι από το δίκτυο σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων. Σημειώνεται ότι αποτελεί κοινή πρακτική να διέρχονται οι εμπορευματικές μηχανές από το δίκτυο, πριν από τις επιβατικές, καθώς είναι πιο δυνατές και μπορούν να καθαρίσουν τις γραμμές από το χιόνι. Αγνωστο παραμένει, ωστόσο, γιατί δεν έγινε αυτό κατά το πρόσφατο κύμα κακοκαιρίας. Οι μηχανές που θα βρίσκονται σε εφεδρεία καθώς και το προσωπικό θα τοποθετηθούν στους σταθμούς Οινόη, Λιανοκλάδι, Παλαιοφάρσαλο και Πλατύ. Παράλληλα, αποφασίστηκε να επανδρωθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου οι σταθμοί Μπράλος και Αγγείες, ενώ στον σταθμό Παλαιοφάρσαλο δεν θα αντικαθίσταται η θερμική μηχανή με ηλεκτρική αλλά η δεύτερη θα τοποθετείται μπροστά από τη θερμική για να αυξήσει τη δύναμη των συρμών. Σε επιφυλακή θα τίθεται το σύνολο του προσωπικού κατά τις ημέρες της κακοκαιρίας με τους μηχανοστασιάρχες ελέγχου κυκλοφορίας να βρίσκονται πάνω στις αμαξοστοιχίες όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Σημειώνεται ότι ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης διέταξε τη διεξαγωγή κατεπείγουσας ΕΔΕ, προκειμένου να καταλογιστούν ευθύνες για τα όσα συνέβησαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ωστόσο, στελέχη της εταιρείας αλλά και εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι η πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του αγοραστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετη αδράνεια, καθώς επικρατεί η νοοτροπία πλέον ότι η διαχείριση της εταιρείας θα αποτελέσει πολύ σύντομα πρόβλημα κάποιου άλλου. Στο μεταξύ, την αντίθεσή της στην υπογραφή της σύμβασης μεταξύ Ιταλών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκφράζει η ΠΟΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών). «Η σημερινή κυβέρνηση παρά τα όσα εξήγγειλε, ολοκλήρωσε και τυπικά το έργο που ξεκίνησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Η ενέργεια αυτή δεν είναι απλά μία ακόμα ιδιωτικοποίηση. Είναι η εκχώρηση της ελληνικής κρατικής εταιρείας στην ιταλική κρατική εταιρεία, προκαλώντας αντίφαση διότι ή η χώρα μας σωστά εκχωρεί ή η Ιταλία σωστά αγοράζει, γεγονός που οφείλουν να εξηγήσουν και σε εμάς» επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο. |