Διώροφα λεωφορεία στην Αθήνα; Τι πιστεύετε; - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41) +--- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες Αθηνών (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=13) +---- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (Ο.ΣΥ.) (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=14) +----- Forum: Ο.ΣΥ. - Τροχαίο Υλικό / Υποδομές (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=27) +----- Thread: Διώροφα λεωφορεία στην Αθήνα; Τι πιστεύετε; (/showthread.php?tid=12053) |
Διώροφα λεωφορεία στην Αθήνα; Τι πιστεύετε; - panos81 - 29-11-2016 Στην Αθήνα έχουν αποκτηθεί ως τώρα δύο φορές διώροφα αστικά λεωφορεία. Η πρώτη στις αρχές της δεκαετίας του 1980 με τα 20 Βρετανικής κατασκευής Leyland Olympian, που κυκλοφόρησαν μέχρι το 1994, και πρόσφατα τα τέσσερα ανοικτά Volvo Urbis, τα οποία ενώ αρχικά προορίζονταν για την γραμμή 400 - Αξιοθέατα της Αθήνας, εν τέλει κυκλοφόρησαν ελάχιστα στο Ε22 και μετά αποσύρθηκαν. Με ένα μεγάλο μέρος του στόλου να πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα, θα μπορούσαν οι ιθύνοντες να ερευνήσουν την δυνατότητα απόκτησης διώροφων λεωφορείων; Αρκετοί κατασκευαστές φτιάχνουν διώροφα ακόμα και 12 μέτρων με 2 σκάλες και 3 πόρτες. Τα υπέρ των λεωφορείων αυτών είναι: - Έχουν μεγάλη χωρητικότητα, καταλαμβάνοντας όμως λιγότερο χώρο στο οδόστρωμα σε σχέση με τα αρθρωτά. - Για τον ίδιο λόγο, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και στα αμαξοστάσια. - Σε γραμμές μεγάλου μήκους, ήτοι κορμούς και διαδημοτικές όπως το 550, οι επιβάτες που διανύουν μικρές αποστάσεις μπορούν να μείνουν στον κάτω όροφο, ενώ όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις να ανεβαίνουν πάνω, όπου απαγορεύονται οι όρθιοι επιβάτες, οπότε οι συνθήκες είναι πιο άνετες. - Αναπτύσσουν πιο εύκολα μεγάλες ταχύτητες σε σχέση με τα αρθρωτά, σημαντικό κυρίως για τις γραμμές που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό. Τα μειονεκτήματα είναι: - Σε κεντρικές γραμμές που όμως απαιτείται μεγάλη χωρητικότητα, όπως π.χ. η 608, τα αθρωτά με 4 πόρτες έχουν το πλεονέκτημα ότι υπάρχουν περισσότερες θύρες για την ταυτόχρονη επιβίβαση / αποβίβαση επιβατών - Υπάρχουν σημεία όπου τα διώροφα δεν μπορούν να διέλθουν λόγω φυσικών εμποδίων, π.χ. χαμηλές γέφυρες. Αυτά βεβαίως είναι πολύ λίγα. - Οι Αθηναίοι δεν είναι συνηθισμένοι στην χρήση τέτοιων λεωφορείων. Ακόμα και τα Leyland Olympian πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής στους στις γραμμές express του αεροδρομίου Ελληνικού. Εάν αποκτθούν τέτοια λεωφορεία, οι γραμμές που μπορούν να κυκλοφορήσουν είναι: - Τα express του αεροδρομίου. Τα λεωφορεία αυτών των γραμμών μπορούν να είναι ειδικά διαμορφωμένα με ράφια αποσκευών, καθίσματα τύπου πούλμαν, ακόμα και ανέσεις όπως ενημερωτικές οθόνες και wi-fi. - Οι γραμμές κορμοί προς το Θριάσειο Πεδίο (Ελευσίνα και Ασπρόπυργο) - Οι γραμμές κορμοί προς Γλυφάδα και Βούλα από κέντρο Αθήνας και Πειραιά (ειδικά στην Α1 το καλοκαίρι μπορούν να δρομολογούν και τα ανοικτά) - Η 550 Παλαιό Φάληρο - Κηφισιά - Οι γραμμές από Στ. Νομισματοκοπείου προς Αρτέμιδα (304 και 305) - Κάποιες μεγαλύτερες σε μήκος γραμμές κορμοί των δυτικών προαστίων (Α10, Β12) Τα διόρωφα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν ορισμένα από τα αρθρωτά κατασκευής 1999-2002 (Volvo B7LA και MB O405GN2) στις προαναφερθείσες γραμμές, ενώ τα Solaris Urbino 18 μπορούν να αναλάβουν γραμμές που απαιτούν οχήματα με μεγάλη χωρητικότητα αλλά οι διαδρομές που διανύουν οι περισσότεροι επιβάτες είναι μικρές (π.χ. 608, 049, Β5). RE: Διώροφα λεωφορεία στην Αθήνα; Τι πιστεύετε; - andreas122 - 29-11-2016 εγώ πιστεύω ότι μπορούν μόνο στις γραμμές του αεροδρομίου και στις τουριστικές χ80 να κυκλοφορίσουν, όπου η αποβίβαση και επιβίβαση είναι περιορισμένη, λόγο λίγον θηρών καθώς και το ότι τα διώροφα δεν είναι λεωφορεία που μπορεί να στριμωχτεί ο κόσμος, για ευνόητους λόγους(σκάλες), θα ήταν ωραία το βλέπαμε σε αυτές τις γραμμές που πιστεύω είναι η μόνες γραμμές που μπορούν να κυκλοφορούν, ακόμη καλύτερο θα ήταν τα ίδια λεωφορεία να πάνε και στα Κτελ! η συγκοινωνία που κάνει το ΚΤΕΛ αττικής είναι περισσότερο ημιαστική και όχι πραγματικά υπεραστική, και ταιριάζουν πάρα πολύ τα διώροφα εκεί! RE: Διώροφα λεωφορεία στην Αθήνα; Τι πιστεύετε; - Paul - 30-11-2016 Τα διώροφα είναι καθαρά λεωφορεία πόλης όμως και καθόλου αεροδυναμικά σε σχέση με τα κανονικά αστικά. Όντως η σύνδεση του αεροδρομίου είναι προβληματική καθώς αν και γρήγορη καταπονεί πολύ τα οχήματα που την εξυπηρετούν ιδίως στην Αττική Οδό, και η πλήρως αστική σχεδίαση του λεωφορείου το κάνει άβολο στις ταχύτητες που αναπτύσσονται στην διαδρομή αυτή ενώ αν υπήρχε δυνατότητα να κινηθούν μέχρι τα 100χμ/ωρα θα βελτιωνόταν η ποιότητα της υπηρεσίας με τον ίδιο αριθμό οχημάτων. Αυτό όμως λύνεται μόνο με λεωφορεία ημιαστικού-προαστιακού τύπου. Αν δείτε στο εξωτερικό οι συνδέσεις shuttle με αεροδρόμια εκτος αστικού ιστού γίνονται με τέτοια λεωφορεία (με μια γρήγορη ματιά στην gallery εντόπισα απο MB Integro έως και S416GT ενώ παρόμοιες λύσεις μπορούν να θεωρησούν τα Solaris Interurbino, Neoplan Trendliner κλπ ). Την πρόταση για τα ΚΤΕΛ την απορρίπτουμε καθώς πάλι πολλοί επιβάτες χρησιμοποιούν τις μπαγκαζιέρες ενώ δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν να θέλει να κάνει τις στροφοδιαδρομές προς Μαλακάσα και Σούνιο σε double decker αφού πρώτα το έχει ακούσει να βογκάει να αβαντάρει τα 80χλμ. Όπως είπε και ο πάνος το αρχικό πρόβλημα είναι η κουλτούρα χρήσης open top ή απλών double deckers. Όπως στην επαρχία στα αρθρωτά στοιβάζονται όλοι μπροστά και στο βαγόνι είναι άδειο μέχρι να βάλει τις φωνές ο οδηγός έτσι και εδώ θα έχουμε παρόμοια θέματα. Ως εκ τούτου καλό θα ήταν να γίνει μελέτη και δοκιμαστική δρομολόγηση όπως με την Ε22 σε διάφορες γραμμές ειδικά το καλοκαίρι που εξυπηρετούν παραλίες και να ερευνηθεί αν θα θελαν οι επιβάτες να δούνε και αλλού περισσότερα τέτοια οχήματα. Όλα αυτά βέβαια αν ζούνε ακόμα τα Unvi και δεν τα έχουν βανδαλίσει για τα x,y,z ανταλλακτικά! Η Χ80 θα ήταν η μόνη σωστή χρήση τους αφού με Irisbus σίγουρα δεν είναι το ίδιο για τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων. Πέραν του Βερολίνου που έχει ιστορία με τα διώροφα οχήματα αλλά και των Άγγλων που είναι masters του είδους ελάχιστα DD κυκλοφορούν στην Ευρώπη. |