Forum
[Capital] Πληρώνουμε... βαπορίσια τη συντήρηση των λεωφορείων - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Capital] Πληρώνουμε... βαπορίσια τη συντήρηση των λεωφορείων (/showthread.php?tid=12013)



[Capital] Πληρώνουμε... βαπορίσια τη συντήρηση των λεωφορείων - AlexNik - 13-08-2016

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Ο παμπάλαιος στόλος των λεωφορείων και τρόλεϊ της Αθήνας αποτελεί πρώτης τάξης επιχειρηματική...ευκαιρία για όσους αναλαμβάνουν τη συντήρησή του και την επιδιόρθωση τυχόν βλαβών. Δεδομένης της παντελούς αδιαφάνειας για το ακριβές ύψος των δαπανών συντήρησης και επιδιόρθωσης οχημάτων που θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί, όσο πιο γηρασμένος είναι ο στόλος τόσο καλύτερα για τους προμηθευτές ανταλλακτικών και τους επιτηδευματίες που καλούνται να τον διατηρήσουν στη ζωή.

Ενδεικτικά, όπως αποκαλύπτουν στο Capital.gr ενημερωμένες πηγές, αυτή τη στιγμή, ο στόλος της ΟΣΥ (περίπου 2.400 λεωφορεία και τρόλεϊ) που αποτελείται από 17 τύπους, με μέση ηλικία περίπου 12 ετών, διαθέτει:

-200 Mercedes Benz 0405N, κατηγορίας Euro 1, δηλαδή υψηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με παλαιότητα περίπου 22 ετών και εκτιμώμενη εμπορική αξία της τάξης των 2.000 ευρώ

-200 αρθρωτά Mercedes Benz 0405GN κατηγορίας Euro 2, παλαιότητας περίπου 16 ετών και εκτιμώμενη εμπορική αξία 9.000 ευρώ
Χωρίς αμφιβολία, τα ενεργοβόρα αυτά οχήματα -που έχουν ξεπεράσει το όριο ζωής και γι'αυτό μεγάλος αριθμός αυτών έχει αποσυρθεί- έχουν τεράστιες απαιτήσεις σε ανταλλακτικά, ενώ είναι δυνατή μόνον η ανακατασκευή-ιδίως όσον αφορά τα αρθρωτά Mercedes Benz 0405GN- του αμαξώματος, καθώς, μηχανικά, δεν επιδέχονται βελτιώσεων. Το ελάχιστο κόστος για κάθε όχημα τοποθετείται σε 10.000-15.000 ευρώ, εάν ληφθούν υπόψη οι εργατοώρες, το κόστος των ανταλλακτικών κτλ.

Ωστόσο, επίσημα παραμένει άγνωστο το ακριβές ύψος των ποσών που δαπανά το Δημόσιο για να διατηρηθούν στη "ζωή” τα συγκεκριμένα οχήματα, με το μόνο βέβαιο να είναι ότι οι δαπάνες είναι πολλαπλάσιες της αγοραίας αξίας. Όπως και το ότι τουλάχιστον 1.000 οχήματα θα πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία άμεσα.

Ως αποτέλεσμα, βάσει πρόχειρων υπολογισμών, το κόστος λειτουργίας (λαμβανομένων υπόψη του κόστους μισθοδοσίας, της απόσβεσης, των καυσίμων κ.ο.κ.) μίας μεσαίας κίνησης γραμμής στην Αθήνα είναι δυσθεώρητο, ξεπερνώντας ακόμη και τα 1.700 – 2.000 ευρώ, ημερησίως.

Αμαξοστάσια

Στο σημείο μηδέν βρίσκονται και τα αμαξοστάσια που, όπως αναφέρουν πηγές, δεν διαθέτουν αδειοδότηση και περιβαλλοντολογικές μελέτες με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων. Ενδεικτικά, για το αμαξοστάσιο του Αγ.Δημητρίου της ΟΣΥ, τέλη Ιουλίου προκηρύχθηκε πρόχειρος διαγωνισμός για την προμήθεια και εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές, η τοποθέτηση συστήματος πυρόσβεσης είναι προαπαιτούμενο για την απόκτηση άδειας λειτουργίας και γι'αυτό τίθεται ερώτημα εάν το συγκεκριμένο αμαξοστάσιο διαθέτει άδεια. Ειρήσθω εν παρόδω ότι το 2009, το συγκεκριμένο αμαξοστάσιο δέχτηκε επίθεση με βόμβες μολότοφ, με αποτέλεσμα να καταστραφούν ολοσχερών τρία λεωφορεία.


RE: [Capital] Πληρώνουμε... βαπορίσια τη συντήρηση των λεωφορείων - panos81 - 19-08-2016

Περισσότερο θέμα συντήρησης είναι παρά ηλικίας.

Στα επαρχιακά αστικά ΚΤΕΛ πώς μπορούν και έχουν λεωφορεία συνομήλικα (πολές φορές και ίδια μοντέλλα) με την Αθήνα, ή ακόμα και παλαιότερα, αλλά τα διατηρούν σε πολύ καλύτερη κατάσταση;

Γιατί τα προσέχουν από την αρχή και τα συντηρούν σωστά. Γιατί είναι περιουσία τους και την πονάνε ίσως. Γιατί δεν έχουν γραφειοκρατία (διαγωνισμός και ένσταση και κόντρα ένσταση και ξανά διαγωνισμός και και και και...).

Όποιος και να είναι ο λόγος, τα λεωφορεία της Αθήνας, ακόμα και τα Solaris που είναι 6-7 χρονών, είναι σε ανεπίτρεπτα κακή κατάσταση για την ηλικία τους. Εάν δε λάβουμε υπόψη μας τα αρθρωτά κυρίως που παρελήφθησαν την περίοδο 1999-2001, τότε είναι για κλάματα...


RE: [Capital] Πληρώνουμε... βαπορίσια τη συντήρηση των λεωφορείων - Paul - 19-08-2016

Ορθή η άποψή σου Πάνο και θα συμφωνήσω. Ίσως τα λεωφορεία σαν βιτρίνα είναι και ένας δείκτης του πόσο τριτοκοσμική έχει γίνει η κατάσταση στην Αθήνα. Οι εργαζόμενοι αδιαφορούν, οι τεχνίτες φτιάχνουν ότι μπορούν αλλά με ανταλλακτικά και προμήθειες της πλάκας. Τα Solaris ειναι αυτά που μαρτυρούν την παρακμή αυτή αφού στο μισό της καριέρας τους σε ένα φορέα σιχαίνεσαι να τα βλέπεις και είναι σαν να κάνουν δρομολόγια στην Ινδία. Αλλά για αυτά φταίνε οι Πολωνοί, εμείς ποτέ...

Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι οτι με το γελοίο καθεστώς των μειοδοτικών διαγωνισμών κάποιοι επιτήδειοι κερδοσκοπούν απο το δημόσιο προμηθεύοντας ανταλλακτικά τελευταίας διαλογής με ψευδή πιστοποιητικά που καλύπτουν τις απαιτήσεις τους όπως είχε γίνει με τα κινέζικα λάστιχα...

Ούτε τα λεωφορεία της επαρχίας είναι διαμάντια ούτε καινούρια και ίσως κρύβουν πολλά προβλήματα απο την καριέρα τους στην Γερμανιά και άλλες χώρες, απο σκουριές έως μηχανικά θέματα αλλά τουλάχιστον όπως είπες οι ιδιοκτήτες ούτε τα κοπανάνε στο πρώτο στενό που θα περάσουν, ούτε ξεκινούν ως άλλοι Σουμάχερ απο την στάση για να φτάσουν να λιώσουν τα φρένα τους στην επόμενη 1 χλμ παραπέρα, καθαρίζουν που και που τα κλιματιστικά και βάζουν φρεον το καλοκαίρι και γενικώς κάνουν μικροεργασίες που οδηγούν στο να είναι η εικόνα τους σωστή!