Συζήτηση για την επαναλειτουργία του δικτύου Πελοποννήσου - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Σιδηροδρομικές Μεταφορές (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=165) +--- Forum: Σιδηροδρομικό Δίκτυο Μετρικού Εύρους (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=39) +--- Thread: Συζήτηση για την επαναλειτουργία του δικτύου Πελοποννήσου (/showthread.php?tid=11916) |
Συζήτηση για την επαναλειτουργία του δικτύου Πελοποννήσου - Nikolas A. - 16-12-2015 "Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι συνυφασμένο με την ίδια την ιστορία της Ελλάδας. Πόλεμοι, κατοχή, εμφύλιος, αστυφιλία, διεθνής παράγοντας, ιδιαίτερα μοντέλα γεωργικής παραγωγής, οικονομικά προβλήματα, λανθασμένη κρατική πολιτική και μνημόνια, άφησαν τα σημάδια τους στην υπερεκατονταετή λειτουργία του σιδηροδρόμου, με το οριστικό τέλος να έρχεται το 2011. Στις μέρες μας λειτουργούν μόνο τρία μικρά τμήματά του: ο "Οδοντωτός" Διακοφτού-Καλαβρύτων, το τμήμα Κατάκωλο-Πύργος-Ολυμπία για τουριστικά δρομολόγια και το τμήμα Άγιος Βασίλειος-Ρίο-Πάτρα, ως Προαστιακός Σιδηρόδρομος." Έτσι ξεκινάει ένα όμορφο άρθρο του Δημήτρη Κυριαζή στη Lifo με τίτλο "Το εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου". Στα μικρά τμήματα που λειτουργούν, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και το τμήμα Καλαμάτα-Μεσσήνη, που βέβαια δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα όπως τα τρια υπόλοιπα, καθώς λετουργεί περιστασιακά και μόνο στο φθινοπωρινό πανηγύρι της Μεσσήνης. Επίσης, μέρος του δικτύου του εξυπηρετείται σε μόνιμη βάση μέσω του Προαστιακού Αεροδρόμιο-ΣΚΑ-Κόρινθο-Κιάτο. Στο άρθρο αυτό παραθέτονται νούμερα επιβατικού έργου, λανθασμένες κινήσει τους ΟΣΕ, αξιοποιήση ή μη του δικτύου, φύλαξη, συντήρηση, τόπία, τροχαίο υλικό και φυσικά όμορφο φωτογραφικό υλικό. Μπορείται να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο στο παρακάτω link: Το εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου |