[Καθημερινή] Μειώθηκαν οι πωλήσεις εισιτηρίων ΣΤΑΣΥ - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Καθημερινή] Μειώθηκαν οι πωλήσεις εισιτηρίων ΣΤΑΣΥ (/showthread.php?tid=11808) |
[Καθημερινή] Μειώθηκαν οι πωλήσεις εισιτηρίων ΣΤΑΣΥ - AlexNik - 09-05-2015 [attachment=231]Ανατροπή της θετικής εικόνας που παρουσίασε η εταιρεία ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) το 2014 εμφανίζουν τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι πωλήσεις εισιτηρίων είναι μειωμένες το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου, με αποτέλεσμα οι εισπράξεις να καταγράφουν πτώση 6%. Αποτέλεσμα είναι τα συνολικά έσοδα της εταιρείας να έχουν κατρακυλήσει μεσοσταθμικά κατά 15% (εάν συνυπολογιστεί και η ανακατανομή των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιρειών υπέρ των οδικών μέσων). Η ανησυχία στο υπουργείο Υποδομών είναι διάχυτη, καθώς σε περίπτωση που η πορεία των εσόδων παραμείνει στα ίδια πτωτικά επίπεδα, η ΣΤΑΣΥ θα πρέπει για πρώτη φορά να κάνει χρήση της κρατικής επιδότησης. Σημειώνεται ότι πέρυσι, όπως και φέτος (σύμφωνα με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού), το σύνολο της κρατικής επιδότησης προς τις αστικές συγκοινωνίες κατευθύνεται προς την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία εμφανίζει σημαντικά ελλείμματα. Αντιθέτως, το 2014 η ΣΤΑΣΥ έκλεισε με λειτουργική κερδοφορία περίπου 130 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση όμως, που δεν ανακάμψουν οι πωλήσεις εισιτηρίων σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, τα έσοδα της εταιρείας πρόκειται να καταγράψουν στο σύνολο του έτους μείωση 20%. Οι πωλήσεις εισιτηρίων αποτελούν το 60% των εσόδων της εταιρείας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό αφορά σε εισροές προερχόμενες από διαφημίσεις, αξιοποίηση ακινήτων κ.λπ. Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ΣΤΑΣΥ εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία 1,1 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών να διαμορφώνονται στα 26,6 εκατ. ευρώ. Τα συνολικά έσοδα λειτουργίας (από πωλήσεις υπηρεσιών και λοιπά έσοδα) ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ και τα έξοδα στα 26.840 ευρώ. Σε περίπτωση που η πορεία των οικονομικών της ΣΤΑΣΥ διατηρηθεί σε αυτά τα επίπεδα, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών ανησυχούν ότι θα απαιτηθεί αύξηση της κρατικής επιδότησης, η οποία για το 2015 έχει προγραμματιστεί στα 85 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει και το κοινωνικό μέτρο της παροχής δωρεάν μετακίνησης σε ανέργους, χωρίς ωστόσο να έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενοι πόροι. Παράλληλα, παρατηρείται μείωση των επιβαλλόμενων προστίμων σε λαθρεπιβάτες, ενώ τα κρούσματα επιθετικότητας, που μετατρέπονται και σε βίαια ορισμένες φορές περιστατικά, κατά ελεγκτών συνεχίζονται. Πριν από λίγες ημέρες, ακόμη ένα περιστατικό σημειώθηκε στον σταθμό του μετρό «Ευαγγελισμός», όταν ελεγκτής δέχθηκε επίθεση από νεαρό, που δεν ήθελε να του επιδείξει το εισιτήριό του. Ο ελεγκτής τραυματίστηκε, ευτυχώς όχι σοβαρά, και κατέληξε στο νοσοκομείο. Στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι ειδικά τους πρώτους δύο μήνες του έτους παρατηρήθηκε μια «διστακτικότητα» ελεγκτών στην επιβολή προστίμων. Διαπιστώθηκε, μάλιστα, ότι ενώ δεν είχε περιοριστεί ο αριθμός των ελέγχων, είχε μειωθεί ο αριθμός των προστίμων που επιβάλλονταν ανά ελεγκτή. Τα αποτελέσματα της χαλάρωσης των ελέγχων είναι ορατά στα συνολικά έσοδα της εταιρείας ΣΤΑΣΥ, που εμφανίζει περιορισμένα έσοδα από πωλήσεις. Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στατιστικά, το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν μειώθηκαν κατά 26,62% σε αριθμό και κατά 37,10% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Τον Ιανουάριο του 2015, επιβλήθηκαν 13.407 πρόστιμα, συνολικής αξίας 983.811 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΤΑΣΥ, ο αριθμός των προστίμων που επιβλήθηκε στο σύνολο του 2014 (82.176) ήταν αυξημένος κατά 36,01% σε σχέση με το 2013. Αντιστοίχως, και η αξία των επιβληθέντων προστίμων ήταν ενισχυμένη κατά 27,28%, καθώς είχε διαμορφωθεί στα 5,915 εκατ. ευρώ. |