Forum
[Το Βήμα] «Πετάει» το «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121)
+--- Thread: [Το Βήμα] «Πετάει» το «Ελευθέριος Βενιζέλος» (/showthread.php?tid=11799)



[Το Βήμα] «Πετάει» το «Ελευθέριος Βενιζέλος» - AlexNik - 07-05-2015

[attachment=230]Ο καλύτερος Απρίλιος από την ίδρυση του «Ελ. Βενιζέλος» ήταν αυτός του 2015, σύμφωνα με ανάλυση των στοιχείων της επιβατικής κίνησης του διεθνούς αερολιμένα, τα οποία δείχνουν ότι κατεγράφη ρεκόρ στην ιστορία του.
Το γεγονός, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, προμηνύει ότι αν δεν υπάρξουν απρόοπτα στην ελληνική οικονομία το αεροδρόμιο θα «απογειωθεί» και ενδεχομένως να ξεπεράσει τις ιστορικές επιδόσεις του, αφήνοντας μάλιστα και μια σημαντική «κληρονομιά» για την όποια διαδικασία κινήσει στο επόμενο διάστημα το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Αύξηση 21,1% από πέρυσι

Ειδικότερα, η κίνηση του αεροδρομίου τον Απρίλιο συνέχισε την επιτυχημένη πορεία της, φθάνοντας το 1,46 εκατομμύριο επιβάτες και καταγράφοντας αύξηση κατά 21,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι επιβάτες εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 22,8%, οι επιβάτες εσωτερικού επίσης κατά 18%, ενώ συνολικά οι έλληνες ταξιδιώτες παρουσίασαν άνοδο κατά 16%, οι δε ξένοι κατά 25%.

Από την αρχή του έτους το αεροδρόμιο έχει καταγράψει καλές επιδόσεις, καθώς η επιβατική κίνηση έφθασε τα 4,4 εκατομμύρια ταξιδιώτες, σημειώνοντας άνοδο κατά 24,2% σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα, η μεν κίνηση εσωτερικού αυξήθηκε κατά 30,5%, η δε κίνηση εξωτερικού κατά 20,7%, ενώ οι έλληνες ταξιδιώτες κατά 21%, οι δε ξένοι κατά 28%.

Στους επιβάτες εσωτερικού η αμέσως καλύτερη επίδοση είναι αυτή του 2009, όπου οριακά κατεγράφησαν 500.000 άτομα. Στους ταξιδιώτες εξωτερικού ο καλύτερος Απρίλιος ήταν αυτός του 2007, όταν οι επιβάτες έφτασαν τις 890.000. Αντίθετα, ιστορικά ο χειρότερος Απρίλιος ήταν του 2003, όταν κατεγράφησαν μόνο 931.000 επιβάτες αθροιστικά. Για τους ταξιδιώτες εσωτερικού ο χειρότερος Απρίλιος είναι αυτός του 2013 (333.000), ενώ για τους επιβάτες εξωτερικού ο Απρίλιος του 2003 (589.000).

Ταύτιση προσφοράς και ζήτησης

Σύμφωνα με στελέχη της αεροπορικής αγοράς, το φαινόμενο ερμηνεύεται από την ταύτιση προσφοράς και ζήτησης, καθώς το αυξανόμενο προσφερόμενο πτητικό έργο πρωτίστως της Aegean Airlines και δευτερευόντως της Ryanair, η είσοδος νέων εταιρειών και η πύκνωση των δρομολογίων άλλων αερογραμμών τονώνουν τη ζήτηση των καταναλωτών. Πηγές του αεροδρομίου τονίζουν ότι η αύξηση της διασυνδεσιμότητας συμβάλλει και στην τόνωση της ζήτησης, καθώς οι Ελληνες έχουν αρχίσει να ταξιδεύουν ξανά και οι ξένοι επισκέπτες πολλαπλασιάζονται. Ενα σημαντικό στοιχείο, συνεχίζουν, είναι το γεγονός ότι τα υπερατλαντικά δρομολόγια από τις ΗΠΑ και τον Καναδά εφέτος ξεκίνησαν πιο νωρίς και μάλιστα προγραμματίζεται να έχουν αυξημένες συχνότητες την περίοδο αιχμής. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι αν δεν υπάρξει εκτροχιασμός λόγω της πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας, αν η χώρα μείνει σε σταθερή τροχιά και αν οι αεροπορικές εταιρείες διατηρήσουν τα πτητικά τους προγράμματα, το «Ελ. Βενιζέλος» θα σπάσει κάθε ρεκόρ και θα επιτύχει τις καλύτερες επιδόσεις της ιστορίας του.

Αύξηση της αξίας του αερολιμένα

Παράλληλα οι καλές επιδόσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών οδηγούν σε αύξηση της αξίας του, κάτι που ενδεχομένως να αξιοποιήσει η κυβέρνηση αν υλοποιήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις περί πώλησης ποσοστού του Δημοσίου και επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η καλή πορεία του «Ελ. Βενιζέλος» και η αύξηση της αξίας του επηρεάζουν θετικά και τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία ούτως ή άλλως τροφοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό με επιβάτες, προερχόμενους από το αεροδρόμιο της Αθήνας και, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οδεύουν προς παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές.

Ωστόσο παράγοντες από την τουριστική αγορά σημειώνουν ότι το να έχεις περισσότερους ταξιδιώτες δεν συνεπάγεται καλύτερο προϊόν και περισσότερα έσοδα, και υπογραμμίζουν πως κάθε περιοχή χρειάζεται μια στρατηγική κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες, στις προτεραιότητες και στα προτερήματά της.