Forum
[Metaforespress.gr] Το τέλος των παραδοσιακών αερομεταφορών; - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121)
+--- Thread: [Metaforespress.gr] Το τέλος των παραδοσιακών αερομεταφορών; (/showthread.php?tid=11697)



[Metaforespress.gr] Το τέλος των παραδοσιακών αερομεταφορών; - Nikolas A. - 18-09-2014

Έρχεται το τέλος των παραδοσιακών αερομεταφορέων και η κυριαρχία των low cost;

Την ώρα που οι πιλότοι της Air France αγωνίζονται για να διατηρήσουν το εργασιακό τους καθεστώς, η ίδια η Air France αγωνίζεται να διατηρηθεί στη ζωή. Οι περισσότεροι εθνικοί αερομεταφορείς της Ευρώπης συμπιέζονται, συνεχώς, μεταξύ των εταιρειών χαμηλού κόστους και των ανταγωνιστών από τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με ανάλυση του euronews.

Εξ ου και η διοίκηση αποφάσισε ανάπτυξη της χαμηλού κόστους Transavia: «Το σχέδιό μας δεν είναι η αντικατάσταση της Air France από τη Transavia», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος, Φρεντερίκ Γκαγκέι, «αλλά να συμπληρώσουμε τα μέσα της Air France για να μπούμε στη νέα αγορά της ψυχαγωγίας, αναπτύσσοντας τη Transavia». Σύμφωνα με τη διοίκηση, το ωριαίο κόστος ενός πιλότου της μητρικής Air France είναι 70% υψηλότερο, από το αντίστοιχο ενός πιλότου της θυγατρικής Transavia.

O δημοσιογράφος του euronews, Τζιοβάνι Μάτζι, σημειώνει: «Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν φτάσει στα όριά τους: στα μικρής και μεσαίας διάρκειας δρομολόγια κυριαρχούν οι χαμηλού κόστους εταιρείες. Έχουν ανάγκη από αναδιάρθρωση για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να συντηρήσουν τα πιο κερδοφόρα μακρινά δρομολόγια».

Το βάρος του σκληρού ανταγωνισμού από τις χαμηλού κόστους εταιρείες, όπως οι Ryanair, EasyJet και Norwegian, έχει «λυγίσει» τα συνδικάτα στη σκανδιναβική SAS και στην ιταλική Alitalia.

Στη SAS ανακοινώθηκαν περικοπές 430 εκατομμυρίων ευρώ και 600 απολύσεις μέχρι το 2015. Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημιές 86 εκατομμυρίων ευρώ, για το τρίμηνο Φεβρουαρίου – Απριλίου, διπλάσιες από το αντίστοιχο περσινό.

Στην Alitalia, τα συνδικάτα συμφώνησαν σε 2.200 απολύσεις, προκειμένου να προχωρήσει η εξαγορά από την Etihad Airways.

Η φινλανδική και, υπό κρατικό έλεγχο Finnair, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων, ανακοίνωσε ενοικίαση 500 αεροσυνοδών και τώρα διαπραγματεύεται μειώσεις μισθών με τους πιλότους.

Τέλος, η Finnair ανακοίνωσε λειτουργικές ζημιές 20 εκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο, από κέρδη 7,5 εκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.