Forum
[Euro2day] «Ξεκλειδώνει» η δημιουργία σταθμού στον Ελαιώνα - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Euro2day] «Ξεκλειδώνει» η δημιουργία σταθμού στον Ελαιώνα (/showthread.php?tid=11666)



[Euro2day] «Ξεκλειδώνει» η δημιουργία σταθμού στον Ελαιώνα - AlexNik - 29-08-2014

Στην τελική ευθεία, μετά από χρόνια αναμονής, εισέρχεται πλέον το θέμα της δημιουργίας του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα, όπου βρίσκεται και ο ομώνυμος σταθμός του Μετρό.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο αναμένεται εδώ και χρόνια, όχι μόνο από τους επαγγελματίες της επιβατικών υπεραστικών μεταφορών, αλλά και τον κατασκευαστικό κλάδο, αφού κατά το παρελθόν πολύ μεγάλες εταιρείες του χώρου είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη του έργου.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Σταθόπουλο η Αττικό Μετρό έχει έρθει σε συμφωνία με τα ΚΤΕΛ για την δημιουργία του νέου ενιαίου σταθμού στον οποίο θα μεταφερθούν οι εγκαταστάσεις που λειτουργούν στους δύο υφιστάμενους σταθμούς της Λιοσίων και του Κηφισού.

Οι επίσημες ανακοινώσεις είναι θέμα χρόνου και θα γίνουν μετά την ρύθμιση ορισμένων θεμάτων που παραμένουν ακόμη ανοικτά και κατά πληροφορίες, αφορούν τα θέματα της χρηματοδότησης του έργου, το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί με την σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτών.

Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη που είχε εκπονηθεί από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ο νέος σταθμός των υπεραστικών λεωφορείων πρόκειται να γίνει στη θέση «Ελαιώνας», σε έκταση 90 στρεμμάτων εκ των οποίων τα 45 θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των ΚΤΕΛ.

Η συγκεκριμένη μελέτη προέβλεπε ότι ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί στα 23 στρέμματα και τα υπόλοιπα 22 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν για εμπορικές χρήσεις.

Παραχώρηση για 40 έτη

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί από την Αττικό Μετρό και πέρα από τις εγκαταστάσεις που θα είναι αναγκαίες για την λειτουργία των ΚΤΕΛ, πρόκειται να δημιουργηθούν και χώροι με εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις καθώς και χώροι στάθμευσης.

Το κόστος του έργου υπολογίζεται ότι θα ανέλθει περίπου στα 90 εκατομμύρια ευρώ και θα καλυφθεί από τον παραχωρησιούχο και τα ΚΤΕΛ. Η Αττικό Μετρό θα διατηρήσει ρόλο τεχνικού συντονιστή των μελετών και της κατασκευής του έργου, ενώ συμβολή αναμένεται ότι θα έχει ο δήμος Αιγάλεω, στου οποίου τα όρια βρίσκεται η έκταση.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση του σταθμού ενώ η περίοδος παραχώρησης εκτιμάται ότι θα είναι για διάστημα περίπου 40 ετών. Για το συγκεκριμένο έργο, το οποίο βρίσκεται υπό συζήτηση εδώ και πολλά χρόνια, ενδιαφέρον έχουν δείξει κατά το παρελθόν μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κατασκευαστικό χώρο, (Ελλάκτωρ, Lamda Development ΛΑΜΔΑ κ.ά).

Καλύτερες υπηρεσίες

Το έργο της μεταφοράς των ΚΤΕΛ προβλέπεται και μέσα από το Νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας. Η δημιουργία του νέου σταθμού και η παύση λειτουργίας των υφιστάμενων υποδομών ΚΤΕΛ θα αναβαθμίσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κυρίως θα βελτιωθεί η προσβασιμότητα του επιβατικού κοινού των ΚΤΕΛ που θα έχει τη δυνατότητα, κάνοντας χρήση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, να κινηθεί εύκολα και γρήγορα στον προορισμό του.

Η επιβατική κίνηση των ΚΤΕΛ έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης, ωστόσο η μείωση της χρήσης του Ι.Χ., και πάλι λόγω κόστους, έχει εξισορροπήσει την κατάσταση και για το φετινό καλοκαίρι υπολογίζεται ότι έχει σημειωθεί αύξηση 5 – 10%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, σε καθημερινή βάση από τους δύο σταθμούς ΚΤΕΛ διακινούνται περίπου 40.000 επιβάτες. Σε ετήσια βάση η επιβατική κίνηση των ΚΤΕΛ είναι της τάξης των 10 εκατομμυρίων επιβατών.