[Καθημερινή] Τμηματική ανάπλαση του Φαληρικού λόγω κόστους - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Γενικές Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=135) +--- Thread: [Καθημερινή] Τμηματική ανάπλαση του Φαληρικού λόγω κόστους (/showthread.php?tid=11650) |
[Καθημερινή] Τμηματική ανάπλαση του Φαληρικού λόγω κόστους - AlexNik - 25-08-2014 Σε κρίσιμη φάση εξακολουθεί να βρίσκεται η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου. Παρά τη σημαντική ώθηση που έδωσε στην υπόθεση η προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού, οι πηγές χρηματοδότησης του έργου εξακολουθούν να μην έχουν οριστικοποιηθεί και το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ενστάσεις για το ύψος του προϋπολογισμού. Αντίθετα, η ανάπλαση του κέντρου με άξονα την οδό Πανεπιστημίου βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη δημοπράτηση. Ερωτηματικό και στις δύο περιπτώσεις αναπλάσεων τίθεται στη στάση που θα κρατήσει η νέα περιφερειάρχης Αττικής, η συναίνεση της οποίας είναι απαραίτητη με δεδομένο ότι τα έργα θα χρηματοδοτηθούν και από το ΠΕΠ Αττικής. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, το οποίο και έχει αναλάβει συντονιστικό ρόλο στην υπόθεση του φαληρικού όρμου, ο σχεδιασμός της πολιτείας εξακολουθεί να είναι το έργο να δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο. Οπως αναφέρει η ίδια πηγή, υπήρξε καθυστέρηση προκειμένου να ενταχθεί στο τρέχον χρηματοδοτικό πρόγραμμα η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου και η επικαιροποίηση των μελετών. Η κατασκευή του έργου υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί 2-3 έτη. Ωστόσο, η πληροφόρηση που έρχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης είναι αρκετά διαφορετική. Οπως εκτιμούν πηγές του υπουργείου, η ανάπλαση του φαληρικού όρμου είναι μεν ώριμη μελετητικά, αλλά το έργο δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν ξεκαθαρίσει οριστικά ο προϋπολογισμός του. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, τα κονδύλια δεν έχουν ακόμα δεσμευτεί, με αποτέλεσμα το έργο να μην έχει αποκτήσει συγκεκριμένη αναφορά και κωδικό, ώστε να μπορεί να χρηματοδοτηθεί. Φαίνεται ότι το υπουργείο Ανάπτυξης εξακολουθεί να έχει αντιρρήσεις για το κόστος του έργου, θεωρώντας ότι είναι πολύ υψηλό και αντιπροτείνοντας την τμηματική του υλοποίηση. Πρόταση που έχει στο παρελθόν απορριφθεί, καθώς θα στείλει με βεβαιότητα στις ελληνικές καλένδες την ολοκλήρωση του έργου. Υπάρχουν ακόμη δύο σημεία που αξίζει να τύχουν προσοχής. Στην αγωνία των συναρμόδιων υπουργείων να περιορίσουν τον προϋπολογισμό της ανάπλασης του φαληρικού όρμου, έχει «εξαφανιστεί» από τα σχέδια το τοπόσημο, δηλαδή η κατασκευή στην οποία θα κατέληγε η κεντρική προβλήτα, ίσως το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του έργου. Για την κατασκευή είχε πραγματοποιηθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Αντίθετα, επί τάπητος έχει τεθεί η επέκταση του τραμ από το Φιξ μέχρι το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μέσω της λεωφόρου Συγγρού και του φαληρικού όρμου, έργο που μελετάται ως υπερεπείγον από την Αττικό Μετρό. Το ενδιαφέρον είναι ότι με την κατασκευή της νέας επέκτασης του τραμ θα δημιουργηθεί μια νέα, συντομότερη διαδρομή από το κέντρο προς την παραλία, καθώς η υφιστάμενη διέρχεται μέσα από τη Νέα Σμύρνη. Η Πανεπιστημίου Καλύτερα είναι τα νέα από το μέτωπο της ανάπλασης της περιοχής οδού Πανεπιστημίου, το αποκαλούμενο Re-think Athens. Οπως επισημαίνουν πηγές της Αττικό Μετρό (η οποία έχει αναλάβει τον συντονισμό του έργου), η δημοπράτησή του τοποθετείται με σχετική ασφάλεια τον Οκτώβριο, καθώς η χρηματοδότηση για το έργο έχει οριστικοποιηθεί. Μάλιστα έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Σεπτεμβρίου σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων, με σκοπό τον συντονισμό των ενεργειών, ώστε με το «άνοιγμα» των νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων να ενταχθεί άμεσα προς υλοποίηση. Το ζητούμενο από εκεί και έπειτα, επισημαίνει η ίδια πηγή, είναι ο τρόπος υλοποίησης, που πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά προκειμένου να μην «κλείσει» το κέντρο για μεγάλο χρονικό διάστημα. |