Forum
[Euro2day]Εξετάζονται αλλαγές για τα εισιτήρια του Προαστιακού - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Euro2day]Εξετάζονται αλλαγές για τα εισιτήρια του Προαστιακού (/showthread.php?tid=11540)



[Euro2day]Εξετάζονται αλλαγές για τα εισιτήρια του Προαστιακού - AlexNik - 21-05-2014

Την επέκταση της αστικής ζώνης του Προαστικού Σιδηροδρόμου σε σταθμούς της γραμμής της Χαλκίδας εξετάζει ο ΟΑΣΑ, από κοινού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού, καθώς σημαντικός αριθμός επιβατών, που χρησιμοποιεί συνδυαστικά σε καθημερινή βάση τα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς και τον Προαστιακό, ζητά την επέκταση ισχύος των προϊόντων κομίστρου του ΟΑΣΑ σε τμήμα της γραμμής του Προαστιακού Πειραιάς - Χαλκίδα.

Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται ότι θα ληφθούν με τη συνεργασία των δύο εταιρειών και αφού προηγουμένως σταθμιστούν όλα τα δεδομένα, αφού, εκτός από την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού, σημασία έχει η οποιαδήποτε κίνηση να μη δημιουργήσει πρόβλημα στα έσοδά τους.

Συνεργασία
Σύμφωνα με την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική, ο ΟΑΣΑ συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προς τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό του συγκοινωνιακού έργου που εκτελείται στη γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητάς του από τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό οι συγκοινωνιακές υπηρεσίες ΟΑΣΑ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνδυαστικές και στην αστική ζώνη του Προαστιακού (Μαγούλα - Πειραιάς - Κορωπί) ισχύει η τιμολογιακή πολιτική και τα προϊόντα κομίστρου του ΟΑΣΑ. Οι μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο πραγματοποιούνται από τον Προαστιακό και το Μετρό, με εισιτήρια ίδιας αξίας και ίδιων δικαιωμάτων χρήσης.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει στο επιβατικό κοινό προϊόντα κομίστρου αποκλειστικά δικής της χρήσης (δηλαδή που έχουν το ένα τουλάχιστον άκρο μετακίνησης εκτός της αστικής ζώνης). Από αυτά τα προϊόντα κομίστρου, όλα τα εισιτήρια ισχύουν και στα λεωφορεία (Ο.ΣΥ. - Ε.ΘΕ.Λ.), τρόλεϊ (Ο.ΣΥ. - Η.Λ.Π.Α.Π.), ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΣΤΑ.ΣΥ. - Η.Σ.Α.Π.) και τραμ (ΣΤΑ.ΣΥ. – ΤΡΑΜ) για 90 λεπτά, μετά την πρώτη επικύρωση.

Επιβάτες δύο κατηγοριών

Ωστόσο η γραμμή του Προαστιακού που εξυπηρετεί τη διαδρομή προς Χαλκίδα μετά το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) δεν αποτελεί τμήμα της αστικής διαδρομής του Προαστιακού. Στη διαδρομή Αθήνα - Χαλκίδα αστικό θεωρείται το κομμάτι ως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών. Εξαιτίας όμως αυτής της κατάστασης οι επιβάτες της γραμμής δεν έχουν το δικαίωμα με το ίδιο εισιτήριο να κάνουν χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ, όπως, αντίθετα, μπορούν να κάνουν όσοι κινούνται στον άξονα Κιάτο - Αεροδρόμιο.

Μάλιστα, δεν λείπουν και τα ευτράπελα καθώς ο ΟΑΣΑ, απαντώντας σε αίτημα του τοπικού δήμου, προχώρησε στην τροποποίηση της διαδρομής της λεωφορειακής γραμμής 504 της ΟΣΥ, ώστε να περιλαμβάνει σε αυτήν και τον σταθμό Δεκέλεια του Προαστιακού. Όμως οι επιβάτες δεν μπορούν να μπουν από το ένα μέσο στο άλλο με ίδιο εισιτήριο, αφού ο συγκεκριμένος σταθμός βρίσκεται εκτός του αστικού δικτύου και θα πρέπει να επικυρώσουν άλλο εισιτήριο.

Εκείνο που φαίνεται τώρα ότι εξετάζεται είναι η επέκταση της αστικής ζώνης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην προαστιακή σιδηροδρομική διαδρομή Πειραιάς - Χαλκίδα και Χαλκίδα - Πειραιάς από τον σταθμό Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως και τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίου Στεφάνου, μέχρι τον οποίο, άλλωστε, επεκτείνεται η περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ.

Κάτι τέτοιο υπολογίζεται ότι μπορεί να ενισχύσει την κίνηση της γραμμής η οποία είναι ήδη πολύ μεγάλη. Πάντως ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στον έλεγχο της λαθρεπιβίβασης, η οποία δεν είναι διόλου αμελητέα.


RE: [Euro2day]Εξετάζονται αλλαγές για τα εισιτήρια του Προαστιακού - panos81 - 21-05-2014

Αμήν και πότε!

Τα εισιτήρια του Ο.Α.Σ.Α. μάλιστα ίσχυσαν στα τρένα της Χαλκίδας (μέχρι Σ.Κ.Α.) όταν ανεστάλλη το δρομολόγιο Πειραιάς - Άνω Λιόσια του Προαστιακού, λόγω "λειτουργικών προβλημάτων" (τότε ήταν που τα δρομολόγια της Χαλκίδας, που ως τότε ξεκινούσαν από τον Σταθμό Λαρίσης, επεκτάθηκαν μέχρι τον Πειραιά για να καλύψουν το κενό που άφησε η διακοπή των προαστιακών δρομολογίων Πειραιά - Άνω Λιοσίων). Ως τότε, μπορούσε κάποιος με εισιτήριο του Ο.Α.Σ.Α. να κάνει την διαδρομή π.χ. Σταθμός Λαρίσης - Άγιοι Ανάργυροι με συρμό που πήγαινε Άνω Λιόσια, όχι όμως με συρμό που πήγαινε Χαλκίδα.

Γενικά πιστεύω ότι όλα τα αστικά / προαστιακά μέσα μαζικής μεταφοράς (συμπεριλαμβανομένων του Ο.Σ.Ε. και των Κ.Τ.Ε.Λ.) θα πρέπει να ενταχθούν στα κόμιστρα του Ο.Α.Σ.Α. στην αστική περιοχή. Γιατί π.χ. να μην μπορεί κάποιος που θέλει να πάει στην Γλυφάδα, στην Νέα Ερυθραία, στην Αγία Παρασκευή κ.τ.λ. να μην μπορεί να το κάνει και με λεωφορείο του Κ.Τ.Ε.Λ. την στιγμή που ούτως ή άλλως διέρχεται από εκεί, και ίσως με αρκετές κενές θέσεις, την ώρα που το αστικό λεωφορείο είναι υπερπλήρες; Αντίστοιχα από την Αθήνα για περιοχές όπως η Βαρυμπόμπη, το Ολυμπιακό Χωριό, η Άνοιξη, το Κρυονέρι και ο Διόνυσος, η συνδυασμένη χρήση προαστιακού τρένου και αστικού λεωφορείου θα μείωνε σημαντικά τον χρόνο διαδρομής, αλλά και την χρήση των Ι.Χ.. Οι σταθμοί στην Δεκέλεια και τον Άγιο Στέφανο έχουν και αρκετό χώρο για στάθμευση Ι.Χ. για συνδυασμένες μετακινήσεις. Χρήσιμη θα ήταν, μόλις κάτι τέτοιο καταστεί εφικτό, και η πύκνωση των δρομολογίων προς Άγιο Στέφανο όπου, αριστερά (κατευθυνόμενοι προς Θεσσαλονίκη - Χαλκίδα) από την παλιά ράμπα εκφόρτωσης εμπορευμάτων, υπάρχει χώρος για να στρωθεί και τρίτη γραμμή, όπου θα μπορούν να αναστρέφουν οι συρμοί που θα κάνουν τέρμα στον Άγιο Στέφανο.