[metaforespress]Καραμπόλες στην ακτοπλοΐα το deal Πειραιώς–MIG - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +--- Thread: [metaforespress]Καραμπόλες στην ακτοπλοΐα το deal Πειραιώς–MIG (/showthread.php?tid=11536) |
[metaforespress]Καραμπόλες στην ακτοπλοΐα το deal Πειραιώς–MIG - AlexNik - 19-05-2014 Σημαντικές εξελίξεις στον ευρύτερο κλάδο των μεταφορών επιφέρει η επίτευξη της στρατηγικής συνεργασίας της Τράπεζας Πειραιώς με τη MIG. Η Τράπεζα Πειραιώς, όχι μόνο θα καταστεί βασικός μέτοχος της μεγαλύτερης ελληνικής εταιρείας συμμετοχών, της MIG, αποκτώντας το 17,7%, αλλά πλέον ανοίγει ο δρόμος για αναδιαρθρώσεις μεγάλης κλίμακας στις εταιρείες, στις οποίες μετέχει η τελευταία. Η Mig έχει υπό τον έλεγχό της αρκετές εταιρείες σε διάφορους κλάδους, όπως τροφίμων (Vivartia, ΔΕΛΤΑ, Goody’s, Flocafe, everest), υγείας (Υγεία, Μητέρα), πληροφορικής (Singular Logic), μεταφορών (SkyServ, Superfast, BlueStar), τουρισμού (Hilton Cyprus) και real estate. Ειδικά, στον τομέα των μεταφορών, η MIG ελέγχει στην ακτοπλοΐα τον όμιλο της Attica, δηλαδή της BlueStar και Superfast. Ο όμιλος της Attica είναι πρωταγωνιστής του κλάδου, με έσοδα 260,3 εκατ. το 2013. Στην ακτοπλοΐα, όλες οι εταιρείες, τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζουν ζημιές, κάτι το οποίο προβληματίζει τους μετόχους τους. Σημαίνοντα ρόλο, στις όποιες εξελίξεις, θα διαδραματίσει πλέον η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία πέρα από το 17,7% που απέκτησε στη MIG, διαθέτει την πλειοψηφία στη μετοχική σύνθεση της Hellenic Seaways με 38%, στην οποία ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, που ελέγχει την Minoan Lines, κατέχει το 33,34% του μετοχικού κεφαλαίου. Επίσης, η Τράπεζα Πειραιώς έχει, άμεσα ή έμμεσα, τραπεζική σχέση με την ΑΝΕΚ (πλοιοκτήτρια και πιστώτρια πλοίων του ομίλου της ΑΝΕΚ) και με την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου και πλέον είναι σίγουρο ότι οι τελικές πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα ξεκινήσουν με δική της πρωτοβουλία. Ήδη, ακούγονται διάφορα σενάρια. Για παράδειγμα, ένα από τα σενάρια φέρει το «σπάσιμο» της Hellenic Seaways σε δυο μονάδες. Η μία θα αναλάβει το έργο της ΝΕΛ και η άλλη, είτε θα συνεχίσει με τον άλλο μεγάλο μέτοχό της, την Minoan, συμφερόντων του Ιταλού εφοπλιστή Εμάνουελ Γκριμάλντι, είτε θα αναζητήσει άλλον εταίρο. Σε αυτή την περίπτωση, ο μόνος εταίρος, με τον οποίο τα δρομολόγια τους αλληλοσυμπληρώνονται, ως ένα ικανοποιητικό βαθμό, είναι η Attica Group. Το άλλο σενάριο εμπλέκει σε «γάμο» την Attica με την ΑΝΕΚ. Οι μεταξύ τους συνέργειες είναι ήδη εκτενείς, αφού οι δυο ακτοπλοϊκές συνεργάζονται, τόσο στην Κρήτη, όσο και στην Αδριατική. Σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, η Attica δεν «θέλει να φορτωθεί» τα δάνεια της ANEK και σύμφωνα με τραπεζικούς αναλυτές, ίσως υπάρξει «κούρεμα». Όπως και να έχει, όλες οι κινήσεις, εφόσον λάβουν τελική μορφή, τελούν υπό την εποπτεία και τον έλεγχο της εγχώριας, αλλά και ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού. |