Forum
[Metaforespress.gr] Ελπίδες για επαναλειτουργία της γραμμής - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Metaforespress.gr] Ελπίδες για επαναλειτουργία της γραμμής (/showthread.php?tid=11501)



[Metaforespress.gr] Ελπίδες για επαναλειτουργία της γραμμής - Nikolas A. - 06-05-2014

Ελπίδες για επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα

Την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, στο πλαίσιο των περικοπών του σιδηροδρομικού έργου στη χώρα για λόγους οικονομίας, προωθεί η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».

Οι τοπικοί φορείς, από την αρχή, έχουν ταχθεί υπέρ της συνέχισης της λειτουργίας του δικτύου, ζητώντας εδώ και χρόνια την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου στην περιοχή, καθώς υποστηρίζουν ότι μπορεί να συμβάλει σημαντικά και στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης.

Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να επαναλειτουργήσει το δίκτυο της Πελοποννήσου είναι τα σιδηροδρομικά έργα να ολοκληρωθούν ως την Πάτρα, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν στο υπολειπόμενο τμήμα.

Ομως, η δικαστική προσφυγή κατά του προσωρινού μειοδότη που έγινε για το έργο Κιάτο - Ροδοδάφνη αναμένεται ότι θα καθυστερήσει στην ανάδειξη αναδόχου στο συγκεκριμένο τμήμα. Από την άλλη, σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμη η υπόθεση της διέλευσης της γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας.

Η πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ δεν φαίνεται να γίνεται δεκτή από την τοπική αρχή, με το Δήμο Πατρέων να έχει ήδη προστρέξει στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις, ενώ φαίνεται ότι την πρόταση της θυγατρικής αμφισβητούν ευθέως και στελέχη του ΟΣΕ.

Από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ, γίνεται όλη η προεργασία, ώστε να προχωρήσουν τα έργα εκσυγχρονισμού και στο υπόλοιπο δίκτυο, στο τμήμα Πάτρα - Καλαμάτα. Η χρηματοδότηση των μελετών γίνεται από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της περιόδου 2007-2013 με πέρας το 2015 και η συνολική χρηματοδότηση είναι 21 εκατ. ευρώ.

Η γραμμή Πάτρα - Πύργος έχει μήκος περίπου 99 χλμ, Πύργος- Ολυμπία 21 χλμ και Πύργος - Κατάκολο 12 χλμ, συνολικά δηλαδή 132 χιλιόμετρα. Για τη γραμμή Αλφειός (λίγο μετά τον Πύργο) - Καλό Νερό - Κυπαρισσία και Καλό Νερό - Ζευγολατιό – Καλαμάτα, με συνολικό μήκος περίπου 118 χλμ., βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση μελέτης 700.000 ευρώ περίπου.