[Καθημερινή] H Attica επιβεβαιώνει τις συζητήσεις με τράπεζες - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +--- Thread: [Καθημερινή] H Attica επιβεβαιώνει τις συζητήσεις με τράπεζες (/showthread.php?tid=11470) |
[Καθημερινή] H Attica επιβεβαιώνει τις συζητήσεις με τράπεζες - AlexNik - 23-04-2014 Συζητήσεις με μεγάλο αριθμό τραπεζών, μεταξύ των οποίων και ο χρηματοοικονομικός όμιλος Fortress Credit Corp., πραγματοποιεί αυτήν την περίοδο η εταιρεία ακτοπλοϊκών υπηρεσιών Attica Group (Blue Star Ferries, Super Fast Ferries), με στόχο την αναδιάρθρωση του δανεισμού της και την προσέλκυση στρατηγικών συμμάχων. Στόχος της εταιρείας, θυγατρικής του ομίλου Marfin Investment Group (MIG), είναι να επωφεληθεί της ευνοϊκής συγκυρίας (ιδίως μετά και την επιτυχημένη έξοδο της χώρας στις αγορές), αλλά και να εκμεταλλευτεί τη θετική χρηματοοικονομική της θέση, όπως αυτή απορρέει από το γεγονός ότι το ύψος των δανείων του ομίλου αγγίζει μεν τα 290 εκατ., αλλά η αξία των πλοίων της διαμορφώνεται σε 628 εκατ. Διαπραγματεύσεις Τα παραπάνω επισημαίνει η διοίκηση της Attica Group σε σχετική της απάντηση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού Τύπου. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, οι σχετικές διαπραγματεύσεις δεν έχουν μέχρι σήμερα καταλήξει κάπου, τη στιγμή μάλιστα που οποιαδήποτε συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εξασφάλισης συναίνεσης από τις πιστώτριες τράπεζες της εταιρείας. Πάντως, μεταξύ των επιλογών της Attica περιλαμβάνεται η έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου, χωρίς όμως να έχει μέχρι στιγμής καθοριστεί ούτε το ύψος του, αλλά ούτε και ο χρονικός ορίζοντας έκδοσής του. Στόχος της αναδιάρθρωσης είναι η μετατροπή μέρους των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων σε μακροπρόθεσμες. Περιορισμός ζημιών Υπενθυμίζεται ότι κατά τη χρήση του 2013, η εταιρεία σημείωσε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 260,1 εκατ., έναντι 256 εκατ. το 2012, ενώ κατόρθωσε να περιορίσει σημαντικά και τις ζημίες μετά από φόρους, οι οποίες δεν ξεπέρασαν τα 10,13 εκατ., έναντι ζημιών σχεδόν 54 εκατ. κατά το 2012. Πέραν των συνεχών ενεργειών για τη μείωση των λειτουργικών και διοικητικών εξόδων, σημαντικό ρόλο στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της εισηγμένης διαδραμάτισε και η μείωση των τιμών των καυσίμων, σε συνδυασμό και με τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων. Ως εκ τούτου, το κόστος καυσίμων και λιπαντικών του ομίλου, που αποτελεί το πλέον σημαντικό για τις εταιρείες του ακτοπλοϊκού κλάδου, περιορίστηκε κατά 10% σε σχέση με το 2012. Οσον αφορά την παρουσία της εταιρείας στην Αδριατική Θάλασσα, όπου δραστηριοποιείται μέσω τεσσάρων πλοίων, το μερίδιό της το 2013 ενισχύθηκε κατά 2% στους επιβάτες σε 35,2% και κατά 1% στα Ι.Χ. οχήματα σε 29,6%, ενώ απώλεσε 1% στα φορτηγά οχήματα, με το μερίδιό της να διαμορφώνεται σε 35,7%. |